شناسه خبر : 7993 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

مجلس باید مدرس پرور باشد
index:1|width:60|height:25|align:right در سرمقاله خود نوشت: «آنچه این روزها درباره علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس مطرح است، از مصادیق «ایفای وظایف نمایندگی» است که بر اساس آنچه قانون اساسی مقرر داشته از حق نمایندگی خود استفاده کرده و به وظیفه قانونی خود عمل نموده است. سخنان این نماینده مجلس به هیچ‌وجه به مفهوم ناصالح بودن کلیه قضات و کارکنان قوه قضائیه نیست ولی این واقعیت را به روشنی و با‌صراحت در‌بر دارد که بعضی از مسوولان این قوه به جای آنکه به وظیفه خود عمل کنند، به سخنرانی کردن و شعار دادن مشغولند... مجلس باید از همکار شجاع خود حمایت نمایند و راه را برای مدرس‌گونه عمل کردن باز کنند. مدرس‌پرور بودن مجلس به نفع همه است. کشور ما به نمایندگان شجاع، صریح و دلسوز به شدت نیازمند است.»

دستور روحانی هیچ فایده‌ای ندارد
index:2|width:60|height:25|align:right در سرمقاله خود به قلم صادق زیباکلام نوشت: «مجبورم با دستورالعمل آقای روحانی مخالفت کنم. نه از باب اینکه فکر می‌کنم مبارزه با فساد یا به تعبیر ایشان ویژه‌خواری ضرورتی ندارد، خیر. بلکه از باب اینکه فکر می‌کنم این دستور ایشان هیچ فایده‌ای دربر نخواهد داشت... شاید اگر روزی روحانی درصدد یافتن پاسخ این پرسش ساده برمی‌آمدند که به راستی ما ایرانیان را چه می‌شود که فساد منظماً در جامعه‌مان رو به افزایش است، متوجه می‌شدند که پاسخ این سوال را 200 سال پیش مرحوم آدام اسمیت به ایشان داده و نیازی نیست تا جناب اسحاق جهانگیری سلول‌های ارزشمند خاکستری مغزشان را بی‌جهت بسوزانند. اقتصاد ما یک اقتصاد فاسد، ناکارآمد و متقلب دولتی است و مادام که اقتصاد یک کشوری دولتی باشد، مفاسد اقتصادی از در و دیوار آن بالا‌ خواهد رفت.»

حکم سران معترضین اعدام است
index:3|width:60|height:25|align:right در یادداشتی به قلم مهدی فضائلی نوشت: «...‌دلایل عدم محاکمه سران داخلی فتنه را در موارد زیر باید جست‌وجو کرد... نظام اسلامی برخلاف نظام‌های استبدادی که مخالفان خود را با اندک بهانه‌ای به شدت و سخت مجازات و سرکوب می‌کنند؛ در ماجرای فتنه بنای خود را بر اقناع افکار عمومی نهاده است. یعنی نظام معتقد است سران داخلی فتنه قبل از دادگاه باید نزد وجدان عمومی جامعه محاکمه و مجازات آنها تعیین شود... با توجه به دلایل متقنی که هست، آگاهان به قضای اسلامی معتقدند حکم سران فتنه کمتر از اعدام نخواهد بود؛ لذا پس از صدور حکم، اگر حکم اجرا شود سابقه تاریخی پیراهن عثمان تکرار خواهد شد و فتنه‌های دیگر علیه نظام طراحی و اجرا خواهد گشت.»

چرا از جوانان دور شده‌ایم
index:4|width:60|height:25|align:right در یادداشتی به قلم رسول جعفریان نوشت: «در حال حاضر، رسانه‌ها اخبار سخنان ائمه جمعه را طوری منعکس می‌کنند که برخی از مخاطبان تصور می‌کنند گویا دستور‌العملی برای گفتن حرف‌های مشخصی به آنان داده می‌شود. اصلاً این‌طور نیست، و من دلم نمی‌خواهد این را قبول کنم... اما نکته اینجاست که برخی از حرف‌ها عده‌ای را که بیشتر از جوانان هستند، دور می‌کند... مثلاً یک امام جمعه گفته است تحریم‌ها اقتصاد غرب را فلج کرده است، چه انعکاسی در ذهن یک جوان ممکن است ایجاد کند... یا گفتن این جمله که در سال 88 آبجوی صلواتی توزیع می‌کردند آن هم از سوی یک روحانی که مرتب در سیمای جمهوری اسلامی ظاهر می‌شود، چه حکمی دارد؟ آیا از آن حرف‌ها نیست که فاصله ایجاد می‌کند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها