شناسه خبر : 7823 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مدیرعامل لنوو امسال هم پاداشش را با کارگران تقسیم کرد

تقسیم پاداش برای دومین بار

گروه لنوو بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر‌های شخصی اعلام کرد که مدیرکل اجرایی شرکت یانگ یوانکینگ حداقل سه میلیون دلار از سهام امتیازیش را با کارکنان برای دومین سال پیاپی به اشتراک خواهد گذاشت.

تقسیم پاداش برای دومین بار
علیرضا پناهی

گروه لنوو بزرگ‌ترین تولیدکننده کامپیوتر‌های شخصی اعلام کرد که مدیرکل اجرایی شرکت یانگ یوانکینگ حداقل سه میلیون دلار از سهام امتیازیش را با کارکنان برای دومین سال پیاپی به اشتراک خواهد گذاشت. جینا کیایی معاون ارشد منابع ‌انسانی در یادداشتی به برخی از کارکنان گفت در این ماه به حدود 10هزار کارگر برای قدردانی از همکاریشان پرداخت‌هایی خواهد شد. این یادداشت توسط جفری شیفر، سخنگوی شرکت هم مورد تایید قرار گرفته است و همچنین او اعلام کرد کل پرداخت حدود 25/3 میلیون دلار خواهد بود. لنوو در‌آمدی بالغ بر 34 میلیارد دلار و محموله‌های صادراتی کامپیوتر تا 4/52 میلیون واحد در
12ماه منتهی به 31 مارس داشته است که باعث شده شرکت سهم بیشتری از فروش بازار تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها را در اختیار بگیرد. یانگ 48ساله که سه میلیون دلار از سهام امتیازیش را در سال گذشته به کارکنان داد باعث شد این شرکت از شرکت هیولت-پاکارد در ماه ژوئن جلو بیفتد. به گزارش یو‌اس‌ای‌تودی یانگ قصد دارد با سرمایه‌گذاری در بخش تلفن‌های همراه هوشمند در بازار رقابت از شرکت‌های بلک‌بری و اچ‌تی‌سی پیشی گیرد. کریک یانگ، مدیر اجرایی در بارکلیز در هنگ‌کنگ که سهام‌ها را ارزش‌گذاری می‌کند، معتقد است این مساله بسیار نادری است، خصوصاً برای رئیس کل یک شرکت چینی که از پول شخصی خود برای جایزه دادن به کارکنانش استفاده کند. لنوو که شعبه‌هایی در پکن و موریسوله و کارولینای شمالی دارد، 7/0درصد از بازار یا 55/7 میلیون دلار هنگ‌کنگ، در تجارت هنگ‌کنگ داشته است. سهام شرکت 6/7درصد افزایش در سال جاری را تجربه کرده است در حالی که شاخص سهام شهر، شاخص هانگ سنگ 1/2درصد کاهش داشته است. به گفته شیفر پرداخت‌ها به کارکنان شرکت لنوو در20کشور صورت خواهد گرفت، در حالی که 85 درصد از دریافت‌کنندگان در چین قرار دارند. سخنگوی شرکت سال گذشته اعلام کرد یانگ هم در دفتر پکن و هم در دفتر موریسوله وقت می‌گذارد.


پرداخت ماهیانه
کیاوو در یادداشتی گفت این پرداخت شخصاً توسط یوانکینگ صورت می‌گیرد. او معتقد است به عنوان مالک شرکت لنوو مسوولیتی دارد و همین‌طور فرصتی به عنوان رهبر ما برایش وجود دارد تا به کارکنان‌مان این اطمینان را بدهد که تاثیرشان در به وجود آمدن و گسترش شرکت لنوو درک می‌شود. میانگین پرداخت حدود 325 دلار تقریباً برابر با پرداخت ماهیانه به یک کارگر شهری در چین است.به گفته موسسه ملی آمار میانگین پرداخت به کارگران شهری در شرکت‌های خصوصی برای سال گذشته حدود 28752 یوان بوده است. بر اساس گزارش سالانه شرکت، یانگ سال گذشته 6/14 میلیون دلار برای یک سال دریافت کرد که شامل 23/4 میلیون سهام جایزه و 94/8 میلیون دلار سهام جایزه بلندمدت می‌شود. با استناد به این گزارش‌ها یانگ تا پایان ماه مارس مالک 744 میلیون سهم یا 1/7 درصد از مجموع سهام لنوو است.


دل و اچ‌پی
مگ ویتمن رئیس اجرایی هیولت-پاکارد حدود 4/15 میلیون دلار در سال 2012 پس از اینکه شرکت اعلام زیان کرد، دریافت کرد. مایکل دل مدیر کل اجرایی شرکت دل پس از گزارش سالانه شرکت مبنی بر کاهش فروش و درآمد و همچنین کاهش ارزش سهام شرکت 9/13 میلیون دلار دریافت کرد. لنوو تا پایان ماه مارس بیش از 35 هزار کارمند در سرتاسر جهان دارد. شیفر گفت کارکنانی امتیاز از یانگ دریافت کردند که بیشترشان به صورت ساعتی دستمزد دریافت می‌کردند و واجد شرایط دریافت این امتیازات نبودند. به گزارش یو پی‌ای یانگ تنها مدیرکل اجرایی نیست که چنین سخاوت و بخشندگی دارد و از مدیران دیگری که سهام امتیاز خودشان را به کارکنان‌شان دادند می‌توان به اولگ دریپاسکا مدیر اجرایی شرکت تولید‌کننده آلومینیم یونایتد روسال اشاره کرد که سه میلیون دلار از سهام امتیازیش را که برای سال 2012 بود بین 120 کارمند خود تقسیم کرد. اختلاف بین میانگین حقوق و مزایای پرداختی به مدیران و میانگین حقوق پرداختی به کارکنان طی 60 سال گذشته به شدت افزایش یافته است. به گزارش هافینگتن پوست، میانگین نسبت پرداختی به مدیران کل و کارکنان 204 بوده است. که این نمودار از سال 1950 تا‌کنون هزار درصد افزایش داشته است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها