شناسه خبر : 14962 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

پهپادی با قیمت ۲۹۰۰ دلار و برد ۷/۱ کیلومتر

اولین کوادکوپتر با دوربین ۴K

کوادکوپترهای بسیاری در بازار وجود دارند که دارای دوربین فیلمبرداری هستند و تنها یک اسباب‌بازی هستند. اما «اینسپایر ۱» اسباب‌بازی نیست.

کوادکوپترهای بسیاری در بازار وجود دارند که دارای دوربین فیلمبرداری هستند و تنها یک اسباب‌بازی هستند. اما «اینسپایر 1» اسباب‌بازی نیست.
دی‌جی‌آی اولین شرکتی است که کوادکوپتری با دوربین فیلمبرداری 4K عرضه کرده است. اینسپایر 1 در واقع مدل پیشرفته‌تر «فانتوم 2 ویژن پلاس» است که اوایل سال جاری عرضه شد. قیمت این کوادکوپتر همراه با امکاناتش بسیار بیشتر شده و به 2900 دلار رسیده است.
اینسپایر 1 دارای پایه‌هایی از جنس فیبر کربن است که هنگام برخاستن از زمین به بالا کشیده می‌شوند و در هنگام فرود به پایین کشیده می‌شوند تا به عنوان پایه‌های نگه دارنده کوادکوپتر به کار روند. دوربین آن دارای زاویه دید 94 درجه است که توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K با 30 فریم بر ثانیه (در حالت 1080p تا 60 فریم بر ثانیه قابلیت فیلمبرداری دارد) و عکاسی با وضوح 12 مگاپیکسل را داراست. دوربین آن می‌تواند 360 درجه بچرخد و 125 درجه بالا و پایین رود. دوربین به لرزش‌گیر دست سه‌محوره مجهز است که باعث می‌شود حتی لرزش‌های ناگهانی نیز گرفته شود. به علاوه دوربین قابلیت نصب و برداشته شدن را نیز دارد و می‌توانید بدون آن پرواز کنید یا حتی در صورت آسیب دیدن دوربین، آن را تعویض کنید.
کنترل دوربین نیز برخلاف مدل قبلی از طریق تلفن همراه انجام نمی‌شود و در گوشه بالای کنترلر، کنترلرهای دوربین قرار داده شده است. برای کنترل دوربین حتی می‌توانید، کنترلر دوم را به شخص دیگری دهید تا دوربین را کنترل کند.
کنترلر دارای تکنولوژی بی‌سیم لایت‌بریج است که می‌تواند تصاویر را با کیفیت 1080p از فاصله 7/1کیلومتری به دستگاه‌های اندروید یا iOS مخابره کند. با استفاده از درگاه‌های یواس‌بی و اچ‌دی‌ام‌آی کنترلر می‌توانید تبلت، تلفن همراه یا تلویزیون خود را به آن متصل کنید و تصاویر مخابره‌شده را ببینید. اینسپایر 1 می‌تواند با فشردن یک دکمه از زمین بلند شود یا فرود آید. به دلیل داشتن پایه‌های عریض و گیرنده شوک احتمال فرود ناقص در حالت دستی نیز بسیار کم می‌شود. بسیاری از کوادکوپترها نمی‌توانند در هوا ثابت بمانند و به اطراف حرکت می‌کنند. اینسپایر 1 با داشتن جی‌پی‌اس می‌تواند خود را در فضای آزاد ثابت نگه دارد و در فضای بسته نیز با استفاده از سنسورهایی که در کف آن تعبیه شده است، می‌تواند در هوا ثابت بماند. اینسپایر 1 می‌تواند شروع به پرواز کند و به مکانی که از آن پرواز کرده است، بازگردد. حتی اگر بر روی قایق در حال حرکت باشید، کوادکوپتر تغییر مکان شما را شناسایی کرده و به سوی شما بازمی‌گردد. مدت پرواز اینسپایر 1 در حدود 18 دقیقه است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها