شناسه خبر : 7963 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

تروریستها ویدئویی از بریدن سر یک گزارشگر آمریکایی را منتشر کردند

پیغامیمرگبار به آمریکا

گروه تروریستی داعش ویدئویی از بریدن سر یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی را روی اینترنت منتشر کرد. تروریست‌ها این خبرنگار را «جیمز فولی» معرفی کردند. او خبرنگاری آزاد بود که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شد.

گروه تروریستی داعش ویدئویی از بریدن سر یک روزنامه‌نگار آزاد آمریکایی را روی اینترنت منتشر کرد. تروریست‌ها این خبرنگار را «جیمز فولی» معرفی کردند. او خبرنگاری آزاد بود که در سال ۲۰۱۲ در سوریه ربوده شد. این گروه تروریستی اعلام کرد فولی را به خاطر حملات هوایی اخیر آمریکا به مواضع‌شان در عراق می‌کشند. خانواده فولی در صفحه فیس‌بوک خود نوشته‌اند: «می‌دانیم که بسیاری از شما به دنبال پاسخ یا تایید هستید. لطفاً صبور باشید تا ما تمام اطلاعات را کسب کنیم. خانواده فولی را در دعاهایتان فراموش نکنید.» فولی در خاورمیانه فعال بود و برای وب‌سایت آمریکایی
Global Post و بنگاه‌های خبری دیگری از جمله خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد. در ویدئوی منتشر‌شده، فولی در لباسی نارنجی، در کنار مردی سیاهپوش و مسلح در جایی شبیه صحرا زانو زده است. مرد مسلح که صورتش را هم پوشانده، انگلیسی را با لهجه بریتانیایی حرف می‌زند و می‌گوید مرگ این روزنامه‌نگار به خاطر حملات هوایی آمریکا علیه مواضع داعش در عراق است. آمریکا اخیراً مواضع این گروه در شمال عراق را هدف قرار داده و به جنگجویان عراقی و کرد برای بازپس‌گیری این مناطق از دست تروریست‌ها کمک رسانده بود. در بیانیه‌ای که Global Post منتشر کرده از مردم خواسته شده برای فولی دعا کنند و آمده که هنوز نمی‌توانند صحت این ویدئو را تایید کنند. اما سرانجام دولت آمریکا این ویدئو را تایید کرد و باراک اوباما طی سخنانی تند اعلام کرد گروه داعش جایی در قرن بیست‌ویکم ندارد. در این ویدئو، فرد دیگری هم دیده می‌شود که شبه‌نظامیان او را هم گزارشگری آمریکایی معرفی می‌کنند. هواداران این گروه تروریستی، پیشتر تهدید کرده بودند که شهروندان آمریکا را هدف قرار می‌دهند و گفته بودند: «همه شما را در خون غرق می‌کنیم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها