شناسه خبر : 34481 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

همه چیز در مورد نیسان ایکس تریل

همه چیز در مورد نیسان ایکس تریل

در کورس تولید خودروهای لوکس خارجی یکی از شرکت‌هایی که جایگاه خوبی در بازارهای ایران پیداکرده خودروسازی نیسان است. این خودروساز ژاپنی توانسته خودروهای باکیفیتی در حد و اندازه خودروهای اروپایی، مثل نیسان ایکس تریل ارائه دهد.

این شرکت خودروسازی یک شرکت چندملیتی است که دفتر مرکزی آن در شهر یوکوهاما ژاپن قرار دارد. در ابتدا شرکت خودروسازی داتسون تاسیس شد و پس از گذشت چند سال از تاسیس آن، سهام این شرکت فروخته شد و بخش جدیدی از آن راه‌اندازی شد که نیسان نامیده شد. همانند دیگر برندهای آسیایی که نام برند خود را برای بازار آمریکای شمالی تغییر می‌دهند برند نیسان نیز فعالیت خود را در بازار آمریکای شمالی با نام اینفینیتی انجام داده است.

نیسان ایکس تریل

برند نیسان سال‌هاست در بازارهای ایران حضور فعالی داشته و صرف‌نظر از خودروهای غول‌پیکر باری آن، می‌توان به مدل‌های پرفروشی ازجمله پیکاپ، رونیز و ماکسیما اشاره کرد. شرکت خودروسازی نیسان با برخی از شرکت‌های داخلی همکاری‌های محدودی داشته اما با توجه به افزایش تحریم‌ها از بازار ایران خارج شد تا اینکه به‌تازگی یک خودروی شاسی‌بلند میان رده وارد بازار ایران شد.

این خودروی شاسی‌بلند میان رده همان نیسان ایکس تریل است. فصل نخست نیسان ایکس تریل در سال ۲۰۰۹ معرفی شد و تا نسل سوم تولید آن ادامه داشت. نسل سوم نیسان ایکس تریل در سال ۲۰۱۳ به بازار معرفی‌شده و این خودرو راه خود را در سال ۲۰۱۶ به بازارهای ایران پیدا کرد. اما باوجود چندین رقیب قدرتمند نیسان با توجه به سابقه خوبی که در ایران داشته و همچنین چندین فاکتور دیگر توانست به‌خوبی رقبای دیگر را کنار زده و فروش خوبی را در ایران داشته باشد.

امکانات رفاهی و طراحی ظاهری ایکس تریل

ظاهر نیسان ایکس تریل بسیار زیبا و جذاب است. برآمدگی‌هایی که در طول بدنه و روی کاپوت آن ایجادشده است بسیار چشم‌نواز هستند. چراغ‌های کوتاه اما جذاب این محصول و دو خط V شکل که دور آرم این خودرو بر روی جلوپنجره کشیده شده است از نکاتی هستند که در دید نخست جلب‌توجه می‌کند. سپر بلند و پروژکتورهای تعبیه‌شده در داخل این سپر ظاهر زیبا و خشنی به این خودرو داده است.

خودروی نیسان ایکس تریل در دسته خودروهای شاسی‌بلند میان رده قرار می‌گیرد. برخلاف ظاهر جذاب و نمای روبه روی این خودرو نمای پشت این خودرو به‌اندازه جلوی آن جذاب طراحی نشده و دارای نقص‌هایی است. نکته بسیار مهمی که در مورد ظاهر نیسان ایکس تریل باید در نظر گرفت این است که طراحی تمامی بدنه آن با یکدیگر هماهنگی کامل را دارد.

همراه مکانیک1

همانند دیگر خودروهای ژاپنی و نیز دیگر محصولات خودروسازی نیسان خودروی نیسان ایکس تریل نیز امکانات رفاهی بسیار زیادی دارد. ازجمله این امکانات می‌توان به امکان ورود و خروج و همچنین استارت زدن بدون استفاده از کلید اشاره کرد. دوربین ۳۶۰ درجه و رادار حرکت بین خطوط ازجمله دیگر امکانات این خودرو هستند. رادار نقاط کور بر روی این خودرو نصب‌شده است تا بتواند به راننده در هنگام بروز خطر هشدار دهد. سیستم تهویه مطبوع قرار داده‌شده در داخل کابین محیطی بسیار دل‌نشین را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد.

مشخصات فنی نیسان ایکس تریل

نیروی محرکه خودرو نیسان ایکس تریل توسط یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ تامین می‌شود. حجم سیلندرهای این خودرو درمجموع به ۲۴۸۸ سی‌سی با تنفس طبیعی می‌رسد. نحوه انتقال نیرو به چرخ‌ها در این خودروی قدرتمند به‌صورت دو دیفرانسیل است. یک جعبه‌دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک وظیفه انتقال نیروی تولیدی توسط موتور را به چرخ‌ها بر عهده دارد.

این مجموعه می‌تواند توان ۱۷۱ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه و همچنین بیشینه گشتاور ۲۳۳ نیوتن متر را در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه ایجاد کند. این مجموعه به خودرو شتاب صفر تا صد کیلومتر 10.5 ثانیه را داده است. بیشینه سرعت این خودرو غول‌پیکر 1588 کیلوگرمی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر 11.3 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در خارج شهر 6.6 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 8.3 لیتر به ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر و گنجایش باک آن ۶۰ لیتر است.

طراحی داخلی و ایمنی ایکس تریل

طراحی داخلی نیسان ایکس تریل زیبا و جذاب انجام‌شده است. همانند دیگر خودروهای ژاپنی جشنواره‌ای از دکمه‌ها را در داخل این خودرو می‌توان دید که هرکدام وظیفه خاصی را بر عهده‌دارند. داشبورد این خودرو بسیار زیبا طراحی‌شده است و می‌توان در وسط آن‌یک نمایشگر 7 اینچی را دید. سیستم صوتی یکی از قسمت‌های مهم هر خودرویی برای رانندگان و سرنشینان آن است.

سیستم صوتی  Bose مجهز به ۸ بلندگو تعبیه‌شده در نیسان ایکس تریل می‌تواند تجربه دل‌نشینی از گوش دادن به موسیقی در حین رانندگی را به راننده و سرنشینان آن بدهد. صندلی‌های نیسان ایکس تریل به‌صورت ارگونومی طراحی‌شده است و احساس راحتی را به‌ویژه در هنگام پیمودن مسافت‌های طولانی به سرنشینان می‌دهد. بر روی این صندلی‌های راحت روکشی از چرم کشیده شده است که جلوه بسیار زیبایی را به نمای داخلی این خودرو داده است.

تنظیم صندلی‌های جلو به‌صورت کاملا برقی انجام می‌شود. سانروف پانوراما می‌تواند در هنگام رانندگی به سرنشینان جلوه‌ای از آسمان واقعی را هدیه دهد. فضای داخلی کابین نیسان ایکس بسیار بزرگ بوده به‌طوری‌که می‌توان در پشت صندلی‌های عقب یک ردیف دیگر صندلی نیز به‌صورت فشرده نصب کرد. بدون در نظر گرفتن صندلی‌های ردیف سوم فضایی معادل ۴۴۰ لیتر برای حمل بار در دسترس است.

درصورتی‌که فضای بیشتری برای حمل بار موردنیاز باشد، می‌توان صندلی‌های ردیف عقب را خواباند و به‌این‌ترتیب به فضایی معادل ۱۹۸۲ لیتر برای حمل بار دست پیدا کرد. خودروی نیسان ایکس تریل از خودروهای بسیار ایمن است. نیسان ایکس تریل برای محافظت از سرنشینان خود از سیستم‌های کنترل پایداری همچنین ۶ کیسه هوای پرده‌ای و جانبی برای سرنشینان جلو استفاده می‌کند.

همراه مکانیک2

کلام آخر

در آخر باید گفت خودروی نیسان ایکس تریل خودرویی زیبا، پرقدرت و با مصرف سوخت متوسط است. این خودرو ایمنی بسیار بالایی دارد به‌طوری‌که تصادف کردن با آن را برای راننده بسیار سخت می‌کند. نمای داخلی کابین بسیار زیبا و جذاب طراحی‌شده است. نیسان ایکس تریل می‌تواند رقیبی سرسخت برای رقبای اروپایی باشد. درنهایت باید گفت اگر علاقه‌مند هستید که یک خودروی به‌روز، زیبا و با امکانات متعدد را به همراه عمر بالا و استهلاک پایین خودروهای ژاپنی بخرید نیسان ایکس تریل گزینه بسیار مناسبی است.