شناسه خبر : 7616 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

هوآوی از چه زمانی وارد ایران شد؟

چینی ارزان‌قیمت

محمدرضا ازلی‌صفت - سیدامیر اشراقی

شرکت هوآوی محصولات مصرفی متنوعی برای استفاده مصرف‌کنندگان نهایی (عموم مردم) شامل انواع مختلفی از مودم usb، مودم بی‌سیم، ماژول‌ها، set-top box، ترمینال‌های بی‌سیم، گوشی‌های تلفن‌همراه و محصولات ویدئویی را به بازار عرضه کرده است. آخرین محصولات این شرکت در حوزه تلفن همراه شامل G6 ,Honor 3C Play,Honor 6,Honor 3X Pro,Ascend Mate7,Ascend G630,p7,p6 و Honor 4X و Honor Holly و Ascend G7 هستند.
هوآوی در سال ۲۰۱۰ میلادی ۱۲۰ میلیون دستگاه الکترونیکی را به سراسر دنیا عرضه کرده بود که از ۳۰ میلیون تلفن همراهی که هوآوی روانه بازار کرده بود 3/3 میلیون آن اسمارت فون بودند و به بازارهای ژاپن، ایالات متحده و اروپا عرضه شدند. اما این شرکت به صادرات محصولات خود به این چند کشور بسنده نکرد و به سراغ سایر بازارهای جهانی نیز رفت.
از اوایل به وجود آمدن هوآوی شرکت مخابرات ایران با این شرکت چینی همکاری‌های زیادی داشته و اکثر آنتن‌های BTS تلفن همراه در ایران از این شرکت خریداری شده است. شرکت مبین‌نت ارائه‌دهنده اینترنت وایمکس مودم‌های خود را از این شرکت خریداری و ارائه کرده است. اکنون شرکت هوآوی و ایرانسل هم همکاری‌های گسترده‌ای دارند. همکاری هوآوی با ایران به اینجا ختم نشده است و این شرکت با مشارکت شرکت مایکروتل از ابتدای سال 2012 اقدام به عرضه تلفن‌های هوشمند خود به بازار ایران کرد. این برند با توجه به قیمت‌های پایینی که برای تلفن‌های همراه خود گذاشت، توانست مشتریانی در ایران کسب کند. البته داشتن پشتیبانی رسمی و خدمات سراسری در ایران توسط نماینده رسمی این شرکت «مایکروتل» هم می‌تواند از مهم‌ترین دلایل عرضه تقریباً گسترده این برند باشد.
اکنون هوآوی در ایران بیش از 23 مرکز خدمات پس از فروش دارد که زیر نظر مایکروتل فعالیت می‌کنند. این شرکت حدود 70 مدل تلفن همراه و 15 مدل تبلت در بازار ایران دارد.
در جدیدترین گزارش آمار جهانی فروش و سهم بازار گوشی که از سوی شرکت آمار‌گیری Strategy Analytics اعلام شده است، شرکت هوآوی اکنون در رتبه چهارم پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند دنیا قرار گرفته است. این شرکت یک برند چینی است و البته باید بدانیم که با گوشی‌های بی‌اصل و نسب چینی موجود در بازار که کپی مدل‌های گوشی برندهای دیگر را به شکل غیر‌مجاز و زیرزمینی تولید می‌کنند، تفاوت دارد.
با توجه به اینکه آمار دقیقی از میزان واردات تلفن‌های همراه به ایران وجود ندارد، نمی‌توان عدد و رقم دقیقی از میزان فروش این برند ارائه کرد اما تحقیقات میدانی حاکی از روند رو به رشد میزان فروش این تلفن‌های همراه است و مشتریان و فروشندگان مهم‌ترین دلیل این افزایش فروش را هم عمدتاً قیمت بسیار متفاوت با سایر برندها عنوان می‌کنند. باید توجه داشت که این افزایش فروش و استقبال از روی رضایت و کیفیت نیست لذا شاهدیم که اعتراض‌هایی هم به این برند وجود دارد. زیرا در ابتدا مشتری خصوصیات این گوشی‌ها را با گوشی‌هایی با خصوصیات مشابه مقایسه می‌کند و شاهد این است که تفاوت قیمت فاحشی بین این برند و برندهای دیگر وجود دارد، لذا مشتری گرایش به خرید این برند پیدا می‌کند ولی بعد از آنکه انتظاراتش براساس آن خصوصیات برآورده نشد احساس نارضایتی در او پدید می‌آید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها