شناسه خبر : 6599 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

«اِلو» شبکه اجتماعی بدون تبلیغ

به گزارش «اقتصاد نیوز» به نقل از «سی‌نت» اخیراً شبکه اجتماعی‌ای به جمع این شبکه‌ها پیوسته که هیچ‌گونه تبلیغاتی ندارد و تنها از طریق دعوت اعضا شما قادر به عضویت در آن هستید.

به گزارش «اقتصاد نیوز» به نقل از «سی‌نت» اخیراً شبکه اجتماعی‌ای به جمع این شبکه‌ها پیوسته که هیچ‌گونه تبلیغاتی ندارد و تنها از طریق دعوت اعضا شما قادر به عضویت در آن هستید. ممکن است نام «الو» (Elo) را شنیده باشید. الو نامی است که روی این شبکه اجتماعی گذاشته‌اند.

چرا الو متفاوت است؟
الو شبکه اجتماعی ضد‌فیس‌بوک است. عاری از هرگونه تبلیغات است و سیاست‌هایی خلاف فیس‌بوک دارد. همه اعضا با دعوتنامه عضو می‌شوند و باید نام واقعی خود را برای کاربری انتخاب کنند. هنگامی که به این شبکه اجتماعی نگاه می‌کنید چندان تفاوتی با سایر شبکه‌های اجتماعی نمی‌بینید اما، رویکردهای دیگری برای یافتن دوستان، جست‌وجو در محتوا و تجربه به کار می‌برد. صفحه و تنظیمات کاربری مانند گوگل پلاس گیج‌کننده نیست. این شبکه چیزی شبیه ترکیب تامبلر و توئیتر است. مانند تامبلر شما می‌توانید تصویر و چیزهای کوتاه یا طولانی و بلند دیگر پست کنید و مانند توئیتر می‌توانید دوستان و افراد دیگر را جایی که می‌خواهید منشن (‌اشاره به نام-ذکر کردن نام دیگری) کنید. الو تضمین کرده است که همیشه رایگان خواهد ماند و هیچ برنامه‌ای برای جذب آگهی ندارد. ضمن اینکه برای اعضا امکان استفاده رایگان از گوگل آنالیتیک هم با عضویت در این شبکه اجتماعی فراهم است. برخی کاربران به شیوه کسب درآمد این شبکه اجتماعی مشکوکند و سهامداران برای دادن اطمینان خاطر به آنها گفته‌اند دسترسی به بعضی اطلاعات و داده‌ها در این شبکه مستلزم پرداخت آبونمان است.

آیا دکمه‌ای شبیه «لایک» در آن وجود دارد؟
پاسخ منفی است و از بالا تا پایین این شبکه را که نگاه کنید هیچ دکمه‌ای حتی شبیه لایک نمی‌یابید. البته وجود چنین دکمه‌ای در فیس‌بوک به این شبکه اجتماعی از خیلی جهات کمک کرده است. آنها با بررسی لایک‌ها هم پست‌ها را آنالیز می‌کنند و هم از پست‌های با تعداد لایک بالا به عنوان تبلیغ استفاده می‌کنند. تنها دکمه‌ای برای ذخیره کردن پست‌ها و خواندن آنها در وقت دیگری در این شبکه تعبیه شده است.

ثبت‌نام
کسانی که از قدیم در جی‌میل حساب کاربری دارند می‌دانند که در ابتدا عضویت جی‌میل از طریق دعوت دوستان صورت می‌گرفت که هر کدام آنها می‌توانستند 25 نفر دعوت کنند. اکنون در این شبکه اجتماعی هر ساعت 35 هزار دعوت صورت می‌پذیرد و این رشد نشان می‌دهد به زرودی به شبکه بزرگی تبدیل خواهد شد. تنها اطلاعات مورد نیاز ابتدایی برای ثبت‌نام در این شبکه اجتماعی ای‌میل آدرس شماست.

سفارشی کردن
مثل هر شبکه اجتماعی دیگر، شما صفحه کاربری خود را می‌گیرید و می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. تمامی پست‌ها و تصاویری که ارسال می‌کنید به طور پیش‌فرض عمومی است و شما می‌توانید آنها را شخصی‌سازی کنید.

پست مطلب
شما همانند شبکه‌های اجتماعی دیگر می‌توانید در قسمت مربوطه تایپ کرده و ارسال کنید اما در قسمت تایپ کردن امکان انتخاب نوع قلم، سایز قلم و برخی تغییرات دیگر را نیز برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر خواهید داشت. البته باید بدانید این هنوز نسخه بتای این اپلیکیشن است و مطمئناً باگ‌های زیادی دارد. آنها اعلام کرده‌اند: ما باور داریم شبکه اجتماعی ابزاری برای توانمندسازی است نه ابزاری برای فریب، اجبار و سوءاستفاده. جایی است برای برقراری ارتباط و گرامیداشت زندگی. شما یک محصول نیستید. جالب آنکه کاربران تنها پس از اعلام موافقت با این بیانیه می‌توانند به شبکه الو بپیوندند. شبکه یاد‌شده که هنوز در مرحله آزمایشی است یک سال قبل با همراهی یک گروه کوچک 100‌نفره راه‌اندازی شد و از آوریل سال 2014 وارد مرحله جدیدی شده، ولی هنوز زمان عمومی شدن آن مشخص نیست. کارشناسان معتقدند هنوز برای قضاوت در مورد موفقیت یا عدم موفقیت الو زود است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها