شناسه خبر : 20863 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

خبرهای تکنولوژی

اپل: کمپانی اپل قصد دارد در امور بشردوستانه و تجدید انرژی نیز همکاری‌هایی را به عمل آورد. بر اساس گزارش‌های جدید این شرکت، پروژه جدیدی با همکاری سازمان جهانی حفاظت از حیات‌وحش انجام خواهد گرفت.

احیای جنگل‌های چین توسط اپل
اپل:
کمپانی اپل قصد دارد در امور بشردوستانه و تجدید انرژی نیز همکاری‌هایی را به عمل آورد. بر اساس گزارش‌های جدید این شرکت، پروژه جدیدی با همکاری سازمان جهانی حفاظت از حیات‌وحش انجام خواهد گرفت. هدف اپل و این سازمان افزایش جنگل‌ها و محافظت از محیط زیست است. علاوه بر این، برنامه مذکور تاثیر بسیاری بر کاغذ مصرفی در کل دنیا خواهد داشت. این گام بزرگی به شمار می‌آید که در نتیجه آن، جهان به محلی بهتر از اکنون برای زندگی تبدیل خواهد شد. تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل نیز گفت: ما با تمامی توان، فروشگاه‌های اختصاصی و دفاتر رسمی، همگی آماده خدمت و گام برداشتن در این برنامه هستیم. ما به‌وضوح آگاه هستیم که این اتفاق در یک شب رخ نخواهد داد، در حقیقت چندین سال به طول می‌انجامد؛ چیزی که بسیار مهم است اینکه در هر صورت به هدف‌مان می‌رسیم و این اتفاق خواهد افتاد.

موتورسیکلت فیلم ترون 77 هزار دلار فروخته شد
مشیبل:
سال ۲۰۱۰ فیلم ترون اکران شد، در این فیلم یک موتورسیکلت تمام الکتریک منحصربه‌فرد وجود داشت. یکی از طرفداران این فیلم در مزایده‌ای این موتورسیکلت را خریداری کرده است. این مبلغ از قیمت یک خودرو تسلا مدل S بیشتر است. در واقع نسخه خریداری‌شده نمونه کاملاً مشابه مدلی است که در فیلم ترون به کار گرفته شده بود. البته قیمت‌های پیشنهادی برای خرید این موتورسیکلت بین 25 تا 40 هزار دلار بود، اما در نهایت این موتور تمام برقی که برای Andrews Collection طراحی شده و یکی از جدیدترین نمونه‌های این مجموعه است، توسط RM Sotheby خریداری شد. بر اساس جزییاتی که از این مزایده منتشر شده، موتورسیکلت تمام برقی ترون دارای یک موتور الکتریکی 96 ولت با باتری‌های لیتیومی و سیستم احتراق کامپیوتری، سیستم دمپر فشرده و برگشتی با تعلیق فنر جلو است.

مایکروسافت به کمک نوکیا آمد
مایکروسافت‌نیوز:
نوکیا اخیراً اعلام کرده که در حال همکاری با شرکت‌های مایکروسافت، اچ‌پی و Telefonica است. نوکیا هدف از این همکاری را فراهم کردن و توسعه دادن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این شرکت عنوان کرده است. شرکت نوکیا اعلام کرد همکاری‌های بیشتری با مایکروسافت و دیگر کمپانی‌ها جهت فراهم کردن زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خواهد داشت. علاوه بر این نوکیا قصد دارد معماری تحت شبکه ابری را ارائه کند و به کمک این معماری و موقعیت منحصربه‌فرد خود، به بهره‌برداری کامل از پتانسیل IT و روابط بپردازد. هدف این شرکت فراهم کردن کیفیت برتر، سرعت بیشتر و معرفی سریع خدمات جدید خود است. مایکروسافت توسط سرویس‌های آژور و آفیس ۳۶۵، واسطه‌ای برای انتقال دادن سرویس‌های فناوری اطلاعات نوکیا به شبکه ابری خواهد بود.

تولید نکسوس بعدی توسط هوآوی و ال‌جی
بی‌جی‌آر:
سال گذشته بسیاری از شایعات مطرح‌شده حکایت از این داشتند که گوگل دو دستگاه نکسوس متفاوت از دو تولیدکننده را به بازار خواهد فرستاد، اما این مهم در سال گذشته روی نداد. حال شماری از شایعات احتمال عرضه دو دستگاه نکسوس را مطرح کرده‌اند. یکی از این دو دستگاه توسط هوآوی و دیگری توسط ال‌جی تولید خواهند شد. سال گذشته گوگل فقط نکسوس6 تولید‌شده توسط موتورولا را معرفی و روانه بازار کرد. نکسوس6 صفحه نمایش بزرگی داشت که به سلیقه بسیاری از دوستداران گوشی‌های هوشمند نکسوس با صفحه نمایش کوچک‌تر پاسخ نمی‌داد. گوگل برخلاف گمانه‌های مطرح‌شده نسخه کوچک‌تری از گوشی هوشمندش را ارائه نداد و نکسوس5 تولید‌شده در سال 2013 را به عنوان گزینه دیگری در اختیار خریداران گذاشت.

سامسونگ کارخانه جدید در اندونزی راه‌اندازی می‌کند
وال‌استریت ‌ژورنال:
سامسونگ سال گذشته در خبرها اعلام کرده بود در حال ساخت کارخانه جدیدی در کشور اندونزی به منظور افزایش تولید دستگاه‌های موبایل است. این شرکت تاکنون میزان سرمایه‌گذاری برای این پروژه را اعلام نکرده اما انتظار تولید ۹۰۰ هزار واحد دستگاه را در ماه داشت. حال بر اساس گزارش جدید، سامسونگ راه‌اندازی این کارخانه در اندونزی را استارت زده است. به گزارش وال‌استریت ژورنال، سامسونگ از ماه ژانویه سال گذشته اقدام به ساخت کارخانه جدیدی در کشور اندونزی کرده است. این کارخانه جدید در خارج از محدوده شهر جاکارتا قرار دارد و شرکت سامسونگ ظرفیت تولید دستگاه‌های موبایل آن را 5 /1 میلیون دستگاه در ماه اعلام کرده است. علاوه بر این، سامسونگ گوشی‌های هوشمند مجهز به سرویس‌های شبکه مخابراتی 4G را در این کارخانه تولید می‌کند.

جزییات بیشتری از گلکسی‌نوت5 فاش شد
فون‌آرنا:
یکی از کارکنان سامسونگ مدعی شده نمونه اولیه گلکسی‌نوت‌5 با نمایشگرهای K4 و K2 در حال تست است. نکته جالب و البته کمی مشکوک درباره پیشرفت‌های صورت‌گرفته روی پروژه نوبل یا همان گلکسی‌نوت‌5 استفاده از تراشه اگزینوس 7422 است که برای اولین بار علاوه بر پردازنده، پردازنده گرافیکی، رم و حافظه داخلی، این بار حتی مودم LTE را تنها در یک تراشه ارائه می‌دهد. البته در نظر داشته باشید که پیش از سامسونگ، کوالکام و برخی دیگر از شرکت‌ها موفق به ساخت SoC‌های این چنینی شده‌اند. این نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد فناوری منحصربه‌فرد ePoP (پکیج در پکیج) خود را مورد بهره‌برداری قرار دهد. این پردازش، رم و راهکار ارتباطی all-in-one باعث می‌شود امکان استفاده بهینه از فضای داخل گوشی مانند تعبیه باتری بزرگ‌تر فراهم شود. این محصول جدید قرار است به باتری 4100 میلی‌آمپری مجهز باشد.

به‌روزرسانی فلیکر با تغییرات اساسی
پایگاه ورج:
چندی پیش ماریسا مایر مدیرعامل یاهو، خبرهایی را جهت افزایش فعالیت یاهو در خصوص توسعه اپلیکیشن‌های موبایل اعلام کرده بود. مایر در سال ۲۰۱۲ به سمت مدیرعامل شرکت یاهو درآمد و از آن زمان، بازخوردهایی را از سوی کاربران به جهت بازسازی سرویس فلیکر دریافت کرده بود. حال ماریسا مایر پس از چندین ماه، وعده‌های خود در این خصوص را عملی می‌کند. ماریسا مایر زمانی که سمت مدیرعامل یاهو را از آن خود کرد، با کمپینی تحت عنوان «لطفاً دوباره فلیکر را بازسازی کنید!» مواجه شد. فلیکر سرویس آنلاین اشتراک‌گذاری تصاویر است که نسبت به بسیاری از شبکه‌های اجتماعی امروز، کمی پسرفت داشته است. مایر پس از این کمپین و در طول چند ماه، واکنش نشان داده و اعلام کرد که اپلیکیشن موبایل دوباره طراحی‌شده به همراه ویژگی‌های ویرایش و فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت در راه است.

باتری‌های شش‌ماهه برای ساعت‌های هوشمند
رویترز:
شرکت معروف ساعت‌سازی سوئیسی، سواچ (Swatch)، درصدد عرضه باتری جدیدی برای ساعت‌های هوشمند است که عمر بالایی دارد. این باتری را نه‌تنها می‌توان در ساعت‌های هوشمند به کار گرفت، بلکه خودروها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. نیک هایک، مدیرعامل شرکت سواچ که زمانی ساعت‌های هوشمند را نمی‌پذیرفت، حال درصدد تبدیل کردن سواچ به یکی از پیشروترین ساعت‌سازان سوئیسی در زمینه ساخت ساعت‌های هوشمند است. سواچ در نظر دارد یک باتری با عمر بسیار بالا را معرفی کند که علاوه بر ساعت‌های هوشمند می‌توان از آن در خودروهای الکتریکی نیز استفاده کرد. در صورتی که بزرگ‌ترین تولیدکننده ساعت در جهان بتواند باتری‌هایی را که هر شش ماه یک بار نیاز به شارژ دارند، به همراه ساعت‌های هوشمندش روانه بازار کند، از فاکتور بسیار تاثیرگذاری برخوردار خواهد شد.

وریزون کمپانی AOL را می‌خرد
وال‌استریت‌ژورنال:
کمپانی ارتباطی وریزون با قیمت ۴ /۴ میلیارد دلار، AOL را از آن خود کرده است. این قیمت به معنای ارزش ۵۰ دلار به ازای هر سهم بوده و آن‌گونه که خبر رسیده، این خرید در همین تابستان قطعی خواهد شد. غول ارتباطی آمریکا به نام وریزون، در این خصوص اعلام کرده است: این خرید به عنوان قدمی عالی به سوی ساخت پلت‌فورم دیجیتالی و ویدئویی خواهد بود که در آینده منجر به رشدی بزرگ خواهد شد. پس از خرید Vodafone با ۱۳۰ میلیارد دلار در سال گذشته، خرید AOL بزرگ‌ترین اکتساب ورایزن در ماه‌های اخیر است. پیشتر مدیرعامل شرکت ارتباطی مورد بحث، نسبت به شایعات تمایل به خرید AOL واکنش نشان داده و آنها را رد کرده بود. وی در آن زمان اذعان کرد که نباید AOL و شرکت‌های مشابه را به شکل کامل خرید و بهتر است صرفاً به همکاری با آنها پرداخت.

تویوتا خودرو الکتریکی خود را تست می‌کند
دیجیتال‌ترندز:
تویوتا برای اولین بار خودرو الکتریکی i-Road را در نمایشگاه خودرو ژنو سال ۲۰۱۳ معرفی کرد. حال این شرکت قصد دارد این خودرو الکتریکی را در یک آزمون تجربی در شهر توکیو به کار بگیرد. کمپانی تویوتا پیش از این، خودرو الکتریکی i-Road را در جاده‌های عمومی مورد آزمایش قرار داده است. اما حال قصد دارد با به‌کارگیری آن در دنیای واقعی و تجربه کردن آن، بررسی کند که این خودرو چگونه می‌تواند بخشی از مصرف روزانه مشتریان باشد. این شرکت قرار است از ۱۰۰ نفر برای به‌کارگیری خودرو الکتریکی i-Road، کمک بگیرد. تویوتا از افراد مشغول در کسب‌وکارها و افراد عادی دعوت می‌کند تا نظرات خود را در خصوص کاربرد این خودرو الکتریکی اعلام کنند. به لطف طراحی باریک و سه‌چرخه‌ای i-Road، این خودرو بسیار راحت‌تر از یک خودرو معمولی پارک می‌شود.

iphone 6plus پرفروش‌ترین فبلت آمریکا
فون‌آرنا:
بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی کانتار، آمار فروش فبلت‌ها نسبت به کل گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۵، در آمریکا ۲۱ درصد گزارش شده است. مطابق آمار، فبلت‌ها امسال شش درصد فروش بیشتری نسبت به سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۴ داشته‌اند. در بین این فبلت‌ها، گوشی آی‌فون‌6 پلاس اپل رتبه اول فروش را از آن خود کرده است. پیش از این بر اساس آمارهای ارائه‌شده توسط موسسه تحقیقاتی کانتار، در فاصله ماه آگوست تا اکتبر سال گذشته میلادی، آی‌فون‌۶ پلاس ۴۱ درصد از میزان فروش فبلت‌ها در بازار آمریکا را به خود اختصاص داده بود. در سال گذشته، ۵۸ درصد از خریداران آی‌فون‌۶ پلاس، صفحه نمایش بزرگ را دلیل انتخاب این گوشی هوشمند عنوان کرده بودند. فبلت‌ها سال ۲۰۱۳، تنها دو درصد از بازار گوشی‌های هوشمند ایالات متحده را در اختیار داشتند.

پیش‌فروش ۸۰۰ میلیون دلاری باتری‌های تسلا
بلومبرگ:
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای نخستین بار به اظهار نظر درباره اولین باتری‌های تولیدی این شرکت برای استفاده در منازل و محیط‌های کاری پرداخت و اعلام کرد این کمپانی مشغول ساخت کارخانه تولید باتری در زمینی به مساحت پنج میلیون فوت مربع است. بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا نیز در نخستین روزهای معرفی باتری‌های خانگی خود در تاریخ ۳۰ آوریل موفق شد سفارش‌هایی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار را از سوی علاقه‌مندان دریافت کند. برخی از مشتریان بیشتر از یک باتری را سفارش داده‌اند که این رقم چیزی بین 5 /1 تا 2 عدد بوده است. باتری‌های پاورول در دو نسخه و با قیمت‌های مختلف فروخته می‌شوند که یکی از آنها ۳۰۰۰ و دیگری ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد که به طور میانگین می‌شود ۳۲۵۰ دلار بابت هر باتری. ارزش کل پاورپک‌های سفارش داده‌شده تا به امروز برابر با ۶۲۵ میلیون دلار است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها