شناسه خبر : 34721 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آشنایی با انواع در های چوبی

درب چوبی ساختمانی در مصنوعات چوبی از محبوب‌ترین انواع در ها هستند که امروزه برای قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده می‌شوند.

آشنایی با انواع در های چوبی

درب چوبی ساختمانی در مصنوعات چوبی از محبوب‌ترین انواع در ها هستند که امروزه برای قسمت های مختلف ساختمان ها استفاده می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت که در ها به دو دسته در های داخلی و در های خارجی تقسیم بندی خواهند شد. در های داخلی مخصوص استفاده درون ساختمان ها هستند. برای مثال می‌توان به درب هایی که داخل محیط خانه استفاده می‌شوند، اشاره کرد.

در های داخلی به گونه‌ای هستند که پس از عبور از آنها به فضای دیگری در خانه خواهیم رفت. ولی درب های خارجی برای این هدف استفاده می‌شوند که از داخل خانه به قسمت خارجی آن برویم. در های چوبی می‌توانند برای هر دو منظور استفاده شوند. معمولا با توجه به قسمتی که نیاز به استفاده از درب ها دارد می‌توان یک نوع درب خاص را خریداری کرده و استفاده کرد. درب های چوبی بیشتر در مصارف داخلی استفاده می‌شوند.

درب های چوبی را می‌توان به چند نوع تقسیم کرد. این تقسیم بندی با توجه به نوع چوب و میزان چوبی که در این نوع در ها بکار رفته انجام می‌شود. درب های چوبی تمام چوب در تمام قسمت های خود از چوب خالص ساخته شده‌اند. این در ها مقاومت بیشتری نسبت به دیگر در ها دارند و می‌توانند مدت زمان بسیار زیادی استفاده شوند. در چوبی در انواع دیگر با استفاده از فرآورده های چوبی دیگر ساخته شده است.

معمولا بر روی این درب ها از روکش های مختلف استفاده می‌کنند. درب های تمام چوب با توجه به کیفیت ساختی که دارند، معمولا قیمت بیشتری هم دارند. با توجه به این نکته درب هایی که با استفاده از روکش ساخته می‌شوند محبوب‌تر بوده و با قیمت مناسبی تهیه می‌شوند. روکش هایی که در این درب های استفاده می‌شود، باعث می‌شود در چوبی برای قسمت های مختلف ساختمان استفاده شود. در ادامه در مورد این روکش ها و در چوبی بیشتر صحبت می کنیم.

در چوبی با روکش MDF

این مدل از در چوبی بسیار مقاوم بوده و زیبایی خیلی خاصی دارد. امروزه از این مدل درب ها خیلی زیاد استفاده می‌شود و بیشتر کاربرد آنها برای قسمت های داخلی ساختمان ها است. در ساخت این مدل درب ها از چوب روس استفاده می‌کنند. همچنین درون این درب ها از ورقه های MDF استفاده شده و با روکش MDF پوشانده می‌شوند. این درب ها می‌توانند در داخل کشور تولید شوند و یا به صورت وارداتی به کشور وارد شده و خریداری شوند. معمولا مدل هایی از در چوبی که ساخت کشور ترکیه است طرفدار بیشتری دارد و بیشتر استفاده می‌شود.

در چوبی با روکش HDF

این نوع در ها با استفاده از روکش HDF ساخته می‌شوند. بر روی این روکش ها می‌توان انواع طرح ها را درآورد و تنوع خاصی در شکل ظاهری درب ها بوجود آورد. در چوبی از این نوع به نوعی ساخته می‌شود که بتوان در بین چندین طرح با توجه به نیاز و سلیقه کاربر انتخاب کرده و نوع مورد نظر خود را خریداری کنید. روکش های اچ دی اف به صورت وارداتی هستند و داخل کشور تولید نمی‌شوند. برای ساخت این درب ها این روکش ها را وارد کرده و برای زیبایی و مقاومت درب ها استفاده می‌کنند. مانند نوع قبلی این درب ها داخل ساختمان استفاده می شود. مانند درب های اتاق خواب یا درب های داخلی اداره ها یا شرکت ها.

درب چوبی از نوع ABS

یکی دیگر از انواع در چوبی این نوع درب ها هستند که نسبت به دیگر درب ها بسیار پر استفاده هستند. این درب ها با استفاده از روکش هایی ساخته می‌شوند که ضد آب هستند. از این درب ها برای قسمت هایی از ساختمان استفاده می‌شود که رطوبت بیشتری دارد. مثل حمام و سرویس های بهداشتی.