شناسه خبر : 4611 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

همه آنچه HTC دارد

HTC One

پرچمدار جدید HTC با قابلیت‌های متعدد و جذابی به بازار عرضه شده است؛ قابلیت‌هایی همچون استفاده از آخرین پردازنده کوالکوم و نیز بدنه یکپارچه آلومینیومی که ظاهری بسیار زیبا به این گوشی بخشیده است.

پرچمدار جدید HTC با قابلیت‌های متعدد و جذابی به بازار عرضه شده است؛ قابلیت‌هایی همچون استفاده از آخرین پردازنده کوالکوم و نیز بدنه یکپارچه آلومینیومی که ظاهری بسیار زیبا به این گوشی بخشیده است. قابلیت‌هایی که این گوشی ارائه می‌کند شکی به جای نمی‌گذارد که این سازنده تایوانی تمام تلاش خود را برای ارائه یک گوشی منحصر به فرد انجام داده است.
مثل همه اسمارت‌فون‌ها، وان یک گوشی بی‌عیب و نقص نیست، چرا که از کارت حافظه SD پشتیبانی نمی‌کند و باتری این گوشی نیز قابل تعویض نیست. دوربین گوشی آنقدرها هم که روی آن تبلیغات شد فوق‌العاده نیست و ممکن است برخی کاربران اندروید علاقه‌ای به رابط کاربریSense اچ‌تی‌سی نداشته باشند. اما با وجود این با اطمینان می‌توانم بگویم که HTC One سریع‌ترین و زیباترین گوشی‌ای است که من تاکنون از آن استفاده کرده‌ام و قطعاً این گوشی باید یکی از اولین انتخاب‌های افرادی باشد که به دنبال گوشی‌های هوشمند سطح بالا هستند حتی وقتی که این افراد این گوشی را با گالکسی S4 مقایسه می‌کنند.

طراحی
طراحی مربعی، صاف و بسیار نازکی دارد. صفحه نمایش 7/4 اینچی با کیفیت p 0801 با استفاده از تکنولوژی اختصاصی SoLux که به همراه‌ تراکم پیکسلی 468 پیکسل در اینچ نشان از کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش این گوشی دارد. HTC با کیفیت بالای صفحه نمایش وان بهترین صفحه نمایشی را که تاکنون تولید کرده به نمایش گذاشته است. کیفیت این صفحه نمایش هم از موتورولا دروید DNA با ۴۴۰ پیکسل در اینچ و هم از گالکسی S4 با ۴۴۱ پیکسل در اینچ بهتر است. با اطمینان می‌توان گفت صفحه نمایش این گوشی با نمایش رنگ‌هایی واقعی و جذاب و نیز زاویه دید بسیار گسترده که با نمایش بسیار مطلوب برای چشم همراه شده است در سطحی بالاتر از صفحه نمایش گوشی‌های مشابه قرار دارد. البته انتظار نمی‌رفت که پس از رونمایی از GS4 باز هم صفحه نمایش وان یکتا باقی بماند، اما با وجود رونمایی از این گوشی باز هم وان نشان داد در سطحی بالاتر از لحاظ کیفیت قرار دارد. بدنه وان، یکی دیگر از عادت‌شکنی‌های HTC در طراحی این گوشی است. این بدنه از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و در دست بسیار با کیفیت و محکم به نظر می‌رسد. HTC وان را به رنگ‌های نقره‌ای و مشکی به بازار عرضه کرده است و آنقدر روی آلومینیوم با ظرافت کار کرده که ممکن است در نگاه اول به نظر برسد بدنه این گوشی پلاستیکی است، اما باید دانست که بدنه با این ظرافت و جذابیت کاملاً از فلز ساخته شده است. کار دیگری که HTC‌ روی وان انجام داده است، قرار دادن دو بلندگوی استریو در دو سمت صفحه نمایش گوشی است که باعث به وجود آمدن کیفیت بسیار بالای صدا در هنگام گوش دادن به موسیقی و یا تماشای ویدئو می‌شود. این گوشی یک آمپلی‌فایر دارد و از تکنولوژی بیتز بهره می‌برد و HTC به این سیستم BoomSound می‌گوید. در مجموع وان کیفیت صدای بی‌نظیری را ارائه می‌کند، کیفیت بالا و نیز قدرت بالا برای پخش صدای بلند از قابلیت‌های جذاب این گوشی هستند. دوربین جلوی وان، 1/2 مگاپیکسل است و در کنار آن یک دیود نورانی کوچک قرار دارد. در پایین صفحه نمایش تنها دو کلید لمسی اندروید قرار دارد و در سمت راست کلیدهای کنترل صدا و در بالای گوشی جک‌هدفون قرار دارد. بالای گوشی دکمه خاموش و روشن قرار دارد که عملکرد فرستنده مادون قرمز را نیز انجام می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان دستگاه‌های خانگی مثل تلویزیون و سینمای خانگی را نیز کنترل کرد. محل وارد کردم سیم کارت در سمت چپ قرار دارد و در پایین گوشی نیز جک MicroUSB قرار دارد. پشت دستگاه نیز دوربین چهار مگاپیکسلی مجهز به حس‌گر Ultrapixel این گوشی به همراه یک فلاش LED قرار گرفته است.

سیستم عامل، برنامه‌ها، رابط کاربری و امکانات
وان از سیستم عامل اندروید نسخه 4.1.2 بهره می‌برد، هر چند که این نسخه آخرین نسخه از اندروید نیست، اما می‌تواند از همه امکانات جالبی که گوگل روی سیستم عامل اندروید خود ارائه می‌کند، بهره ببرد. امکاناتی همچون جی‌میل، پلاس، تاک، درایو و همه 700 هزار برنامه‌ای که در فروشگاه گوگل پلی قرار دارند.
روی این اندروید، نسخه جدیدی از رابط کاربری اختصاصی اندروید به نام Sense قرار دارد که امکانات زیادی به آن اضافه شده است؛ امکاناتی که برخی از آنها سودمند و برخی بی‌استفاده‌اند. اولین چیزی که به نظر می‌رسد، BlinkFeed نام دارد، این قابلیت باعث می‌شود که صفحه خانگی گوشی با تعدادی کاشی پویا که اطلاعات را از منابع مختلف به دست می‌آورد و روی گوشی نمایش می‌دهد، پوشانده شود. مثلاً شما می‌توانید با استفاده از Rss یک سایت همیشه آخرین اخبار را از آن سایت در اختیار داشته باشید. ولی مشکل این قابلیت این است که نمی‌توان آن را به صورت کلی غیر‌فعال کرد و به صورت پیش‌گزیده همیشه در یکی از صفحات صفحه خانگی قرار دارد. مشکل دیگر این است که زیاد نمی‌توان منابعی را که از آنها اطلاعات به دست می‌آورد تغییر داد و چندان قابل سفارشی‌سازی نیست. باید تایید کنم که رابط کاربری جدید سنس بسیار جذاب است و ظاهری ساده‌تر، زیبا‌تر و خلوت‌تر از نسخه‌های پیشین دارد. ویجت معروف HTC برای نمایش ساعت و وضعیت آب و هوا که از گوشی‌های Windows Mobile تاکنون روی گوشی‌های این شرکت قرار داشتند نیز حذف شده است. البته هنوز هم می‌توان اطلاعات مربوط به وضعیت هوا و ساعت را روی صفحه خانگی گوشی مشاهده کرد، اما دیگر با آن طراحی گذشته نیست و طراحی آن ساده‌تر و شیک‌تر شده است. وان یک فرستنده مادون قرمز نیز در بالای خود دارد که با استفاده از نرم‌افزارهای HTC Sense TV و HTC Remote Software امکان کنترل تلویزیون، دستگاه پخش و سینمای خانگی را به کاربرانش می‌دهد.

سخت‌افزار درونی و کارایی گوشی
این گوشی یک پردازنده چهار هسته‌ای 1/6 گیگاهرتزی اسنپدراگون در قلب خود دارد و اولین گوشی است که از این پردازنده بهره می‌برد. وان با دو مدل ۳۲ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی به بازار عرضه شده است ولی امکان افزایش حافظه به وسیله کارت حافظه را ندارد. هر دو مدل دو گیگابایت رم دارند و از بلوتوث چهار و وای‌فای سری آن پشتیبانی می‌کنند. این گوشی از قابلیت ارتباط راه نزدیک NFC نیز بهره می‌برد. در آزمایش‌های سرعت، وان توانسته است بالاترین امتیازهای ممکن را کسب کند و با فاصله زیادی از رقبایش قرار گیرد. البته این سرعت در هنگام کار کردن نیز خود را نشان می‌دهد و وان را تبدیل به گوشی‌ای کرده است که کار کردن با آن هیچ‌گونه تاخیر و یا گیر کردنی را به همراه ندارد.

دوربین
گوشی این گوشی هرچند عملکردی ضعیف‌تر از تبلیغات داشت، اما با وجود این کیفیتی به مراتب بالا دارد و رنگ‌ها را بسیار شفاف و جذاب نشان می‌دهد. البته این دوربین تنها چهار مگاپیکسلی است اما HTC بیان کرده که حسگر‌های نوری که روی این دوربین کار گذاشته است، پیکسل‌های بزرگ‌تر و با‌کیفیت‌تری را شکار می‌کنند و به همین دلیل کیفیت تصویر بسیار بالایی را از گوشی می‌توان انتظار داشت. عملکرد دوربین این گوشی در فضای باز روز و در محیط‌های بسته بسیار بالاست و حتی می‌توان گفت از عکس آیفون ۵ نیز به مراتب بهتر است، اما هنگام تصویر‌برداری در نور کم، اختلالات زیادی در عکس مشاهده می‌شود و کیفیت تصویر چندان مطلوب نیست.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها