شناسه خبر : 6584 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

کیهان: چرا همکار داریوش در سیما فعالیت می‌کند؟

آسمان روی دکه رفت

برخی از افراد یاد‌شده ترانه‌سرا هستند و یکی از آنها سراینده‌ ترانه‌ای است که پیاده نظام فتنه در سال ۸۸، بخشی از ترانه وی را که با صدای خواننده سلطنت‌طلب داریوش اقبالی خوانده شده است، به عنوان شعار سر می‌دادند…»

هفته گذشته دور جدید مذاکرات هسته‌ای با ضیافت شام کاترین اشتون و محمد‌جواد ظریف در وین آغاز شد. مذاکراتی که قرار است، در آن گام دوم توافقات ژنو مورد بحث قرار بگیرد. در آستانه این مذاکرات بعضی از دولتمردان ایالات متحده اظهاراتی درباره مسائل داخلی مطرح کردند، که نشان از احتمال خلف وعده آنان می‌داد. در روزهای ابتدایی هفته گذشته مقام معظم رهبری نیز در دیدار جمعی از مردم تبریز و شهرهای مختلف استان آذربایجان شرقی به مساله هسته‌ای اشاره و تاکید کردند: «...‌تصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته‌ای، با آمریکا مذاکره کنیم، موضوع حل می‌شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره در خصوص موضوع هسته‌ای، گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوش‌بین نیستم‌... نشانه‌های خوش‌بین نبودن، اکنون در حال آشکار شدن است و دلیل بارز آن هم، اظهارات سخیف و توهین‌آمیز سناتورها و مقامات آمریکایی بر ضد‌ملت ایران است.» ایشان با اشاره به تاکیدهای مکرر قبلی خود مبنی بر اینکه موضوع هسته‌ای، بهانه‌ای بیش نیست، خاطرنشان کردند: «اگر روزی بر فرض محال هم، موضوع هسته‌ای مطابق خواسته آمریکا، حل شود، آمریکایی‌ها مسائل دیگر را پیش خواهند کشید، و اکنون نیز همه شاهد هستند که سخنگویان دولت آمریکا از موضوعات حقوق بشر و توانایی موشکی و دفاعی ایران، سخن به میان می‌آورند.» ایشان در پایان اعلام کردند: «کاری که وزارت امور خارجه و مسوولان دولتی در خصوص مذاکرات هسته‌ای آغاز کرده‌اند ادامه پیدا خواهد کرد و ایران نقض‌کننده کاری که شروع کرده است، نخواهد بود اما همه بدانند که دشمنی آمریکا با اصل انقلاب اسلامی و اسلام است و این دشمنی، با مذاکرات پایان نخواهد یافت.» احضار علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس نیز یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته بود. در حالی که هیات رئیسه مجلس با غیرقابل قبول دانستن احضار این نماینده، حاضر به ابلاغ احضاریه دادستانی تهران به مطهری نشده بود، خبرگزاری‌های کشور در روزهای پایانی هفته از احضار وی به دادگاه خبر دادند. خبرآنلاین به نقل از کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل خبر داد: «امروز شنیدیم که قوه قضائیه به صورت غیرقانونی علی مطهری را احضار کردند.» باید منتظر ماند و دید پاسخ رئیس مجلس به این اقدام دستگاه قضایی چه خواهد بود.

مسلمانان باید بهتر زندگی کنند
اجلاسیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی نیز در هفته گذشته در تهران برگزار شد. در آیین افتتاح این مراسم اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی، سیدحسن خمینی، حسن روحانی و صادق آملی‌لاریجانی حضور داشتند. رئیس‌جمهور نطق افتتاحیه این اجلاس را ایراد کرد. وی بخش عمده سخنان خود را به شیوه زندگی خود مسلمانان اختصاص داد و تاکید کرد: «...‌ظرفیت‌های جهان اسلام به طور مناسب و صحیح به کار گرفته نشده است... واقعیت این است که منابع عظیم طبیعی و انسانی و جغرافیایی جهان اسلام به گونه‌ای مناسب و صحیح برای مقابله با طیف مشکلات و مسائل مسلمانان به کار گرفته نمی‌شود... بدون تردید مسلمانان با ثروت عظیم اقتصادی و موقعیت ژئوپولتیک موثر و تعیین‌کننده‌ای که در اختیار دارند می‌بایست به مراتب بهتر از آنچه امروز شاهد آن هستیم در جهان زندگی کنند و جایگاه شایسته‌تری در میان ملل و مذاهب دیگر داشته باشند... علاوه بر مواهب طبیعی و موقعیت ژئوپولتیک و جمعیت مناسبی که مسلمانان در اختیار دارند، ثروت عظیم‌تری به نام اسلام در میان ما وجود دارد که اگر اصول و مبانی آن را مد نظر قرار دهیم، در مدت زمان بسیار کوتاهی سرزمین‌های اسلامی از قلب آفریقا گرفته تا دورترین نقاط آسیا با تمسک به آیه شریفه وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعاً وَلا تَفَرَّقُوا از وحدت، ثبات، پیشرفت، معنویت و عزتی کم‌نظیر در سطح جهانی برخوردار خواهند شد.» این اجلاس هم با حاشیه‌هایی همراه بود. روزنامه جمهوری اسلامی فردای روز افتتاحیه در ستون جهت اطلاع خود در این باره نوشت: «دیروز در حالی که جریان برگزاری اجلاس بین‌المجالس اسلامی را بعضی شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌ای از جمله ان‌بی‌ان لبنان با ترجمه همزمان به طور مستقیم پخش می‌کردند، صدا و سیمای ما از کانال 1 برنج! تبلیغ می‌کرد، از کانال 2، برنامه کودک پخش می‌کرد و بقیه کانال‌ها هم برنامه‌های عادی خود را داشتند! البته رئیس مجلس شورای اسلامی آقای علی لاریجانی هم در سخنرانی خود از مذاهب چهارگانه و «شیعه جعفری» سخن گفت ولی با اینکه نماینده «شیعه زیدی» در جلسه حضور داشت و نماینده الجزایر هم که «اباضی» است در صف اول نشسته بود اشاره‌ای به آنها نکرد. لابد حواسش نبوده و در اختتامیه جبران می‌کند.»

آسمان روی دکه رفتindex:1|width:300|height:392|align:left
روزنامه آسمان هفته گذشته برای نخستین‌بار روی پیشخوان روزنامه‌فروشی‌ها قرار گرفت. محمد قوچانی، سردبیر این روزنامه در سرمقاله این شماره با عنوان «کدام روزنامه؟ کدام اعتدال» تلاش کرد مشی و مسیر آسمان در دوران دولت حسن روحانی را ترسیم کند. در بخشی از این نوشته تاکید شده بود: «...‌یک سال قبل هرگز گمان نمی‌بردیم که یک سال بعد بتوانیم همچنان روزنامه‌نگاری کنیم چه رسد به اینکه هفته‌نامه «آسمان» را روزنامه کنیم. اما به مصداق «تلک الایام ندا‌و‌لها بین الناس» اکنون در گذار از آن روزگار سخت و پس از دوران یخبندانی سیاسی از بهار 24 خرداد یخ‌ها آب شده و چهار سال صبر آسمان بر اصول اصلاح‌طلبی و روزنامه‌نگاری ثمر داده و ثابت شده که همچنان در ناامیدی بسی امید است و پایان دوره احمدی‌نژاد ریاست‌جمهوری روحانی است.» در بخش دیگری از این نوشته تصریح شده‌ بود: «امروز اما بار امانتی بر دوش آسمان نهاده شده که باید برای به دوش کشیدن آن تمرین کرد، آسمان عنوان اولین روزنامه روزگار اعتدال - اولین روزنامه‌ای که در دولت دکتر حسن روحانی مجوز نشر گرفته - بیش از همه با این پرسش روبه‌رو است که چگونه می‌توان هم روزنامه‌ای مستقل بود و هم معتدل ماند؟ روزنامه‌نگاری در روزگار اصولگرایی کار دشواری بود اما از نظر حرفه‌ای همواره روزنامه مخالف منتشر کردن آسان‌تر از روزنامه معتدل منتشر کردن است.» سید‌محمد خاتمی، رئیس‌جمهور اسبق نیز در پیامی با عنوان «به آسمان چشم بدوزیم» از انتشار این روزنامه ابراز خرسندی کرد. او تاکید کرد:
«...آسمان که ستاره‌ای بود در آسمان کم‌ستاره ارتباطات مردمی و اطلاع‌رسانی آزاد و متعهد، خوش درخشید و خدای را سپاسگزاریم که از این پس به صورت روزانه منتشر می‌شود.» من از سختی‌ها و مانع‌هایی که پیش روی نشریه مستقل و پرمحتواست آگاهم؛ امری که تنها همت عزیزانی که سربلندی کشور و پیروزی همه‌جانبه انقلاب اسلامی اصیل مردم‌مدار ما را می‌خواهند می‌تواند آنها را تحمل و بر آنها غلبه کند... آسمان در فضای مطبوعات کشور خوش درخشید و امیدوارم که با همت عزیزان آگاه و خیرخواه دست‌اندرکار این نشریه در دوره روزانه نیز با موفقیتی بیش از پیش در عرصه حضور داشته باشد. روزنامه آسمان به مدیرمسوولی عباس بزرگمهر در سال 1385 مجوز اولیه فعالیت خود را به شکل هفته‌نامه دریافت کرد و بالغ بر سه سال به صورت منظم هفتگی منتشر شد. ترتیب انتشار این نشریه در هفته گذشته با تصویب هیات نظارت بر مطبوعات به روزنامه تبدیل شد.

چرا همکار داریوش در سیما فعالیت می‌کند؟
هرچند که این روزها حسابی سر گردانندگان کیهان شلوغ است، اما به نظر می‌رسد خبرنگاران این جریده مانند عقاب چشم تیزبینی ‌دارند و حتی آخرین ترانه‌های هنرمندان آن سوی آب‌ها را هم رصد کرده و نسبت به حضور همکاران آنها در صدا‌وسیما حساس هستند. این روزنامه در هفته گذشته در خبر ویژه خود افشا کرد: «طی هفته‌های اخیر، پای چند نفر از اهالی موسیقی لس‌آنجلسی به رسانه ملی باز شده است. برخی از افراد یاد‌شده ترانه‌سرا هستند و یکی از آنها سراینده‌ ترانه‌ای است که پیاده نظام فتنه در سال 88، بخشی از ترانه وی را که با صدای خواننده سلطنت‌طلب داریوش اقبالی خوانده شده است، به عنوان شعار سر می‌دادند...»

ماجرای جدید استاد جنجالی
به نظر می‌رسد صادق زیباکلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نمی‌تواند هفته‌ای را بدون جنجال بگذراند. خبرآنلاین در هفته گذشته در گزارشی به یکی دیگر از جنجال‌های جناب استاد پرداخته ‌است. این خبرگزاری نوشت: زیباکلام که به واسطه بی‌پرده بودن اظهاراتش مخاطبان فراوانی دارد اخیراً برای برگزاری مناظره‌ای با موضوع تعامل انقلاب اسلامی با غرب با عبدالله گنجی استاد دانشگاه علامه طباطبایی به دانشگاه امام صادق (ع) رفته بود. او سخنانی را درباره اسرائیل مطرح کرده است که واکنش‌های فراوانی را از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس به همراه داشته است. طبق اخبار زیباکلام در این مناظره گفته است «...‌بنده کشور اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم چرا که سازمان ملل آن را به رسمیت شناخته است. همین موضوع نیز باعث ناراحتی بسیاری شده ‌است.» این استاد دانشگاه در توضیح اظهارات انتسابی به خود گفت: «...‌بنده در مناظره با آقای گنجی بدون مقدمه اعلام نکردم که اسرائیل را به رسمیت می‌شناسم. با توجه به اینکه با بند‌بند وجودم به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد دارم، معتقدم که آنچه تحت عنوان از بین بردن اسرائیل تبلیغ می‌شود به مصالح و منافع ملی ایران ضربه می‌زند... مناظره بنده و آقای گنجی اساساً در مورد اسرائیل نبود و بحث به سمت مسائل هسته‌ای رفت و بنده گفتم که علت حساسیت و سختگیری‌هایی که در خصوص برنامه‌های هسته‌ای ایران از سوی غرب وجود دارد به خاطر این است که ما اعلام کرده‌ایم رسماً که اسرائیل را باید نابود کنیم و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که رسماً اعلام کرده است اسرائیل باید نابود شود...» این استاد دانشگاه تهران گفت که جالب است هیچ کشور عربی نگفته است می‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم و فلسطینی‌ها نیز این موضوع را بیان نکرده‌اند و تلاش‌شان این است که کشور مستقل فلسطینی طبق منشور سازمان ملل ایجاد شود و ما چون اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم اسرائیل را نابود کنیم این حساسیت نسبت به برنامه‌های هسته‌ای ما وجود دارد... پس از اعلام این سخنان آقای گنجی توضیحاتی دادند و به اینجا رسیدند که اسرائیل باید نابود شود و بنده این سوال را مطرح کردم که در موضوع باید اسرائیل نابود شود باید را چه کسی به ایران اعطا کرده و این وظیفه از سوی سازمان ملل، شورای امنیت، اتحادیه جهان عرب، فلسطینی‌ها، سازمان کنفرانس اسلامی یا مجلس شورای اسلامی به ایران محول شده است؟... پس از این سخنان یکی از دانشجویان دانشگاه امام صادق اعلام کرد که شما قائل به نابودی اسرائیل نیستید؟ و بنده گفتم خیر نیستم و در پاسخ به سوال این دانشجو که گفت شما اسرائیل را به رسمیت می‌شناسید؟ گفتم بنده اسرائیلی را که در سال 1948 توسط مجمع عمومی سازمان ملل تشکیلش اعلام شد به رسمیت می‌شناسم و اعراب، سازمان آزادی‌بخش فلسطین هم این را به رسمیت می‌شناسد و حتی گروه‌های رادیکال فلسطین هم این موضوع را به رسمیت می‌شناسد و دغدغه آنها تشکیل کشور مستقل فلسطینی است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها