شناسه خبر : 8997 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تحقق آرزوی انسان

پرواز رویایی

احتمالاً در فیلم‌ها و با کمک جلوه‌های ویژه یا کارتون‌ها پرواز یک نفر با یک دستگاه عجیب و به صورت انفرادی را دیده‌اید.

احتمالاً در فیلم‌ها و با کمک جلوه‌های ویژه یا کارتون‌ها پرواز یک نفر با یک دستگاه عجیب و به صورت انفرادی را دیده‌اید. حال یک کمپانی نیوزیلندی مدت‌ها روی این پروژه کار کرده است و ابزار خود را آزمایش کرده و به نتایج قابل قبولی رسیده است. آنها توانسته‌اند سرمایه‌گذارانی را برای گسترش پروژه خود جلب کنند و احتمالاً به زودی تولید این دستگاه را آغاز می‌کنند. در آینده نزدیک هنگامی که صحبت سفر شخصی به میان آید، شاید یکی از گزینه‌های سفر برای مسافت‌های کوتاه این jetpack‌های یک‌نفره باشند؛ یعنی سفرهای یک‌نفره به اتومبیل‌ها محدود نخواهند ماند. یکی از مزیت‌های این وسیله پروازی یک‌نفره کوچک بودن و پرواز بدون احتیاج به باند مخصوص است. اگر روزی این رویا به حقیقت بپیوندد و استفاده از این وسیله همگانی شود باید به دنبال طراحی بزرگراه‌هایی در آسمان باشیم. در ابتدا کسی حاضر به سرمایه‌گذاری روی این وسیله رویایی نمی‌شد تا اینکه یک شرکت چینی روی آن سرمایه‌گذاری کرد. بعد از این سرمایه‌گذاری آنها توانستند این وسیله پروازی را از حالت کنترلی به حالت کنترل توسط خلبان تبدیل کنند.
پروژه‌ای که از یک گاراژ کار خود را آغاز کرد حال توانسته 21 میلیون دلار برای این پروژه سرمایه کسب کند. آنها در حال حاضر مشغول کار روی این وسیله هستند تا بتوانند آن را کوچک‌تر و سبک‌تر کنند. طبق گفته مدیر عامل مارتین ایرکرفت، پتر کوکر؛ تمام تلاش ما برای این است که روزی یک فرد معمولی نیز بتواند به داشتن یک jetpack فکر کند. وقتی همه به این فکر می‌کردند که انجام چنین کاری یک رویاست من آن را عملی کردم.
او اولین مدل خود را سال 2008 ساخته بود و از آن زمان در حال کامل کردن این وسیله عمود پرواز است. البته او سال‌ها برای ساخت این وسیله تحقیق و بررسی کرده است و همسرش را متقاعد کرده است تا به عنوان خلبان سوار این نمونه‌های پایلوت شود. این وسیله از جنس فیبر کربن و آلومینیوم ساخته شده است و یک موتور بنزینی دو‌لیتری دارد. همچنین این وسیله 200 اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند به عنوان آسانسور نیز مورد استفاده قرار گیرد. این وسیله با تحمل وزن 120 کیلوگرم می‌تواند 30 دقیقه تا ارتفاع 915‌متری پرواز کند. در حال حاضر وسیله ساخته‌شده توسط شرکت مارتین ایر کرفت از سازمان‌های پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و بسیاری سازمان‌های دیگر پیشنهاد همکاری دریافت کرده است. کوکر معتقد است اگر ایرادهای این وسیله را بتوانند رفع کنند امکانات تولید این وسیله را دارند و می‌توانند سالانه 500 دستگاه از این وسیله پروازی تولید کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها