شناسه خبر : 6814 لینک کوتاه

بریده روزنامه ها

آغاز بررسی نقاط آسیب‌پذیر قانون اساسی
index:1|width:60|height:20|align:right در گفت‌وگویی به نقل از عباسعلی کدخدایی عضو هیات عالی حل اختلاف قوا نوشت: «...‌در دولت قبل مواردی بین مجری و پارلمان باعث اختلاف بود که وظیفه هیات حل اختلاف بود تا آن را بررسی و حل کند اما این هیات در کنار این وظیفه یک کار اساسی دیگری را آغاز کرد و آن بررسی نقاط آسیب‌پذیر در قانون اساسی بود که ممکن است موجب اختلاف قوای سه‌گانه قرار گیرد. این مورد را هیات حل اختلاف از طریق کارشناسان ذی‌ربط مورد بررسی قرار داده و همچنان در دست اقدام دارد، از این ناحیه بنا داریم تا آنجا که امکان دارد از طرق قابل انجام تلاش کنیم، اختلافات قوا قبل از اینکه میان آنها ایجاد شود مرتفع و در همان گام‌های اول اختلاف از آن جلوگیری شود.»

خشن‌ترین بازجویان از موکلم بازجویی کردند
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: محمود علیزاده‌طباطبایی در خصوص پرونده مهدی هاشمی مدعی شد: دستگاه قضایی از ابتدا هم اصرار داشت که مهدی به ایران نیاید. سخنگوی قوه قضائیه گفته بود ما نظرمان این است که مهدی نیاید. خلفی رئیس‌دفتر قوه قضائیه به من گفتند صلاح نیست مهدی به ایران بیاید اما خود مهدی و حضرت آیت‌الله نظر دیگری داشتند. شخص آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از روز اول گفتند این پرونده مثل همه پرونده‌ها رسیدگی شود و دیدید که ایشان هیچ دخالتی نکردند، مهدی مثل هر متهم عادی بازداشت شد به انفرادی رفت و سخت‌ترین و خشن‌ترین بازجوهای وزارت اطلاعات از مهدی بازجویی کردند. ما از همان ابتدا درخواست کردیم که دادگاه علنی برگزار شود اما قبول نکردند. هیچ دلیلی برای اتهامات مطرح‌شده در پرونده وجود ندارد.

بسیج محبوب‌ترین نهاد در کشور است
index:3|width:50|height:20|align:right به نقل از محمدرضا نقدی فرمانده بسیج نوشت: «...‌کسانی که ایدز می‌گیرند سیستم‌های دفاعی‌شان از کار می‌افتد یعنی سیستم نهی از منکر بدن‌شان از کار می‌افتد... سال گذشته با کمک بسیج و بدون دریافت هیچ کمک دولتی 23 هزار واحد تولیدی در کشور ایجاد شد. امسال هم برنامه‌ریزی کردیم که 40 هزار واحد دیگر راه‌اندازی شود... من احساسم این است که بسیج نهاد محبوبی در بین مردم است و سطح محبوبیت آن در بین نهادهای دیگر بالاتر است... بسیج یعنی مردم. لذا اگر بخواهیم گزارش تخلفات بسیج را بدهیم باید گزارش تخلفات مردم ایران را بدهیم چون همه ملت بسیجی‌اند. 22 میلیون نفر داریم که شناسنامه و کارت ملی آورده و به عنوان بسیجی ثبت‌نام کرده‌اند. ما که نمی‌توانیم 22 میلیون آدم را کنترل کنیم.

نتوانستیم به روح خواسته‌های رهبری برسیم
index:4|width:60|height:20|align:right نوشت: عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در همایش نقش خانواده در تحقق تمدن اسلامی با اشاره به مطرح شدن موضوع تهاجم فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری تاکید کرد: برداشت ما از فرمایشات ایشان محدود به یک سلسله رفتارهای اجتماعی درباره قشر خاصی از زنان شد و برخوردهای ما نتوانست روح خواسته ایشان را تامین کند. موضوع مورد نظر ایشان استیلای فرهنگی لیبرالی در ابعاد مختلف از جمله روش تفکر علمی بود. ایشان در مرحله بعد تغییرات اجتماعی را مطرح کردند. این موضوع دقیقاً زمانی مطرح شد که توجه کافی به تهاجم فرهنگی نشده بود و به همین علت یک سبک زندگی مشخص در حال رواج بود. حوادثی در کشور رخ‌ داده است و ما با تغییرات اجتماعی مواجه شده‌ایم و در حال حاضر یکی از معضلات ما مسائل اجتماعی است.


دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها