شناسه خبر : 18136 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

دنکست‌وب: استفاده از آهنگ‌های معروف در کلیپ‌های یوتیوب امری طبیعی است اما بسیاری از آهنگ‌ها ممکن است حق کپی‌رایت داشته باشد.

دنکست‌وب: استفاده از آهنگ‌های معروف در کلیپ‌های یوتیوب امری طبیعی است اما بسیاری از آهنگ‌ها ممکن است حق کپی‌رایت داشته باشد. گوگل به تازگی امکانی را فراهم کرده است تا کاربران بتوانند آهنگ‌های مورد استفاده در کلیپ‌های خود را از لحاظ کپی‌رایت چک کنند تا مرتکب جرم ناخواسته نشوند.
فیس‌بوک‌نیوزروم: جست‌وجوی گراف فیس‌بوک در مرحله بتاست و فیس‌بوک به تازگی آن را به‌روز‌رسانی کرده است. در این به‌روز‌رسانی قابلیت جست‌و‌جوی پست‌های به اشتراک گذاشته‌شده توسط دوستان‌تان، اضافه شده است. این ابزار تنها برای کاربران آی‌فون و کاربران وب در دسترس است.
وایرد: «یک ساعت کد» رویدادی است که در کاخ سفید نیز بر پا شده است و در آن باراک اوباما میزبانی کارگاه آموزشی علوم کامپیوتر را بر عهده دارد. در این رویداد باراک اوباما با استفاده از ابزاری به نام «بلاکی تول» که توسط گوگل ایجاد شده است، برنامه‌ای نوشت که مربعی را رسم کند. اوباما اولین رئیس‌جمهوری است که برنامه کامپیوتری نوشته است.
بیزینس‌اینسایدر: در حالی که آمازون درگیر مشکلات قانونی استفاده از پهپاد برای ارسال کالاها به مشتریانش است، آزمایش‌ها برای تحویل کالا توسط دوچرخه‌سواران را در منهتن شروع کرده است. با استفاده از دوچرخه‌سواران، آمازون امید دارد بتواند سفارش‌های کوچک در عرض چند ساعت به دست مشتریان برساند.
لایف‌هکر: اپ وی‌ال‌سی توسط پروژه ویدئولن نوشته شده است و نسخه نهایی این اپ به زودی منتشر خواهد شد. این اپ هنوز برای اندروید لالی‌پاپ و تعدادی از پردازنده‌ها با معماری جدید آماده نشده است. وی‌ال‌سی پلیر یکی از معروف‌ترین برنامه‌های اجرای فایل‌های ویدئویی بر روی شبکه محلی است که بسیاری از فرمت‌های مولتی‌مدیا را پشتیبانی می‌کند.
رویترز: آژانس خبری مرکزی کره جنوبی هرگونه دخالت کره جنوبی را در رابطه با هک شدن شبکه سونی پیکچرز رد کرده است. این در حالی است که بر اساس گفته این آژانس خبری، مردم کره شمالی از هک شدن سونی پیکچرز ابراز خوشحالی کرده‌اند، زیرا اخیراً در یکی از فیلم‌های هالیوودی به نام اینترویو، رهبر کره شمالی، کیم جونگ به سخره گرفته ‌شده است. البته صحت این خبر در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و نمی‌توان مطمئن بود که کره شمالی در این هک نقشی نداشته است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهند هکرهای چینی با عنوان کره شمالی این عملیات را انجام داده‌اند. کره شمالی می‌تواند دست داشتن خود در این عملیات را صادقانه رد کند، زیرا به‌طور مستقیم در این عملیات دست نداشته است.
دالبی: دالبی نامی است که با تکنولوژی‌های صوتی گره خورده است. اما در اقدامی جدید، دالبی، سیستم جدید سینمای دالبی را معرفی کرده است. این سیستم می‌تواند فیلم‌ها را با تکنولوژی دالبی ویژن (دالبی سال‌ها بر روی این تکنولوژی کار کرده است) بر روی پرده سینما نمایش دهد. دالبی ویژن تکنولوژی اچ‌دی‌آر را با یک تکنولوژی سری دیگر ترکیب کرده است. اچ‌دی‌آر تکنولوژی‌ای است که در عکاسی نیز به کار می‌رود، این تکنولوژی می‌تواند سایه و نور را همان‌طور که در واقعیت قابل دیده شدن است در عکس و فیلم نیز نمایان سازد. دالبی حتی ادعا می‌کند، این تکنولوژی از لحاظ کنتراست تصویر، تمام تکنولوژی‌های دیگر را پشت سر می‌گذارد.
د‌ورج: شرکت فیدو الاینس که توسط گوگل، مایکروسافت، پی‌پل، سامسونگ و... حمایت می‌شود، به تازگی نسخه نهایی استاندارد بدون پسورد خود را منتشر کرده است. با استفاده از این استاندارد شما می‌توانید با روش‌هایی به غیر از وارد کردن پسورد مانند سنسور اثر انگشت، یو‌اس‌بی درایو، بلوتوث و ان‌اف‌سی وارد دستگاه‌های خود شوید.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها