شناسه خبر : 34933 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

درب اتاقی چیست و اندازه آن

درب اتاق خواب در انواع مختلفی وجود دارد که می توان هر کدام از این درب ها را با توجه به نیاز تهیه کرد. درب اتاقی دارای ویژگی هایی است که آن را از دیگر درها متمایز کرده است.

درب اتاقی چیست و اندازه آن

 درب اتاق به درب هایی می گویند که با ارتفاع دو متر و ده سانتی متر وجود دارند و برای جدا کردن و متمایز کردن قسمت های داخلی ساختمان این درب ها مورد استفاده قرار می گیرد. درب اتاق در جنس ها و رنگ های مختلف ارائه می شود. هنگام خرید درب داخلی و درب اتاقی باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید.

اندازه استاندارد درب خارجی 80 * 36 اینچ است که در حال حاضر برای خانه های جدیدتر بسیار رایج است. درهای کشویی شیشه ای نوعی از درها هستند که این نوع درهای پاسیو باعث می شود نور طبیعی زیادی به داخل خانه بیاید.

آن ها رایج ترین و کم هزینه ترین نوع درب پاسیو هستند. این نوع درب پاسیو با حرکتی روی ریلی می لغزد و ورود و بیرون رفتن از خانه را برای صاحبان خانه آسان می کند. اندازه استاندارد برای درب شیشه ای کشویی  8*6 80 اینچ و اندازه عرض استاندارد برای درهای داخلی 24 "، 28" ، 30 "، 32" و 36 " باشد. حداقل عرض توصیه شده درب برای عبور از معلولان 36 اینچ است.

ضخامت استاندارد برای درب داخلی 1/3/8 است، اگر درب شما از 36 "یا بیش از 90" ارتفاع داشته باشد. بر اساس محصول تولید، تعدادی از انواع آن ها به همراه، مزایا و نقاط ضعف آن ها در این جا ارائه شده است تا در انتخاب ساده به شما کمک کنند.

درب اتاق

انواع درب های اتاقی

یکی از انواع درب هایی که وجود دارد، درب های از جنس بامبو است که در بیشتر خانه ها از این درب استفاده می شود. قاب درب از چوب و پانل های کرکره از چوب، تخته سه لا، تخته سخت و... ساخته شده است. در بعضی موارد که بعضی از قسمت های درب در تابلوهای چوبی باقی مانده و سایر قسمت ها از پانل های شیشه ای ساخته شده باشد، درب به صورت تخته و لعاب گفته می شود.

این نوع درب دارای سبک همه کاره است که می تواند از نظر بصری زیباتر دیده شود. علاوه براین، این سبک می تواند مطابق با نیاز و مساحت خانه شما ساخته شود. قاب درب این نوع درب چوبی ساختمان را می توان از چوب یا از نواحی فلزی مانند فولاد و... ساخت.

نوع دیگر درب ها درب های فلزی هستند. فولاد یا سایر ساخت و سازهای فلزی در واقع برای چندین سال مورد استفاده قرار گرفته است زیرا آن ها با دوام هستند و یک جایگزین قوی برای درهای خارجی و داخلی به طور یکسان هستند. این درها می توانند قوی یا توخالی باشند.

کر کره های معمولی ساخته شده از چوب و... را می توان در این قاب های فلزی ثابت کرد.قاب های فلزی بسیار محبوب هستند و از لحاظ اقتصادی نسبت به قاب های چوبی سنتی بسیار مناسب برای خانه ها و مناطق دیگر هستند. درهای فولادی نیز می توانند با کیفیت بالا در فولاد متوسط  و با دقت ساخته شود.

آن ها طولانی مدت نیاز به حداقل مراقبت دارند. آن ها با رنگ های زیبا و با بافت دانه ای چوب متفاوت ارائه می شوند. در مواردی که امنیت مسئله بالاتر باشد، می توان از این جنس درب ها استفاده کرد. نوع دیگر درب ها، درب های شفاف هستند، درب های شفاف بیشتر در فضای داخلی یک محل مورد استفاده قرار می گیرند، اگر چه با برخی از تغییراتی که دارند مانند درب های خارجی در خانه ها نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

درب

قاب هایی برای چنین درهایی می توانند از جنس چوب یا استیل ساخته شوند، که می تواند وزن آن را حفظ کند. درب ها به طور کلی در امتداد یک طرف آویز می شوند تا درب از یک طرف باز شود. درب های شفاف امروزه به دلیل عوامل اقتصادی، ظاهر دلپذیر، مقاومت و… در خانه ها عرضه می شوند و به طور معمول در بازار به راحتی در دسترس هستند.

در حالی که این درب ها برای توالت، حمام مورد استفاده قرار می گیرند. چهره داخلی درب باید با ورق های آلومینیومی پوشانده شود تا مقاومت در مقابل آب را داشته باشند. قاب چنین درب ها یا پنجره ها را می توان از هر روش استاندارد تهیه کرد. درب های بامبو نوع دیگری از درب ها هستند که می توان از آن برای ساخت درب استفاده کرد.

درهای کامپوزیت بامبو-جوت از این مزیت برخوردار هستند که در برابر آب مقاوم، مقاوم در برابر زنگ زدگی، مقاوم در برابر موریانه، سازگار با محیط زیست، زیست تخریب پذیر و مقرون به صرفه هستند. درب های آلومینیومی وجود دارند که تعداد زیادی کالای ساخته شده از آلومینیوم به راحتی در بازار موجود است که شامل درب، پنجره، پارتیشن، دیوارهای پارچه ای و...است.

قاب های آلومینیومی برای درها و پنجره ها از مقاومت بی نظیر در شرایط سخت زیست محیطی به عنوان یک مزیت بی نظیر برخوردار هستند. قاب های آلومینیومی تحت تأثیر موریانه ها قرار نمی گیرند و به همین ترتیب ماندگار هستند. درب های ساخته شده از آلومینیوم می توانند به صورت آویز یا متحرک باشند و برای مناطق خارجی یا داخلی مناسب باشند.

به طور معمول، چوب در واقع ستون ساخت درب یا پنجره ها بوده است و به راحتی در بازار موجود است و انتخاب آن بر اساس ویژگی های مسکونی یا تجاری، دوام و برنامه هزینه صاحب خانه شما باید انجام شود آن ها می توانند برای همه مکان های خانه مورد استفاده قرار گیرند، چوب معمولاً برای ساختن درب ها یا پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد.

فایبرگلاس یکی از محکم ترین محصولات با هزینه های نگهداری نسبتاً کم در مقایسه با چوب و فولاد است. در درب های ساخته شده از فایبرگلاس می توان از پنل های چوبی روی سطح استفاده کرد تا دارای ظاهر زیباتری شود. درهای ساخته شده از فایبرگلاس می توانند برای مناطق خارجی و داخلی استفاده شوند. با توجه به استحکام بالا می توان از موارد بسیاری در ساخت درب ها استفاده کرد.