شناسه خبر : 18458 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

رونمایی از قدرتمندترین موتورسیکلت الکتریکی جهان

غول دوپا

از آنجا که هر روز به دلیل استفاده بیشتر از سوخت‌های فسیلی جهان در حال آلوده شدن است، استفاده از انرژی‌های پاک و دوستدار محیط زیست طرفداران بیشتری پیدا می‌کند.

از آنجا که هر روز به دلیل استفاده بیشتر از سوخت‌های فسیلی جهان در حال آلوده شدن است، استفاده از انرژی‌های پاک و دوستدار محیط زیست طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. حال سازندگان خودرو و سایر وسایل نقلیه نیز به فکر استفاده کمتر از این سوخت‌های فسیلی افتاده‌اند و همگی در بهبود کیفیت، کاهش مصرف و نزدیک شدن به معیارهای دوستدار محیط زیست با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
حال با توجه به ساخت وسایل نقلیه‌ برقی توسط جنرال‌موتورز و تسلا، آینده صنعت حمل و نقل و خودروسازی در گرو وسایل نقلیه برقی است که از سوخت‌های فسیلی استفاده نمی‌کنند. یکی از برداشت‌های نادرست در مورد خودروهای الکتریکی، عدم استفاده از موتورهای الکتریکی در بدنه خودروهایی با موتورهای احتراقی است. اما موتورسیکلت ووکسان‌واتمن که به تازگی معرفی شده است، اشتباه بودن این دیدگاه را به اثبات رسانده است.
این موتورسیکلت که در نمایشگاه خودرو پاریس معرفی شده است، دارای 200 اسب‌بخار قدرت است، که آن را تبدیل به قدرتمندترین موتورسیکلت الکتریکی جهان کرده است. بر اساس ادعای کمپانی سازنده این موتورسیکلت، باتری آن قادر است انرژی مورد نیاز برای طی یک مسیر 6 /177کیلومتری را تامین کند.
اما برخلاف تصورات موجود، این موتورسیکلت بسیار چابک و سریع است. بدنه این موتورسیکلت از آلومینیوم و فیبرکربن ساخته شده است که دستیابی به سرعت 105 مایل بر ساعت یا به عبارتی 168 کیلومتر بر ساعت را برای آن ممکن کرده است. همچنین زمان مورد نیاز برای رسیدن از سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت در این موتور سیکلت 4 /3 ثانیه و رسیدن به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت نیز نیازمند 9 /5 ثانیه است.
یکی از نکات بسیار مهم در مورد این موتور سیکلت این است که زمان لازم برای شارژ باتری این موتورسیکلت بسیار کوتاه است. باتری لیتیوم‌یونی 8 /122 کیلووات ساعتی آن را می‌توان به‌راحتی در کمتر از 30 دقیقه بیش از 80 درصد شارژ کرد. این کار با استفاده از شارژر استاندارد Cpmbo II ممکن است.
سازندگان این موتورسیکلت هنوز اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن ارائه نداده‌اند، اما می‌توان قیمت آن را در بازه 770 پوند حدس زد. این قیمت حدس زده‌شده این موتور سیکلت را در دسته موتورسیکلت‌های گران‌قیمت قرار می‌دهد.
جالب است بدانید این موتور سیکلت تنها به صورت دست‌ساز و سفارشی در فرانسه برای افراد خاص تولید می‌شود.






دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها