شناسه خبر : 26601 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

فرمان ایست به بازار

روحانی: قیمت کالاهای اساسی گران نخواهد شد

همه جا حرف از ارز است و همه مسوولان از مدیریت بازار ارز حرف می‌زنند. چه وزرای اقتصادی و رئیس بانک مرکزی که به هر بهانه‌ای وعده می‌دهند اسب سرکش ارز را رام می‌کنند و چه رئیس‌جمهور.

فرمان ایست به بازار

همه جا حرف از ارز است و همه مسوولان از مدیریت بازار ارز حرف می‌زنند. چه وزرای اقتصادی و رئیس بانک مرکزی که به هر بهانه‌ای وعده می‌دهند اسب سرکش ارز را رام می‌کنند و چه رئیس‌جمهور. او هم در مجلس و نشست سران سه قوه و هم در جمع مردم تبریز وعده داد نیازهای ارزی مردم را تامین می‌کند و اجازه نمی‌دهد قیمت کالاهای اساسی تحت تاثیر نوسانات ارزی قرار بگیرد.

او تمام‌قد پشت تصمیم ارزی دولتش ایستاده. تصمیمی که هم بازار را شوکه کرده و هم فعالان اقتصادی را. اما دولت نمی‌خواهد به‌‌رغم انتقادات از تصمیمش کوتاه بیاید و روحانی هم اعلام کرده ما برای آرامش مردم تصمیمات قاطع و محکمی در زمینه بازار ارز اتخاذ کردیم و کسی نگران واردات و صادرات و تامین کالاهای مورد نیاز نباشد. او گفته این تصمیم واکنشی به توطئه خارجی و کوته‌بینان داخلی بوده و قول داده تمام نیازمندی‌های کشور با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شود و کالاهای اساسی با همان قیمت قبل تامین شود و مردم هیچ‌گونه نگرانی برای واردات نداشته باشند. او در جمع مردم تبریز گفت اگر واردات در گذشته ۵۰ میلیارد دلار بوده و امسال ۶۰ میلیارد دلار باشد، هیچ نگرانی نخواهیم داشت. چراکه صادرات غیرنفتی کشور در فروردین ۹۷ نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و واردات نیز هفت درصد افزایش داشته است. او گفت ما در مسیر توسعه کشور گام برخواهیم داشت و دولت متعهد است تا هرگونه مشکلی در این مسیر را حل و فصل کند.

او گفت ما به هم وعده دادیم سرزمین‌مان، سرزمین امن و امنیت باشد و هر روز امنیتی را که در سایه وحدت و انسجام ملت ایران به وجود آمده پاس می‌داریم و آن را ادامه خواهیم داد. ما بر اساس آنچه با مردم قرار گذاشتیم، آرامش زندگی مردم و بازار را حفاظت خواهیم کرد و به مردم بزرگ ایران قول می‌دهم توطئه آمریکا، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب در منطقه در پیشرفت ایران عزیز تاثیری نخواهد گذاشت.