شناسه خبر : 9992 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۲

یادداشتی با عنوان «آقایان کاندیدا! یک وعده هم درباره اینترنت بدهید» به قلم رسول جعفریان نوشت: «باز هم یارانه و باز هم ترویج فقر از طریق کمک‌های مستقیم…

index:1|width:|height:40|align:right یک وعده هم در‌باره اینترنت بدهید
یادداشتی با عنوان «آقایان کاندیدا! یک وعده هم درباره اینترنت بدهید» به قلم رسول جعفریان نوشت: «باز هم یارانه و باز هم ترویج فقر از طریق کمک‌های مستقیم... اما علم و دانشگاه و اینترنت و کتابخانه و فناوری‌... در وعده‌ها دیده نمی‌شود... اینترنت یکی از ابزارهای جدی است که این روزها ده‌ها اشکال سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد. سرعت پایین که مانع مهمی برای دستیابی سریع به اطلاعات علمی است... بخش آی‌تی کشور یکی از عقب‌مانده‌ترین بخش‌های کشور در طول سال‌های تسلط این دولت بود که از اساس باور جدی به علم و دانش نداشت... آقایان کاندیداها، مخصوصاً آنها که می‌دانند رای نمی‌آورند، سعی کنند دست‌کم در این روزها که تریبونی دارند، از اینترنت پرسرعت هم سخن بگویند.»


index:2|width:|height:40|align:right بیمه طلایی فرهنگیان چه شد
در یادداشتی نوشت: «بیمه طلایی فرهنگیان که وزیر آموزش و پرورش آن را نقطه مثبت دوره خویش می‌داند حدود 10 ماه است که پرداخت آن به تعویق افتاده و ظاهراً امیدی به پرداخت آن نیست. شاید روزی که آقای وزیر تصمیم به اجرای این طرح گرفت آن هم بر این اساس که نیمی از آن را فقط فرهنگیان بپردازند این انتظار را نداشت که هنوز دوران صدارت به پایان نرسیده عدم تحقق این امر جلوه‌گر شود. حال حداقل از جانب ایشان خواهان پاسخگویی به این مورد هستیم... بیمه طلایی فرهنگیان که در راستای همسان سازی با بقیه نهادها انجام گرفت تلاشی بود تا فرهنگیان نیز از تسهیل در روند درمان برخوردار شوند... عدم پرداخت حق‌السهم آموزش و پرورش و کسر کامل آن از حساب فرهنگیان نیز هزینه سنگینی بر فرهنگیان وارد می‌کند.»

index:1|width:|height:40|align:right انتقال سگ‌های بازداشتی به کهریزک
نوشت: جامعه دامپزشکان با انتشار بیانیه‌ای به جمع‌آوری حیوانات خانگی توسط ناجا اعتراض کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «هفته پیش جانشین محترم ناجا ضمن اعلام عمومی شروع طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی همراه داشتن حیوانات خانگی از جمله سگ را در معابر عمومی جزو معضلات اجتماعی نام برد و اقدام به جمع‌آوری سگ‌های صاحب‌دار با توسل به زور و بدون هیچ گونه صورت جلسه و یا ارائه رسید کرده‌اند... حیوانات بازداشت‌شده در محلی به نام کهریزک نگهداری می‌شوند... در حال حاضر هیچ‌گونه قانون مکتوبی دال بر خلاف بودن نگهداری حیوانات خانگی در قوانین مدنی کشور موجود نیست... با فرض جرم بودن این کار اقدام نیروی محترم انتظامی مبنی بر بازداشت حیوان به جای مالک آن در هیچ جای جهان سابقه ندارد.»

index:3|width:|height:40|align:right شاید دانشجویان بی‌غذا بمانند
نوشت: علیرضا وجهی معاون دانشجویی دانشگاه تهران از احتمال اختلال در وضعیت تغذیه دانشگاه‌ها خبر داد. وی گفت: در صورت عدم بازگشت یارانه تغذیه دانشجویان به صندوق رفاه، سیستم تغذیه دانشگاه‌ها با مشکل مواجه خواهد شد... اعلام شده است که بودجه دانشگاه‌ها افزایش یافته، اما با واگذاری بودجه تغذیه به دانشگاه‌ها که همیشه به صندوق رفاه تخصیص می‌یافت در لایحه بودجه 92، نه‌تنها بودجه دانشگاه‌ها اضافه نشده، بلکه کاهش هم یافته است‌... با عدم تغییر این وضعیت دانشگاه‌ها مشکلات جدی در مساله تغذیه دانشجویان خواهند داشت، چون تغذیه را نمی‌توان عقب انداخت... گرانی مواد غذایی از یک طرف و قطع شدن خدمات از محلی که در گذشته از آنجا برای تغذیه پول تزریق می‌شد، دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه خواهد کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید