شناسه خبر : 5332 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

جگوار سریع‌ترین خودرو دنیا را می‌سازد

سگ شکاری جگوار

به فصل جدیدی در عصر خودرو نزدیک می‌شویم، جگوار در حال ساخت خودرویی است که سریع‌تر از گلوله خواهد بود. به راستی اگر پروژه شرکت جگوار موفقیت‌آمیز باشد، سفری سریع‌تر از یک گلوله مگنوم ۳۷۵/۰ خواهد داشت.

به فصل جدیدی در عصر خودرو نزدیک می‌شویم، جگوار در حال ساخت خودرویی است که سریع‌تر از گلوله خواهد بود. به راستی اگر پروژه شرکت جگوار موفقیت‌آمیز باشد، سفری سریع‌تر از یک گلوله مگنوم 375/0 خواهد داشت.
خودرویی که Bloodhound SSC (نوعی سگ شکاری) نام گرفته است، قرار است متفاوت‌ترین اتومبیل دنیا باشد.
این خودرو در شرکت خودروسازی جگوار و به شکل یک هواپیمای بدون بال طراحی شده است. برای ساخت این خودرو از یک موتور جت به همراه موشک‌های سفارشی استفاده شده است. Bloodhound قدرتی معادل 135 هزار اسب بخار دارد و در نهایت به سرعتی معادل 1609 کیلومتر بر ساعت دست خواهد یافت. رکورد سریع‌ترین خودرو با موتور جت که در سال 1997 ثبت شده و تاکنون تغییری نکرده است از آن اندی گرین با 1228 کیلومتر بر ساعت بوده که در بیابان سنگ سیاه در نوادا ثبت شده است. از سال 2008 گرین و همکارش ریچارد نوبل مشغول کار بر روی پروژه چند میلیون پوندی Bloodhound هستند. حال گرین قرار است پشت فرمان خودرو جدید بنشیند. وی برای شکستن رکورد قبلی خود 55 ثانیه وحشتناک را پیش‌رو خواهد داشت.
یک صفحه نمایش دیجیتال فوق پیشرفته و چند سوئیچ الکترونیکی، گرین را قادر به کنترل مکانیسم خودرو خواهد کرد. تمامی سرعت‌سنج‌ها و عقربه‌های سنجه توسط شرکت رولکس طراحی شده‌اند تا کوچک‌ترین خطایی نداشته باشد و دقیق‌ترین اندازه‌گیری‌ها انجام شود.
کارگاهی که Bloodhound در آن ساخته می‌شود در بریستول است. انتظار می‌رود این خودرو در اواسط سال آینده به طور کامل ساخته شده و در مرحله تست اولیه قرار بگیرد. برای تست‌های نهایی نیز بیابان هاک‌اسکین‌پان در شمال غرب آفریقای جنوبی انتخاب شده است. این خودرو مسافت 5/4 برابر زمین فوتبال را تنها در یک ثانیه طی می‌کند (150 متر به ازای هر چشم بر هم زدن).
حتی تصور میزان قدرت این خودرو نیز به راحتی قابل هضم نیست. این خودرو سه موتور دارد که در مجموع 135 هزار اسب بخار قدرت دارند. بر‌خلاف انتظار باید بگوییم این قدرت معادل 180 ماشین فرمول یک است.
این خودرو در حال حاضر توسط تیمی شامل متخصصان فرمول یک و مهندسان هوا فضا در حال ساخت است.
سازندگان این خودرو اعتماد به نفس و انگیزه بسیار بالایی برای ساخت این خودرو دارند و امیدوارند بتوانند رکورد سرعت را با این خودرو از آن خود کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها