شناسه خبر : 16372 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

با خبرگزاری‌ها

جک ما، موسس علی‌بابا از تمایل به همکاری با رقیب آمریکایی خود، آمازون خبر داد.

«علی‌بابا» مایل به همکاری با آمازون
سی‌نت:
جک ما، موسس علی‌بابا از تمایل به همکاری با رقیب آمریکایی خود، آمازون خبر داد. بعد از اینکه کمپانی فروش اینترنتی (تجارت الکترونیک) بزرگ چینی علی‌بابا، در عرضه اولیه سهام خصوصی و تبدیل به سهام عمومی، با 8/21 میلیارد دلار رکورد شکست، مدیرعامل و موسس این کمپانی گفت: راه‌های همکاری با آمریکا برای ما باز است. «جک ما» در گفت‌وگو با بلومبرگ گفت: من به صحبت کردن علاقه دارم، مخصوصاً در مورد هر چیز یا هرکس که با کسب و کارهای کوچک درگیر باشد. پس از عرضه اولیه، علی‌بابا در حال گسترش کسب و کار خود خیلی دورتر از خانه است. با سرمایه‌گذاری‌هایی که از روز پنجشنبه در این شرکت انجام شده است، این شرکت می‌تواند پا به پای شرکت‌های آمازون و ای‌بی در آمریکا هم فروش داشته باشد. ترجیح جک ما بر این است که خود به تنهایی دست به ایجاد کسب و کار خاصی بزند نه اینکه لزوماً یک جایگزین برای بازیکنان آمریکایی در این عرصه باشد. او در ادامه می‌گوید: ما کسب و کار کوچکی را در کالیفرنیای آمریکا با فروش غذاهای دریایی آغاز کردیم و البته می‌خواهیم خیلی چیزهای دیگر را هم به فروش برسانیم. ما برای رقابت آنجا نمی‌رویم، می‌رویم تا به کسب و کارهای کوچک کمک کنیم و این یک رقابت نیست.

آی‌فون 4 تا 9 میلیون‌تومانی در بازار پایتخت
اقتصادنیوز:
محصول جدید خانواده اپل، آی‌فون6، نهم سپتامبر رونمایی شد. از 12 سپتامبر پیش‌فروش اینترنتی این گوشی آغاز شد و عرضه از 19 سپتامبر آغاز شده است.
این در حالی است که عرضه تنها در برخی از کشورها آغاز شده و در بعضی هنوز خبری از عرضه رسمی این محصول نیست. به عنوان مثال عرضه لندن تازه 22 سپتامبر آغاز شده است.
اما آنچه برای ما بسیار جالب است فروش این گوشی‌ها در تهران و در بازار پایتخت است. عصر یکشنبه سری به بازار پایتخت زدیم، تقریباً تمام مغازه‌های بازار پایتخت آی‌فون6 را در نسخه‌های مختلف عرضه می‌کردند.
این در حالی است که فروشندگان قیمت‌های بسیار بالایی برای این محصول گذاشته بودند. قیمت آی‌فون6 نسخه 7/4 اینچی با ظرفیت 16 گیگابایت از چهار میلیون و 200 هزار تومان شروع می‌شد و در گران‌ترین نسخه یعنی 6 پلاس 5/5 اینچی با ظرفیت 128 گیگابایت به هفت میلیون و 900 هزار تومان می‌رسید.
این گوشی‌ها را معمولاً مسافرانی که به کشورهایی مانند استرالیا و نیوزیلند رفته‌اند با خود به ایران آورده‌اند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها