شناسه خبر : 7867 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

ماجرای اسب زین‌شده و باقی قضایا
index:1|width:60|height:20|align:right نوشت: ...‌تا پیش از حضور محمدجواد ظریف و تاکید ویژه وی و همکارانش بر جزییات! مسائل کلان هسته‌ای همواره مورد توجه ویژه تیم مذاکره‌کننده ایرانی به ریاست جناب سعید جلیلی بود... یکی دیگر از نکات مهم که متاسفانه مورد توجه تیم ظریف قرار نمی‌گرفت، مکان بعدی مذاکرات بود، این برخلاف سیاق قبل بود... می‌گویند خطیبی بالای منبر درباره مخلوقی عجیب به‌نام نهنگ سخن می‌گفت. او گفت نهنگ موجودی است که چون شتر دو شاخ دارد و چون عقاب نیشی زهرآگین. ظریفی از آنجا می‌گذشت لبخندی زد و گفت این سخنان نشان از آن دارد که خطیب به غیر از نهنگ، شتر و عقاب را نیز تاکنون ندیده ‌است. باید منتظر ماند و دید منظور از اسب زین‌کرده و افسارپاره چیست؟ خدا را چه دیدید! شاید افسارپاره موجود به اسب زین‌کرده دلواپسان بیارزد! الله اعلم.

مذاکره با آمریکا غیر‌عقلانی است
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: رهبر عالیقدر نظام با آگاهی حداکثری از مفاد قانون اساسی جمهوری ‌اسلامی ایران بر تعارض و تضاد منافع استراتژیک جمهوری اسلامی ایران با دولت ایالات‌متحده تاکید فرموده‌اند. بنا به آنچه گفته شد اساساً مذاکره ایران با ایالات ‌متحده در کل -‌و عموماً- بی‌معناست. به عبارت دیگر مذاکره میان دو دولتی که ذاتاً و ماهیتاً دو مسیر کاملاً جدا از یکدیگر را می‌پیمایند به لحاظ منطقی منتفی و غیرعقلانی است، مگر در موضوعات خاص و استثنایی‌ای چون «پرونده هسته‌ای ایران». ایران به‌عنوان نماد و تجلی «تمدن لاهوتی» نمی‌تواند منافع مشترک بلندمدتی با آمریکا به‌عنوان نماد و تجلی «تمدن ناسوتی» و شیطانی غرب داشته باشد. دولت‌ها در صورت پایبندی بر قانون اساسی نمی‌توانند به‌دنبال «مذاکره جامع» با آمریکا باشند.

انتقاد کیهان از تفاهم لوزان
index:3|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «...در بندهای مربوط به ایران در متن اصلی توافقنامه، از عبارت «IRAN HAS AGREED TO...- ایران موافقت کرده است که...» استفاده شده است و باید پرسید در کدام فرهنگ رسمی و شناخته‌شده حقوقی یا سیاسی، AGREEMENT مفهوم و معنایی غیر از «توافق» دارد؟ ... ایران در توافق لوزان متعهد شده است حداقل برای مدت 15 سال ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را از 10 هزار کیلوگرم کنونی به 300 کیلوگرم کاهش دهد و 9700 کیلوگرم دیگر را اکسیده کرده و از تیپ اورانیوم غنی‌شده خارج کند، آیا کاهش 9700 کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده از ذخایر کشورمان که حاصل زحمات شبانه‌روزی و ایثار و شهادت دانشمندان هسته‌ای است، درخور تقدیر است یا...؟!»

فتوای نزدیکان روحانی تندرو درباره تفاهم هسته‌ای
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: سایت متعلق به مجموعه (م.م) در ادعاهایی عجیب و قابل پیگرد نوشت: «به هر حال یا تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان برخلاف مطالبات حضرت امام خامنه‌ای و مردم ایران، خواسته یا ناخواسته به منافع کشور ضربه زده است و ترکمنچای دیگری خلق کرده است... اگر فرض را بر بی‌عیب و نقص بودن توافق هم بگذاریم و چنین قضاوت کنیم که مسوولان هسته‌ای کشور به دلیل برخی مصالح و منافع و همچنین پیشگیری از سنگ اندازی‌ها قادر نخواهند بود دستاوردهای مهم و اصلی این توافق را تا نهایی شدن اعلان کنند -‌‌که امیدواریم اینگونه
باشد -‌ باز هم انتقاد صریح و تند از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا امضای توافق نهایی به منظور تحقق اهداف سیاست اعلانی، برای بخشی از جامعه واجب شرعی و عقلی می‌باشد.»


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها