شناسه خبر : 7891 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرنامه تکنولوژی

پروژه Fi گوگل، اولین سرویس بی‌سیمی است که به شکل یکپارچه در میان شبکه‌های Wi - Fi و LTE تغییر حالت داده و به دنبال اتصال به بهترین شبکه از لحاظ کیفیت اینترنت است.

index:1|width:200|height:133|align:right آغاز به کار پروژه Fi گوگل
اندرویدکامیونیتی:
پروژه Fi گوگل، اولین سرویس بی‌سیمی است که به شکل یکپارچه در میان شبکه‌های Wi-Fi و LTE تغییر حالت داده و به دنبال اتصال به بهترین شبکه از لحاظ کیفیت اینترنت است. حال گوگل برای مشتریان این پروژه، تجهیزات رایگانی را ارسال می‌کند. کاربران برای استفاده از پروژه Fi گوگل نیاز دارند تا در مناطق تحت پوشش گوگل قرار داشته، صاحب یک نکسوس ۶ باشند و همچنین از سوی گوگل دعوتنامه‌ای برای استفاده از این سرویس دریافت کنند. هنوز جزییات دقیقی درباره این پروژه درز نکرده است زیرا گوگل در حال ارسال دعوتنامه برای مشتریان است. برخی مشتریان گزارش کرده‌اند که گوشی‌های نکسوس ۶ سازگار با پروژه Fi را دریافت کرده‌اند که علاوه بر این گوگل برخی لوازم جانبی مانند قاب گوشی، هدفون به همراه اسپلیتر و باتری یدکی ۶ هزار میلی‌آمپری را در کنار گوشی نکسوس ۶ برای مشتریان ارسال کرده است.

index:2|width:200|height:133|align:right آمازون بازی کامپیوتری می‌سازد
استراتژی شرکت آمازون برای توسعه بازی‌ها فراتر از دنیای موبایل رفته و وارد حوزه بازی‌های کامپیوتر خانگی شده است. این شرکت که از بزرگ‌ترین فروشندگان الکترونیکی جهان به شمار می‌رود خدمات متفاوتی ارائه می‌کند. شنیده‌ها حاکی از این است که این کمپانی برای عرضه بازی‌های کامپیوتری در حال جمع‌آوری تیمی متشکل از متخصصان بازی‌سازی است. این کمپانی برای استخدام افراد مورد نظر، آگهی استخدامی را منتشر کرده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی موفق شده تا گیم سوئیفت و کلاینت هاکینگ را به استخدام خود در‌بیاورد. همچنین به نظر می‌رسد یکی از طراحان بازی که دستی در طراحی بازی‌هایی نظیر هیلو، هاف لایف 2 و The Last of Us دارد، جزو تیم طراحی آمازون است. حال باید صبر کنیم و ببینیم آمازون در زمینه بازی‌های کامپیوتری هم حرفی خواهد داشت یا خیر؟

index:3|width:200|height:133|align:right آیفون 6S با دوربین جدید
فون‌آرنا:
اخیراً خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد آیفون 6S که ممکن است آیفون ۷ یا چیزی غیر از اینها نام گرفته باشد، دارای نمایشگری با رزولوشن 1080P است و حتی مدل 7/4 اینچی آن نیز همراه با نمایشگر ۲K عرضه می‌شود. حالا اما شایعات تازه‌ای در رابطه با موبایل مورد بحث منتشر شده که نشان می‌دهد در آن از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی همراه با تکنولوژی RGBW pixel سونی بهره گرفته شده است و علاوه بر این، باید انتظار چیپست پرسرعت A9 و تکنولوژی Force Touch را نیز که در ساعت هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گرفته بود، داشته باشیم. پیش‌بینی شده طراحی این محصول تفاوت چندانی با آیفون ۶ نداشته باشد و حتی برخی گفته‌اند ظاهر هر دو محصول به غیر از دوربین یکی خواهد بود. ظاهراً قرار است دوربین به جای قرار گرفتن در گوشه به وسط منتقل شود.

index:4|width:200|height:133|align:right اسپیکرهای هوشمند آمازون کتاب می‌خوانند
انگجت:
چندی پیش آمازون از اسپیکر هوشمند خود با نام آمازون اکو رونمایی کرد که استوانه‌ای‌شکل است و می‌تواند اطلاعات مختلفی را در زمینه موسیقی، اخبار، آب و هوا و هر سوال دیگری که از آن دارید در اختیار شما قرار دهد. حال آمازون اکو به قابلیت جدیدی مجهز شده است. اسپیکر آمازون اکو‌طوری ساخته شده که به‌طور ۳۶۰ درجه قادر به شنیدن صدای کاربر در اتاق است و سیستم آن با یکسری از دستورات مشخص مانند google now پیاده‌سازی شده است. اکو هفت میکروفن مختلف دارد که باعث می‌شود حتی در حین پخش موزیک نیز صدای شما را بشنود. اکو آمازون با بلوتوث به خوبی هماهنگ است و می‌تواند Spotify, Pandora و دیگر اپلیکیشن‌های موسیقی را پخش کند. حال این اسپیکر قادر است کتاب‌های الکترونیکی از جمله رمان‌ها را برای کاربر بخواند.

index:5|width:200|height:133|align:right برخی با صفحه نمایش G4 مشکل دارند
اندرویدهدلاینز:
گوشی G4 ال‌جی در کشور آمریکا عرضه شده و کاربران از حدود شش هفته پیش با این گوشی کار می‌کنند. اما اخیراً کاربران برخی اپراتورهای مخابراتی که صاحب G4 هستند با مشکل تاچ نمایشگر آن مواجه شده‌اند. با اینکه مدت زیادی از عرضه گوشی G4 ال‌جی به بازار آمریکا نمی‌گذرد اما این پرچمدار مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. چندی پیش برخی کاربران مشکلی مبنی بر کارکرد صفحه نمایشگر این گوشی را گزارش کردند که هفته گذشته این گزارش‌ها جدی‌تر شد. مشکل مذکور مربوط به تاچ صفحه نمایش است و در برخی موارد با لمس کردن آن، نمایشگر کلیک‌ها را شناسایی نمی‌کند. به عنوان مثال، کلیک کردن روی آیکون منو همیشه کار نمی‌کند و حتی روی آیکون اینباکس باید چندین بار کلیک کرد تا باز شود. بر این اساس بسیاری از کاربران با چنین مشکلی مواجه شده‌اند.

index:6|width:200|height:133|align:right تجهیز لومیا XL940 به اسکنر عنبیه چشم
جی‌اس‌ام‌آرنا:
احتمالاً مایکروسافت به زودی از دو گوشی لومیا 940 و لومیا 940 XL رونمایی می‌کند. در حالی که بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون این موضوع داغ است، اطلاعات جدیدی درباره گوشی لومیا 940 XL منتشر شده است. حدود یک ماه پیش گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مایکروسافت به زودی دو گوشی سطح بالا با اسم رمزهای Talkman و Cityman معرفی می‌کند، منتشر شد. حال evleaks، فاش‌کننده معروف در اکانت توئیتر خود اعلام کرده که گوشی لومیا XL940 با اسم رمز Cityman به اسکنر عنبیه چشم مجهز می‌شود. علاوه بر این انتظار می‌رود این گوشی به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ دراگون، صفحه نمایش ۵/۷ اینچی با رزولوشن QHD، سه گیگابایت حافظه رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و باتری قابل تعویض ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شود.

index:7|width:200|height:133|align:right گجت‌های پوشیدنی در تصاحب فیت‌بیت و شیائومی
آی‌دی‌سی:
طبق گزارش تازه‌ای که از جانب کمپانی آماری IDC منتشر شده در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی 4/11 میلیون ابزار پوشیدنی هوشمند به بازار عرضه شده، نکته اینجاست که این رقم در بازه زمانی مشابه در سال گذشته برابر با 8/3 میلیون گجت بوده است. IDC همچنین بر اساس تحقیقاتی که انجام داده موفق‌ترین تولیدکنندگان گجت‌های پوشیدنی را نیز مشخص کرده، البته فهرست ارائه‌شده تقریباً به قبل از عرضه ساعت اپل در بازار مرتبط می‌شود. طبق همین فهرست Fitbit با فروش 9/3 میلیون ابزار، برترین سازنده ابزارهای پوشیدنی هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵ شده، ضمناً این رقم برای برند مذکور در سه‌ماهه مشابه سال پیش برابر با 7/1 میلیون گجت بوده است. کمپانی شیائومی نیز طی اتفاقی قابل توجه در جایگاه دوم جدول قرار گرفته و اکنون 24/6 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

index:8|width:200|height:133|align:right رونمایی از سیستم عامل Watch OS 2 اپل
سی‌نت:
اپل در کنفرانس هفته گذشته خود از نسخه جدید سیستم‌عامل مخصوص اپل‌واچ با نام Watch OS 2 رونمایی کرد. اپل‌واچ با استقبال بسیار خوب کاربران روبه‌رو شد و از این‌رو اپل نیز تلاش می‌کند تا این ساعت را بیش از پیش توسعه دهد و بستر لازم برای توسعه اپلیکیشن‌های تحت ساعت هوشمند خود را ارائه کند. اپل توسعه اپلیکیشن‌ها برای اپل‌واچ را ساده‌تر از قبل کرده است و تلاش می‌کند توسعه‌دهندگان اکوسیستم خود را تشویق به توسعه اپلیکیشن‌های تحت اپل‌واچ کند. در سیستم‌عامل Watch OS 2، ساعت می‌تواند به صورت مستقیم با شبکه وای‌فای ارتباط برقرار کند و به این ترتیب نیازی به استفاده از وای‌فای آیفون ندارد. اپلیکیشن‌های جدید تحت واچ‌او اس ۲ می‌توانند از میکروفن و اسپیکر استفاده کنند و حتی می‌توانند ویدئو را روی ساعت پخش کنند.

index:9|width:200|height:133|align:right گلکسی S6 Active رسماً معرفی شد
پایگاه ورج:
سامسونگ بار دیگر یک نسخه با استحکام بیشتر از پرچمدار اصلی خود را تحت عنوان Galaxy S6 Active توسعه داده و بالاخره پس از شایعات و تصاویر فاش‌شده فراوان، آن را به شکل رسمی معرفی کرد. پرچمدار مستحکم سامسونگ توسط اپراتور AT & T به شکل اختصاصی معرفی شده است. AT & T، این موبایل را از طریق پرداخت مبلغ 23/17 دلار به شکل ماهانه و برای مدل ۲۴ ماه، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به‌طور کلی نیز جمع این اقساط به مبلغی بالغ بر ۷۰۰ دلار می‌رسد. یکی از قابلیت‌های مورد توجه این نسخه، باتری بسیار قدرتمند آن با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی‌آمپر است. سایر مشخصات سخت‌افزاری به گلکسی اس ۶ عادی شبیه بوده و همچنان با یک نمایشگر 5/1 اینچ با تراکم ۵۷۷ پیکسل در هر اینچ علاوه بر یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل و یک پردازنده اگزینوس ۸ هسته‌ای از سامسونگ.

index:10|width:200|height:133|align:right نمایشگرهای تا شو پتنت جدید سامسونگ
سم‌موبایل:
پتنت جدیدی از غول کره‌ای به دست آمده که نشان می‌دهد احتمالاً در نسل‌های آینده، شاهد نمایشگر تاشو خواهیم بود، قابلیتی که در صورت به واقعیت پیوستن این دسته از محصولات، سامسونگ را از بقیه رقبا در حوزه تولید تلفن‌های هوشمند، کاملاً متمایز خواهد ساخت. پیش از این نیز در مورد علاقه سامسونگ به این نوع نمایشگرها شنیده بودیم، برای نمونه Lee Chang-hoon معاون تیم استراتژی‌های بازرگانی Samsung Display در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود سامسونگ در اواخر ۲۰۱۵ یا اوایل ۲۰۱۶ می‌تواند دستگاه‌هایی با نمایشگرهای تاشو به بازار عرضه کند. هنوز زود است که بخواهیم در مورد استفاده از این ابداع در نسل بعدی فبلت پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی نوت ۵ پیش‌بینی کنیم که انتظار می‌رود در شهریور‌ماه ارائه شود، اما می‌توان توقع داشت اولین نوع از دستگاه‌های مجهز به نمایشگر تاشو قبل از همه توسط سامسونگ روانه بازار شوند.

index:11|width:200|height:133|align:right اپ‌استور از مرز ۱۰۰ میلیارد دانلود گذشت
کنفرانس توسعه‌دهندگان:
اپل در کنفرانس WWDC 2015 علاوه بر رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل مک، iOS 9 را نیز معرفی کرد. تیم‌کوک در نطق اصلی خود در این کنفرانس، آمار شگفت‌انگیزی را از استقبال کاربران نسبت به اکوسیستم‌های این کمپانی ارائه کرد. تیم کوک، مدیرعامل اپل در سخنرانی خود اعلام کرد فروشگاه اپلیکیشن‌های این شرکت از مرز ۱۰۰ میلیارد دانلود عبور کرده است. در طول هفت سالی که از شروع به کار اپ‌استور می‌گذرد اپلیکیشن‌های موجود در این فروشگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد بار دانلود شده‌اند. این کمپانی همچنین ۳۰ میلیارد دلار به توسعه‌دهندگان پرداخت کرده است. تیم کوک اشاره کرد هر کاربر iOS به صورت متوسط ۱۰۰ اپلیکیشن را روی دستگاه‌های خود نصب می‌کند. کوک همچنین اعلام کرد مشتریان این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۴، یک میلیارد ابزار مبتنی بر iOS خریداری کرده‌اند.

index:12|width:200|height:133|align:right شیائومی آماده برای رونمایی جدید
فون‌آرنا:
شیائومی می‌خواهد پا جای پای دیگر تولیدکنندگان تلفن‌های هوشمند بگذارد و مانند بسیاری از آنها، پرچمدار جدیدش را در قالب دو مدل معمولی اما عالی ارائه کند. طبق آنچه در این گزارش آمده، پرچمداران Mi5 و Mi5 Plus تا ماه نوامبر رونمایی نمی‌شوند و هر دو دارای بدنه تمام فلز و نمایشگر بدون حاشیه خواهند بود. در گزارش مذکور همچنین آمده است که هر دو، از چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ بهره خواهند برد که قطعاً نباید مشکل داغ شدن چیپست اسنپ‌دراگون ۸۱۰ را داشته باشد. تلفن هوشمند Mi5 دارای نمایشگر 2/5 اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل خواهد بود و ظاهراً شیائومی قصد دارد دو نسخه از آن را ارائه کند. یکی از آنها از ۳ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و دیگری از 4 گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها