شناسه خبر : 6466 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده های روزنامه

تحلیل کیهان از میزان انصرافی‌ها
index:1|width:60|height:20|align:right در سرمقاله خود با عنوان «نشانه درس‌آموز!» به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «سوال این است که چرا مردم - ‌آنان که می‌توانستند و باید انصراف می‌دادند - اصرار و تاکید دولت و مخصوصاً رئیس‌جمهور محترم را نادیده گرفته و توضیحات ایشان درباره ضرورت انصراف را باور نکرده‌اند!؟ آیا در اصرار جناب دکتر روحانی و برخی از دولتمردان کاستی و خللی دیده‌اند؟‌... روحانی شماری از اصحاب فتنه را در حلقه یاران خود به کار گرفت‌... وقتی همین مردم، برخی از اقدامات مجموعه دولت را برخلاف آنچه انتظار داشتند می‌بینند، به طور طبیعی و منطقی در اعتماد قبلی خود به رئیس‌جمهور محترم دچار تردید می‌شوند. آیا این تناقض نمی‌تواند کاهش اعتماد مردم به دولت و رئیس‌جمهور محترم را در پی داشته باشد!؟ بدیهی است که می‌تواند و داشت!»

احمدی‌نژاد اسناد هزینه 800 میلیارد دلار را ارائه دهد
index:2|width:60|height:20|align:right با احمد خرم وزیر راه دوره اصلاحات مصاحبه کرده است. وی در بخشی از این گفت‌وگو تاکید کرد: «در هشت سال دولت آقای احمدی‌نژاد ما 800 میلیارد دلار از نفت و فرآورده‌های ناشی از آن درآمد داشتیم. از این رقم 14 میلیاردش را در مسکن سرمایه‌گذاری کرده است. ملت نباید بگویند شق‌القمر کرده، باید بپرسند بقیه را چه کرده ‌است؟ در عرصه توسعه جامعه، بیش از صد میلیارد دلار هزینه نشده است... آن قضیه تریلی طلا و ترکیه - شنیدید که؟ - واقعیت داشت. نماینده شهرضا در اسفندماه مصاحبه کرد و گفت که اختلافی بین رقم فروش نفت و آنچه به حساب دولت ریخته ‌شده پیدا شده که صد میلیارد دلار نیست. کجا رفته؟ بابت چه هزینه شده؟ امروز باید از آقای احمدی‌نژاد خواسته شود که اسناد هزینه‌کرد 800 میلیارد دلار را به مردم ارائه دهد.»

مراسم ترحیم چاوس در تهران
index:3|width:60|height:20|align:right نوشت: اعضای هیات منتظران بهار، هفته گذشته برای درگذشت چاوس مراسم سالگرد گرفتند و تصاویری از این هیات در صفحات فضای مجازی پخش کردند. به گزارش پارس، این اقدام حامیان محمود احمدی‌نژاد به این دلیل است که وی روز 16 اسفندماه سال 91 به مناسبت درگذشت هوگو چاوس با شهید خطاب کردن وی در پیام تسلیتش نوشته بود: «چاوس شهید راه پاسداری از ارزش‌های انسانی و انقلابی است و تردید ندارم که او بازخواهد گشت و به همراه همه صالحان و حضرت مسیح (ع) و تنها باقی‌مانده از نسل پاکان، انسان کامل، خواهد آمد و جامعه بشری را در استقرار صلح و عدالت کامل و مهربانی و کمال یاری خواهد کرد.‌» این پیام تسلیت احمدی‌نژاد برای چاوس و شهید خطاب کردن وی با اعتراضاتی همراه شد.

پاسخ به انتقادات اروپا
index:4|width:60|height:15|align:right نوشت: صادق آملی‌لاریجانی در نوزدهمین نشست فرماندهان نیروی انتظامی سخنرانی کرد. او در این جلسه تصریح کرد: در چند ماه اخیر هجمه‌هایی درباره حقوق بشر از سوی اتحادیه اروپا علیه کشور ما آغاز شده است که ما می‌گوییم برای خودشان بحث می‌کنند، چرا که اقدامات ما مبنایی است. آنها اعلام می‌کنند که چرا در ایران اعدام وجود دارد که ما در پاسخ می‌گوییم بخشی از آن ناشی از قصاص است که حق است. آنها برای ما نسخه می‌پیچند که اعدام نکنید و در کنارش می‌گویند همجنس‌بازی باید آزاد شود... نباید تصور داشته باشیم در یک اختلاف فرهنگی نجات پیدا می‌کنیم. وقتی در را به روی ماهواره باز می‌کنیم و جوانان تا صبح پای ماهواره می‌نشینند، معلوم است که چرا نماز صبح آنها قضا می‌شود.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها