شناسه خبر : 21121 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

د ورج: تابستان پیش‌رو، موعد رونمایی از برنامه‌های مایکروسافت برای اپلیکیشن‌های فراگیر ایکس‌باکس‌وان خواهد بود.

د ورج: تابستان پیش‌رو، موعد رونمایی از برنامه‌های مایکروسافت برای اپلیکیشن‌های فراگیر ایکس‌باکس‌وان خواهد بود. در حالی که این غول نرم‌افزاری، صحبتی در ارتباط با زمان‌بندی عرضه اپلیکیشن‌های مذکور به میان نیاورده، اما منابعی نزدیک به وب‌سایت د ورج در این رابطه اطلاعاتی داده‌اند. مایکروسافت می‌خواهد تا انتهای سال جاری میلادی، تعداد اپ‌های فراگیر عرضه شده برای ایکس باکس وان را افزایش دهد. ردموندی‌ها در تلاشند تا کنفرانس Build را که در ماه آوریل برگزار خواهد شد به این مساله اختصاص دهند.
سی‌نت: فیس‌بوک جزییات بیشتری از برنامه‌هایش در مورد واقعیت مجازی را منتشر کرده است. کمتر از یک سال از زمانی که این شرکت، Oculus VR (سازنده هدست مبتکرانه آکیلس ریفت) را خریداری کرد می‌گذرد و حال این کمپانی اعلام کرده در حال توسعه اپلیکیشن‌های مختلف برای استفاده در محیط واقعیت مجازی است. کریس کاکس مدیر ارشد بخش محصولات فیس‌بوک در جریان سخنرانی خود در کنفرانس Code/Media که در منطقه Laguna Nigel کالیفرنیا برگزار شد، از وعده‌هایش در مورد این فناوری و تمرکز آن روی حوزه مذکور سخن گفت.
وال‌استریت ژورنال: اپل در حال آمادگی برای عرضه اولیه پنج میلیون اپل واچ است. این طور که پیداست کمپانی واقع در کوپرتینو نزدیک به پنج تا شش میلیون واحد اپل واچ از تامین‌کننده آسیایی خود برای سه‌ماهه اول فروش درخواست کرده است. نسخه اسپورت ساعت هوشمند 349 دلاری اپل تقریباً نیمی از این درخواست تولید را به نام خود ثبت کرده است (نزدیک به 5/2 میلیون واحد). نسخه استاندارد و اصلی اپل واچ حدود یک‌سوم این فروش را در برخواهد گرفت (در حدود 6/1 میلیون واحد). تنها 9/0 میلیون دستگاه اپل واچ با طلای 18 عیار که گران‌ترین نسخه این ساعت هوشمند است ساخته خواهد شد.
اپل اینسایدر: اپل ممکن است در حال برنامه‌ریزی برای گسترش فناوری Touch ID خود برای افزودن قابلیت تشخیص اثر انگشت در لپ‌تاپ‌ها و لوازم جانبی خود باشد تا پیش از توسعه بیشتر Apple Pay، دستگاه‌های بیشتری را قادر به پشتیبانی از سرویس پرداخت خود کند. مک بوک ایر 12/1 اینچی که منتظر معرفی آن با نمایشگر رتینا هستیم ممکن است به حسگر اثر انگشت اختصاصی اپل یعنی
Touch ID نیز مجهز شود. علاوه بر این مورد، تصور می‌شود مجیک ماوس و مجیک ترک‌پد اپل نیز برای پشتیبانی از قابلیت‌های بیومتریک به روزرسانی خواهند شد.
بیزینس اینسایدر: شرکتی در آستین تگزاس نوعی پهپاد آمبولانس را طراحی کرده که امید دارد با بهره‌گیری از آن سرعت ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در مناطق روستایی افزایش یابد و در کوتاه‌ترین زمان، امکان ارائه خدمات درمانی به مجروحان سوانح رانندگی بزرگ فراهم شود. کمپانی مورد بحث که Argodesign نام دارد به طور متداول با شرکت‌های نرم‌افزاری همکاری می‌کند اما اخیراً تصمیم گرفته گستره فعالیت‌هایش را افزایش دهد و در همین راستا نیز مدلی مفهومی از یک پهپاد را طراحی کرده که انتظار می‌رود تحول قابل توجهی را در صنعت تولید این محصولات ایجاد کند.
فون آرنا: پس از انتشار نتایج بنچمارک مربوط به اسنپدراگون810، سامسونگ نیز تراشه جدید خود را با نام اگسینوس 7420 معرفی کرد. این تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 14 نانومتر است و از نظر عملکرد نیز قدرتی برابر تراشه کوالکام دارد. تراشه جدید سامسونگ از وجود هشت هسته پردازشی در کنار پردازنده گرافیکی Mali-T760 بهره می‌برد. این تراشه در مقایسه با تراشه‌های نسل پیشین این کمپانی که مبتنی بر لیتوگرافی ۲۰ نانومتری توسعه‌یافته‌اند، 30 تا 35 درصد از نظر مصرف بهینه‌تر است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها