شناسه خبر : 23296 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با چند میلیون در کیش صاحب ملک می‌شوید؟

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره

اغلب افرادی که حتی یک بار به کیش مسافرت کرده و در کوچه و بازار آنجا قدم زده باشند فکر سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌و ساز یا حتی خرید و اجاره مغازه و مسکن در این جزیره به ذهنشان خطور کرده. اما چطور و با چه هزینه‌ای‌؟

با چند میلیون در کیش صاحب ملک می‌شوید؟

 اغلب افرادی که حتی یک بار به کیش مسافرت کرده و در کوچه و بازار آنجا قدم زده باشند فکر سرمایه‌گذاری در بخش ساخت‌و ساز یا حتی خرید و اجاره مغازه و مسکن در این جزیره به ذهنشان خطور کرده. اما چطور و با چه هزینه‌ای‌؟

گام اول برای تحقق این رویا، جمع‌آوری اطلاعات به روز از حال و هوای بازار معاملات ملک در جزیره زیبای کیش است. اگر فامیل یا آشنایی در کیش دارید که در آنجا مشغول به کار است و سکونت دائم دارد یا حتی برخی غرفه‌داران بازارهای خرید هم که اغلب از شهرستان‌های دیگر برای کار به کیش آمده‌اند می‌توانند اطلاعات خوبی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند. بنگاه‌های معاملات املاک کیش هم مانند سایر نقاط رو به توسعه رشد روزافزون داشته‌اند و نقش بسزایی در بالا و پایین آوردن قیمت ملک دارند. 

گفته می‌شود اغلب زمین‌های با متراژهای بالا جهت کاربری‌های تجاری از طریق سازمان مناطق آزاد به شرکت‌های سازنده واگذار شده و بسته به موقعیت مکانی زمین، هر متر مربع واحدهای تجاری احداث‌شده از 3 میلیون تا 25 میلیون تومان معامله می‌شود. اگر به دنبال خرید سوله در کیش هستید خوب است بدانید سوله‌های با کاربری انبار دارای متراژ 1250 متر مربع به بالاست و ارزش آن چیزی حدود 600 تا 800 میلیون تومان است.  فعالان بازار زمین و ملک در کیش پیشنهاد می‌کنند اگر فکر سرمایه‌گذاری و خرید ملک را در سر دارید بخش مسکونی بیشتر از تجاری توجیه اقتصادی دارد؛ مگر اینکه ملک با کاربری تجاری یا صنعتی خریداری کنید و اجاره دهید. چون بازدهی بالا در اجاره گرفتن است. به طور مثال در جزیره کیش اجاره ماهانه یک سوله با کاربری انبار یا صنعتی حدود 10 میلیون تومان است که رقم قابل توجهی است.

واحدهای با کاربری اداری یا خدماتی هم مترمربعی دو میلیون و 700 هزار تومان به بالا قیمت دارند. البته اجاره این‌گونه واحدها براساس متراژ ملک محاسبه می‌شود و متر مربعی 30 هزار تومان برای کاربری اداری و حدود 60 هزار تومان برای کاربری خدماتی است.  دو منطقه معروف به سفین و صدف در کیش بخش مسکونی را شامل می‌شوند. زمین‌ها در این مناطق برای انبوه‌سازی نیست و اغلب در قطعات 200 تا 700 متری معامله می‌شود. اما به طور مثال می‌توان در یک قطعه 400 متری 9 واحد ساخت. بانک مسکن هم بعد از زدن سقف طبقه اول، به ازای هر واحد 35 میلیون تومان تسهیلات ساخت می‌دهد. البته طی یک سال اخیر بازار زمین و ملک در کل جزیره کیش تکان خورده و قیمت ملک در این مناطق افزایش پیدا کرده است به طوری‌که هر متر مربع زمین در منطقه سفین بین 680 هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود همچنین قیمت هر متر مربع زمین در منطقه صدف حداقل یک میلیون و 600 هزار تومان و حداکثر یک میلیون و 800 هزار تومان است.

خرید واحد مسکونی در منطقه سفین متر مربعی یک میلیون تا یک میلیون و300 هزار تومان است اما در منطقه صدف قیمت هر متر مربع واحد مسکونی حدود 300 هزار تومان بیشتر است. در نظر داشته باشید که ملک در منطقه سفین مثل نقل و نبات معامله می‌شود اما واحدهای مسکونی صدف سخت‌تر خرید و فروش می‌شود. 

فاز2 F منطقه سفین هم معروف به بالای شهرنشین کیش است و اغلب خانه‌های ویلایی شیک و نسبتاً مجلل در آن ساخته شده است. حتی بسیاری از املاکی‌های جزیره می‌گویند که علی دایی و حسین رضا‌زاده نیز در همین فاز منزل ویلایی داشته‌اند. حداقل ارزش این املاک ویلایی 350 میلیون تومان است.

 

دراین پرونده بخوانید ...

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها