شناسه خبر : 8410 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

۸۸ باید دور نتیجه را خط می‌کشیدیم
index:1|width:70|height:20|align:right گفت‌وگویی با عباس عبدی و با تیتر «۸۸ باید دور نتیجه را خط می‌کشیدیم» داشت. در بخشی از این گفت‌وگو آمده بود: «... من به آقای موسوی اعتراضی ندارم، اعتراض من به اصلاح‌طلبان است که باید می‌فهمیدند بنا به دلایل تحلیلی مشخص، ۸۸ نوبت آنان نیست. می‌بایست از اول دورش را خط می‌کشیدند، یکی از آن دلایل درآمدهای نفتی آن سال دولت بود. اصلاح‌طلبان اگر فقط یک حضور و دست‌گرمی می‌داشتند، کافی بود. شما می‌دانید در بهار سال 13۸۸ چقدر پول خرج شد؟ حداقل ۱۰ میلیارد دلار، دلارها کجا رفتند؟ خب جایی می‌رود که قرار است برود و شما چگونه می‌خواهید دستور بدهید آنجا نرود؟ اگر دست کسی دیگر بود نمی‌رفت؟... اگر درآمدهای نفتی ۱۰۰ میلیارد باشد، رفتار ما باید با زمانی که درآمدمان ۲۰ میلیارد دلار است، متفاوت باشد.»

اگر پروتکل را پذیرفتیم چه؟
index:2|width:70|height:20|align:right در یادداشت خود نوشت: ...عزیزی با فاجعه دانستن پروتکل الحاقی مدعی شده است «پروتکل الحاقی به معنای بازرسی غربی‌ها از [...]، ریاست‌جمهوری و مجلس است.» این عزیز پاسخ نداده است که اگر این پروتکل اینقدر رسواست چرا بسیاری از کشورهای دیگر دنیا به‌سادگی آن را مورد پذیرش قرار داده‌اند، آیا این کشورها نگران اطلاعات محرمانه خود نبوده‌اند یا احتمالاً بازرسان هسته‌ای را به عقد محرمیت خود درآورده‌اند؟... اگر فردا بنا به مصالح نظام شاهد پذیرش پروتکل الحاقی باشیم، این عزیزان چه خواهند گفت؟ آیا آنان به بازرسی‌های ادعایی رضایت می‌دهند؟ آیا آن روز شجاعت آن را دارند که بگویند اظهارات دیروز ما بزرگنمایی بود و برای تهییج افکار عمومی و شماتت رقیب برخی‌ها اطلاعات اشتباه به ما داده بودند؟ آیا افکار عمومی سخنان آن روز آنان را باور می‌کنند؟

نمی‌دانم چرا مردم به روحانی رای دادند
index:3|width:70|height:20|align:right در گفت‌وگویی با جعفر شجونی عضو جامعه روحانیت مبارز نوشت: «ما چون جزو دلواپسان هستیم دائماً غصه این نظام را می‌خوریم... تا امروز دولت در جاهای مختلف به دلواپسان توهین کرده است. یک‌بار به جهنم حواله‌شان کرده، یک‌بار بی‌سواد خطاب‌شان کرده و جای دیگر هم گفته اینها بگذارند و بروند. رهبری بود که جلوی این سخنان دولت را گرفت و اجازه نداد بیش از این به ما توهین شود وگرنه دولت می‌خواست به این روند توهین‌آمیز خود ادامه دهد...روحانی هم کلاه و هم‌ریش ماست اما عملکردش برای ما قابل قبول نیست. مگر این آقا چه گفته که مردم او را انتخاب کردند؟ ...ما چهار سال اول از احمدی‌نژاد حمایت کردیم و پشتش ایستادیم اما در چهار سال دوم به دلیل وجود کسانی همچون مشایی و بقایی در کابینه و اطرافش به او هم انتقاد کردیم...»

باده‌فروش از کجا شنید
index:4|width:70|height:20|align:right در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «...حملات آقای رئیس‌جمهور به منتقدان، این تلقی را پدید آورده است که ایشان هرگاه در برنامه‌های دولت نشانه‌هایی از شکست و بن‌بست را احساس می‌کند به جای توضیح، منتقدان دولت را که در مواردی «فرضی»! نیز هستند، به باد انتقاد می‌گیرد... آقای رئیس‌جمهور در توجیه خودداری از توضیح درباره جزییات مذاکرات هسته‌ای و باخبر کردن مردم از آنچه داده‌ایم و آنچه گرفته‌ایم می‌گوید «اسرار کشور باید محفوظ باشد». عزیزان مذاکره‌کننده می‌گویند آنچه آمریکایی‌ها در تفسیر خود از توافق لوزان ـ فکت شیت- منتشر کرده‌اند قابل اعتماد نیست. خب! تفسیر شما از توافق یاد‌شده چیست؟ اینکه دیگر محرمانه نیست، هست؟! به قول حافظ؛ سر خدا که عارف سالک به کس نگفت /در حیرتم که باده‌فروش از کجا شنید؟!»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها