شناسه خبر : 7790 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۱

خاتمی به مراسم تشییع ماندلا برود
در سرمقاله خود به قلم سعید حجاریان نوشت: ماندلا در دوران مبارزه آنقدر با نفسش جهاد کرده بود که بتواند دشمنان را ببخشد و حتی از توانایی‌های آنان در دولت خود استفاده کند. به همین لحاظ من او را یک عارف واصل می‌دانم که آنقدر روح خود را صیقلی کرده بود که می‌توانست به منزل تجلیه برسد. هنگامی که به ایران سفر می‌کرد وزارت خارجه ما که می‌خواست طبق پروتکل عمل کند، معاون خود را برای استقبال از پیرمرد به فرودگاه فرستاد... اما وی آنقدر بلندنظر بود که این امور را به چیزی نگیرد، اما وقتی از ایران به ترکیه رفت، رئیس‌جمهور آن کشور در پاویون به استقبال او شتافت... از آقای خاتمی درخواست می‌کنم خود را برای سفر به آفریقای جنوبی و شرکت در مراسم بزرگداشت ماندلا آماده کند.


«فوزیه» درگذشت
نوشت: فوزیه فواد، دختر ملک فواد اول پادشاه مصر و نخستین همسر محمدرضا پهلوی، شاه سابق ایران روز گذشته در 92سالگی درگذشت. به گزارش روزنامه «المصری الیوم»، ملک فواد دوم آخرین بازمانده پادشاهی مصر در صفحه فیس‌بوک خود با اعلام این خبر گفت، پیکر او از مقابل مسجد سیده نفیسه در قاهره تشییع خواهد شد. فوزیه خواهر ملک فاروق اول پادشاه دیگر مصر بود که در سال 1939 دو سال پیش از آنکه محمدرضا پهلوی به قدرت برسد با او ازدواج کرد. مراسم ازدواج آن دو در قاهره برگزار شد و ام‌کلثوم، ترانه «زفاف» را به همین مناسبت خواند. حاصل این ازدواج دختری به نام شهناز بود. در سال 1945، فوزیه از شاه ایران جدا شد و بعد در سال 1948 به صورت رسمی از او طلاق گرفت. فوزیه در سال 1949 با سرهنگ اسماعیل شیرین ازدواج کرد.


نظر مهاجرانی درباره علی مطهری
نوشت: وزیر ارشاد دولت اصلاحات می‌گوید علی مطهری بهترین گزینه برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. عطاءالله مهاجرانی در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «... فرض کنید آقای دکتر علی مطهری وزیر فرهنگ و ارشاد شود؛ به نظر من بهترین گزینه است. حالا ممکن است عده‌ای بگویند ایشان جزو اصلاح‌طلبان نبوده‌اند؛ اما به نظر من فردی عاقل، خردمند و شجاع است. خب اگر این فرد وزیر فرهنگ شود اصلاح‌طلبان چه مشکلی خواهند داشت؟»شبکه بی‌بی‌سی در ادامه خاطر‌نشان می‌کند: آقای مطهری که از مدافعان سرسخت رعایت حجاب اسلامی در جامعه است، بارها از دولت احمدی‌نژاد انتقاد کرده که حجاب اسلامی و موازین شرعی آن طور که در شأن یک جامعه مذهبی است رعایت نمی‌شود.


پروژه‌ای از زمان آدم (ع) تاکنون مثل مسکن مهر نبوده
نوشت: محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور در اظهاراتی عجیب به تجلیل از پروژه مسکن مهر پرداخت. وی اعلام کرد از زمان حضرت آدم‌(ع) تاکنون برای هیچ پروژه‌ای چون مسکن مهر کار نشده است...خوشبختانه مسکن مهر در محدوده‌های خوبی دایر شده است و این امر باعث استقبال مضاعف متقاضیان از واحدهای مسکن مهر شده است... با وجود تحریم‌های دشمنان دولت در سال‌های اخیر به ویژه در بخش مسکن کارها به خوبی پیش رفته و انجام شده و هیچ زمان متوقف نشده است... امروز خوشبختانه در بخش کشاورزی و مهم‌تر از آن در بخش مسکن اقدامات بسیار خوبی انجام شده است...تا به امروز 120 هزار میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن مهر متقاضیان در نظر گرفته شده است. رحیمی این اظهارات را هنگام بازدید خود از پروژه مسکن مهر شهرستان دزفول اعلام کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها