شناسه خبر : 17577 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

آی‌پد، آی‌مک، مک‌مینی و سیستم عامل جدید اپل معرفی شدند

معرفی محصولات جدید در کنفرانس اپل

اپل در ۱۶ اکتبر در یک کنفرانس خبری از پنج محصول جدید خود پرده‌برداری کرد. یوسه‌میتی(Yosemite) سیستم عامل جدید کامپیوترهای رومیزی اپل است. این سیستم عامل به صورت مجانی در اختیار کاربران اپل قرار می‌گیرد.

معرفی محصولات جدید در کنفرانس اپل

اپل در 16 اکتبر در یک کنفرانس خبری از پنج محصول جدید خود پرده‌برداری کرد. یوسه‌میتی (Yosemite) سیستم عامل جدید کامپیوترهای رومیزی اپل است. این سیستم عامل به صورت مجانی در اختیار کاربران اپل قرار می‌گیرد. یوسه‌میتی در واقع یک طراحی جدید بصری سیستم‌عامل مک و بسیاری از اپ‌های مهم است. در طراحی این سیستم‌عامل از المان‌های سیستم‌عامل موبایل اپل iOS بهره گرفته شده است تا جابه‌جایی بین محصولات اپل راحت‌تر صورت پذیرد. آی‌کلود، درایو ابری اپل، امکان همگام‌سازی بین دستگاه‌های مختلف اپل را به کاربر می‌دهد. ویژگی جدیدی نیز به نام هندآف (Handoff) معرفی شده است که به وسیله آن می‌توان فعالیتی مانند گشتن در اینترنت یا کار کردن بر روی یک فایل نوشتاری را در یکی از دستگاه‌های اپل شروع کرد و ادامه کار را در دستگاه دیگری که متعلق به خانواده اپل است، ادامه داد. آی‌پد ایر 2 به عنوان باریک‌ترین تبلت جهان با ضخامت 1/6 میلی‌متر معرفی شد. این تبلت 18 درصد باریک‌تر از آی‌پد ایر پیشین است. پردازنده جدید این تبلت با نام A8X، 40 درصد سریع‌تر از پردازنده‌های پیشین اپل است. اپل ادعا می‌کند این پردازنده 5/2 برابر سریع‌تر است. دوربین پشتی هم به هشت مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده و از نظر کیفیت بسیار بهتر از نسل قبلی است. این دوربین توانایی فیلمبرداری آهسته و تایم لپس را نیز دارد. توانایی تشخیص چهره و گرفتن سلفی‌های پیاپی دوربین جلو نیز بهتر شده است. اسکنر اثر هم به این تبلت اضافه شده است و تنها می‌توان در خریدهای آنلاین از آن استفاده کرد زیرا آی‌پد ایر 2 دارای NFC نیست. قیمت آی‌پد ایر 2 بدون سیم کارت برای مدل‌های 16، 64 و 128 به ترتیب 499، 599 و 699 دلار است که برای مدل‌های معادل سیم‌کارت‌خور باید 130 دلار به این قیمت‌ها اضافه کرد.
آی‌پد مینی 3 بر خلاف مدل رتینای سال پیش، تغییرات چندانی نداشته است. این مدل تغییرات فیزیکی بسیار کمی داشته‌ است و تنها سنسور اثر انگشت به آن افزوده شده است. آی‌پد مینی 3 همچنان از پردازنده A7 سال گذشته استفاده می‌کند. دوربین پشت این تبلت پنج مگاپیکسل است. مدل 16 گیگابایتی بدون سیم کارت آن، 399 دلار قیمت گذاری شده است. آی‌مک رتینا، با نمایشگر 27‌اینچی 5K پر‌سرو صداترین محصول کنفرانس بود. این نمایشگر دارای 7/14 میلیون پیکسل است که هفت برابر بیشتر از تلویزیون‌های HD پیکسل دارد. قطر لبه‌های آی‌مک حدود پنج میلی‌متر است. این نمایشگر زیبا 2499 دلار قیمت دارد و دارای یک ترابایت درایو فیوژن و هشت گیگابایت رم است. index:1|width:150|height:259|align:leftمک‌مینی هم پس از دو سال آپدیت شد. مک‌مینی کامپیوتر رومیزی کوچک شده اپل است. در مک‌مینی مدل پایه از پردازنده نسل چهارم اینتل Core i5 با فرکانس 4/1 گیگاهرتز، دو پورت تاندر‌بولت، پردازنده گرافیکی HD Graphics 5000، هارد 500 گیگابایتی و چهار گیگابایت رم استفاده شده است.
با منتشر شدن iOS 8.1، سیستم پرداخت اپل با استفاده از NFC راه‌اندازی شد. از یک ماه پیش تا کنون، 500 بانک دیگر هم با سیستم پرداخت اپل شروع به کار کرده‌اند. کتابخانه عکس آی‌کلود نیز به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرد. این سرویس امکان دسترسی به عکس‌هایتان را در تمامی دستگاه‌های اپل به شما می‌دهد.
index:3|width:200|height:140|align:center

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها