شناسه خبر : 7769 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

اکوسیستم سوم همراه مشخص می‌شود؟

در سال آینده زد و خوردهای زیادی میان شرکت‌های آی‌تی به وجود خواهد آمد و شرکت‌های بسیاری سعی در به دست آوردن نام اکوسیستم سوم پس از اندروید و iOS خواهند داشت.

مهم‌ترین این تلاش‌ها ویندوز فون 8 مایکروسافت و بلک‌بری 10 محصول Research In Motion خواهد بود. هردو این شرکت‌ها با قدرت در بازار حضور دارند و هر دو ادعا می‌کنند که اکوسیستم سوم خواهند بود. ویندوز فون ۸ زودتر به بازار عرضه شده است و از تبلیغات و سرمایه‌گذاری سنگین مایکروسافت بهره می‌برد و بلک‌بری ۱۰ در اوایل سال ۲۰۱۳ به بازار عرضه خواهد شد و اتکای آن بر تعداد بسیار زیاد کاربرانش است، چرا که در حال حاضر بلک‌بری بیش از ۷۹ میلیون کاربر فعال دارد.
به نظر می‌رسد در این بازار هیچ کدام از این دو شرکت نخواهند توانست تاثیری محسوس بر روند کلی بگذارند. هر دو آنها می‌توانند فروش خوبی داشته باشند اما نمی‌توانند تاثیر زیادی بر اندروید و iOS‌ داشته باشند. مایکروسافت ویندوزفون ۸ را به عنوان یکی از اعضای خانواده ویندوز ۸ می‌فروشد، اما مشکل اینجاست که به نظر می‌رسد استقبال از خانواده ویندوز ۸ چندان امیدوارکننده نبوده است و بازار با سرعت کمی ویندوز ۸ را به عنوان یک سیستم عامل به رسمیت می‌شناسد. از این رو کندی سرعت رشد ویندوز ۸ بر رشد ویندوزفون ۸ تاثیر خواهد گذاشت و باعث می‌شود شاهد رشدی دراماتیک نباشیم.
بلک‌بری ۱۰ نیز احتمالاً با قیمتی بالا عرضه خواهد شد که باعث می‌شود بسیاری از کاربران بلک‌بری علاقه‌ای به، به روز کردن گوشی از خود نشان ندهند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها