شناسه خبر : 3183 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

نتایج بررسی یک میلیارد اموجی ارسال‌شده در چهار ماه توسط سویفت‌کی

شکلک‌های پرکاربرد در کشورها کدامند؟

شرکت سویفت‌کی بیش از یک میلیارد شکلک را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است تا بفهمد مردم با ۱۶ زبان و فرهنگ متفاوت چگونه از این شکلک‌ها استفاده می‌کنند.

شرکت سویفت‌کی بیش از یک میلیارد شکلک را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است تا بفهمد مردم با 16 زبان و فرهنگ متفاوت چگونه از این شکلک‌ها استفاده می‌کنند. آنها به مدت چهار ماه یعنی از اکتبر 2014 تا ژانویه 2015 داده‌های روی ابزارهای اندروید و IOS را مورد بررسی قرار داده‌اند و این آزمون را روی 60 شکلک به کار برده‌اند. ما در حال حاضر بیش از 800 اموجی داریم که برخی از آنها کم و برخی دیگر بسیار پرکاربرد هستند.

یافته‌های این تجزیه و تحلیل
کانادایی‌ها حتی بیش از آمریکایی‌ها از اموجی استفاده می‌کنند و بیشترین امتیاز در استفاده از اموجی را دارند. آنها از اموجی‌های پول، خشن و ورزشی بیشترین استفاده را دارند.
فرانسوی‌ها چهار برابر بیشتر از بقیه از قلب استفاده می‌کنند و البته باید بگوییم آنها تنها کشوری هستند که اموجی لبخند اولین اموجی‌شان نیست.
در کشورهای عربی‌زبان، شکلک‌های گل و گیاه چهار برابر بیشتر از بقیه شکلک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
روس‌ها به طور میانگین سه برابر سایرین از اموجی‌های رمانتیک و عاشقانه استفاده می‌کنند.
در استرالیا مردم دو برابر مقدار متوسط از شکلک‌های الکلی و مواد مخدر استفاده می‌کنند. تنقلات و غذا نیز از شکلک‌های پرکاربرد در میان استرالیایی‌هاست.
آمریکایی‌ها نیز از شکلک‌های جمجمه، کیک تولد، آتش‌بازی، فناوری و گوشت بیشتر از سایرین استفاده می‌کنند.
نتایج این آزمایش 60 شکلک را به عنوان پرکاربردترین شکلک‌ها شناسایی کرده‌اند به طوری که هر شکلک که بیشترین استفاده را داشته در مرتبه بالاتر قرار گرفته است. جالب است بدانید شکلک‌های خنده، عاشقانه و رمانتیک و شکلک‌های با حرکات دست مانند تایید، اشاره و دست زدن حدود 60 درصد کل شکلک‌های فرستاده‌شده را تشکیل می‌دهند.
بیشترین اموجی‌های مورد استفاده قرار گرفته به شرح زیر است:
1- خندان: شامل شکلک‌های چشمک، خنده، بوسه که 45 درصد کل شکلک‌های مورد استفاده را شامل می‌شوند.
2- عصبانی: شامل شکلک عصبانی و ناراحتی است. این شکلک‌ها 14 درصد کل شکلک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.
3- قلب: شامل شکلک قلب به رنگ‌های مختلف و قلب شکسته است. این شکلک‌ها 5 /12 درصد کل شکلک‌ها را شامل می‌شوند.
4- حالات دست: شامل دست زدن، تایید، اشاره و... است و حدود 3 /5 درصد شکلک‌ها را شامل می‌شود.
حال برخی از اموجی‌های پرکاربرد را به طور خاص مورد بررسی قرار می‌دهیم:

قلب
فرانسوی‌زبانان بیش از چهار برابر میانگین از قلب استفاده می‌کنند. به‌طور کلی می‌توان گفت بیش از 55 درصد اموجی‌هایی که در فرانسه ارسال می‌شود قلب است. جالب است بدانید فرانسه تنها کشوری است که پرکاربردترین شکلکش، شکلک خندان نیست و قلب است. به‌طور میانگین شکلک قلب 5 /12 درصد کل شکلک‌ها را دربرمی‌گیرد که کمترین میزان استفاده از آن مربوط به کشور مالزی با 8 /4 درصد است.

رمانتیک
روس‌ها سه برابر بیشتر از میانگین از شکلک‌های رمانتیک استفاده می‌کنند، یعنی حدود دو برابر زبان‌های دیگر. همچنین خوب است بدانید شکلک‌های رمانتیک 36 /2 درصد کل شکلک‌های مورد استفاده را به خود اختصاص می‌دهند. از کمترین کشورهایی که این شکلک را به کار می‌برند می‌توان ویتنام با 05 /10 درصد و استرالیا با 4 /1 درصد را نام برد. آمریکایی‌ها نیز کمتر از میانگین از این شکلک‌ها استفاده می‌کنند.

مذهبی
برزیلی‌ها بیشترین استفاده را از اموجی‌های دعا، کلیسا و ستاره می‌کنند. آنها دو برابر بیش از میانگین شکلک دعا و مذهب می‌فرستند. البته میزان استفاده از این شکلک‌ها به‌طور کل پایین است و به‌طور میانگین حدود 39 /0 درصد شکلک‌های ارسالی را به خود اختصاص می‌دهند.

سلطنتی
کاربران آمریکایی بیش از دو برابر کاربران انگلیسی شکلک سلطنتی می‌فرستند که این میزان، با 29 /0درصد دوبرابر میانگین کل این شکلک‌هاست. میانگین ارسال این شکلک‌های سلطنتی 16 /0درصد است.

دارو
استرالیایی‌ها 65 درصد بیشتر از میانگین از شکلک دارو و سیگار استفاده می‌کنند. میانگین کلی استفاده از دارو 11 /0 درصد است و فرانسوی‌ها با 7 /0 درصد کمترین میزان استفاده از شکلک دارو و سیگار را دارند.

خشن
کانادایی‌ها بیشترین استفاده از شکلک‌های خشونت‌آمیز را دارند. آنها 50 درصد بیشتر از میانگین از این شکلک‌ها استفاده می‌کنند. این شکلک‌ها شامل تفنگ، چاقو، مشت‌زنی، آتش، انفجار، جمجمه و بمب است. میزان استفاده از این شکلک‌ها 97 /0 درصد است که آلمان با 47 /0درصد کمترین میزان استفاده از این شکلک‌ها را دارد.

تنقلات
استرالیایی‌ها دو برابر بیشتر از سایر کشورها از شکلک‌های تنقلات مانند پیتزا، کیک، شکلات، قهوه و... استفاده می‌کنند. میانگین میزان مصرف از این شکلک‌ها 35 /0 درصد است. کانادایی‌ها تنها شکلک پیتزا را دو برابر سایر کشورها استفاده می‌کنند.

میهمانی
اسپانیایی‌ها 72 درصد بیش از سایرین از شکلک میهمانی استفاده می‌کنند. میانگین استفاده از این شکلک 6 /1درصد است که در اسپانیا حدود 2 /2درصد از آن استفاده می‌شود. کمترین استفاده از این شکلک با 6 /0 درصد به فرانسه اختصاص دارد.

ورزشی
کانادا با 39 /0 درصد نزدیک به سه برابر سایر کشورها از شکلک‌های ورزشی استفاده می‌کند. میانگین استفاده از این شکلک‌ها 14 /0 درصد است. ویتنامی‌ها نیز با 2 /0 درصد یک‌هفتم میانگین از شکلک‌ها استفاده می‌کنند. آمریکایی‌ها در میان شکلک‌های ورزشی بیشتر از بسکتبال استفاده می‌کنند. مالزیایی‌ها نیز بیشتر از سه برابر نسبت به سایر کشورها از شکلک فوتبال استفاده می‌کنند.

پول
کانادایی‌ها دو برابر بیشتر از سایرین از شکلک‌هایی که به پول برمی‌گردد، استفاده می‌کنند. میانگین استفاده از شکلک پول 25 /0 درصد است. کشورهای آلمان و فرانسه با 12 /0 درصد کمترین میزان استفاده از این شکلک‌ها را دارند.

تکنولوژی
آمریکایی‌ها و استرالیایی‌ها با 15 /0 درصد از کل شکلک‌های ارسالی بیشترین میزان استفاده از این شکلک‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و آلمانی‌ها با 7 /0 درصد کمترین میزان استفاده از شکلک را دارند.

گل و گیاه
شکلک‌های گل و گیاه بیش از چهار برابر میانگین توسط کشورهای عرب‌زبان مورد استفاده واقع می‌شوند. آنها 14 /4 درصد شکلک گل و گیاه می‌فرستند. میانگین ارسال این اموجی‌ها 89 /0 درصد است.

آب و هوای گرم
کشورهای عرب‌زبان 66 /0 درصد بیشتر از سایر زبان‌ها از شکلک نشان‌دهنده آب و هوای گرم استفاده می‌کنند. میانگین استفاده از این شکلک 15 /0 درصد است. کشورهای استرالیا و برزیل نیز از کشورهایی هستند که نزدیک دو برابر میانگین از این شکلک استفاده می‌کنند.

آب و هوای سرد
شکلک‌های برف، سرما و باران بیشتر از دو برابر میانگین توسط روس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. میانگین استفاده از این شکلک‌ها 38 /0 درصد است و برزیل با 14 /0 درصد کمترین میزان استفاده از این شکلک را دارد.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها