شناسه خبر : 3874 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کامپیوتری بدون ماوس و کیبورد

کامپیوترهای جدید HP با پروژکتور و اسکنر سه‌بعدی

سال‌هاست که ورودی و خروجی کامپیوترها تفاوت چندانی نداشته و ثابت بوده است. ورودی‌ها به موس، کیبورد، اسکنر و… خلاصه می‌شدند که تنها در مدل‌های آن تفاوت‌هایی داشته است.

سال‌هاست که ورودی و خروجی کامپیوترها تفاوت چندانی نداشته و ثابت بوده است. ورودی‌ها به موس، کیبورد، اسکنر و... خلاصه می‌شدند که تنها در مدل‌های آن تفاوت‌هایی داشته است. اما شرکت HP اخیراً دست به نوآوری خاصی زده است و سیستم ورودی و خروجی را اندکی متحول کرده است.
شرکت HP از نسل جدیدی از کامپیوترهای All-in-One خود که بسیار خاص هستند و طراحی منحصر به فردی دارند، پرده‌برداری کرده است که آنها در شاخه‌ای جدید به نام HP Sprout جای می‌گیرند. در این مدل‌های تازه دیگر از ماوس و کیبورد خبری نیست و به جای آن از یک پروژکتور و اسکنر سه‌بعدی به عنوان این دو ابزار استفاده شده است. البته در خصوص اینکه کار با این کامپیوتر لذت‌بخش خواهد بود یا آزاردهنده، نظر مطلقی نمی‌توان داد. ممکن است از بعضی جهات کار کردن بدون ماوس و کیبورد برای شما سخت باشد و در مقابل این احتمال نیز وجود دارد که عدم وجود ابزار اضافه، کار با این رایانه را برای شما ساده و لذت‌بخش کند.
این مدل‌ها با ویندوز ۸ کار می‌کنند اما روش ورود اطلاعات به آنها مطابق روش‌های معمول در کامپیوترهای دیگر نیست. پروژکتوری در این مدل نقش نمایش تصویری از کلیدها را بازی می‌کند و به عنوان مثال صفحه نمایش را روی سطح می‌تاباند و اسکنری سه‌بعدی نیز کار شناسایی حرکات دست و کلیدهای فشرده‌شده توسط دست روی این کیبورد مجازی را بر عهده دارد. البته اسکنر تعبیه‌شده در این مدل از قلم هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. با کمک این قلم شما می‌توانید دست به خلق طرح‌های طبیعی‌تر بزنید. لذا احتمالاً این طرح مورد استقبال بخشی از طراحان که با قلم‌های نوری طرح می‌زنند قرار خواهد گرفت.
خصوصیات سخت‌افزاری این مدل شامل یک دوربین 6/14 مگاپیکسلی، یک پروژکتور DLP و اسکنر سه‌بعدی RealSense است. ضمناً این مدل از یک پردازنده Core i7 اینتل، ۸ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و مانیتور استفاده‌شده در آن نیز در اندازه ۲۳ اینچی لمسی با کیفیت 1080p است.
ساخت چنین محصول آینده‌نگرانه‌ای توسط HP که مدت‌ها پروژه‌های خلاقانه را مد نظر نداشته جالب به نظر می‌رسد. به نظر می‌رسد در آینده نزدیک سایر شرکت‌های تولید‌کننده نیز به این سمت بروند و از نوآوری HP برای ساخت و طراحی کامپیوترهای بدون کیبورد و موس، تقلید کنند.
نکته قابل توجه دیگر این است که شرکت HP این محصول را به عنوان محصول بتا یا نسخه اولیه ارائه نکرده است و دست به تولید انبوه زده است. این کامپیوترهای جدید و خاص اکنون با قیمت 1899 دلار در دسترس عموم است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها