شناسه خبر : 6363 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۲

پیشنهاد احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران برای نامگذاری معبر یا میدانی به نام «معتمدنژاد» در شورای شهر تهران مطرح شد.

index:1|width:|height:40|align:right شرط نامگذاری خیابان معتمدنژاد
نوشت: پیشنهاد احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران برای نامگذاری معبر یا میدانی به نام «معتمدنژاد» در شورای شهر تهران مطرح شد. شاید بسیاری فکر می‌کردند شورای شهر تهران که هر هفته نام ده‌ها خیابان را تغییر می‌دهد تا جایی که حتی صدای اعتراض شهروندان هم درباره تغییر مکرر این نام‌ها بلند شده است، با این پیشنهاد نامگذاری موافقت کند اما مهدی چمران، رئیس شورا در مقام مخالفت با این پیشنهاد سخن گفت و بقیه همراهان اصولگرای او در شورا‌ها هم چنین کردند. به گفته چمران تنها انتصاب نام افراد در‌گذشته مجاز است. مهدی چمران از مسجدجامعی پرسید آیا معتمدنژاد در قید حیات هستند یا نه که مسجدجامعی در پاسخ گفت: ایشان در قید حیات هستند. چمران با توجه به زنده ‌بودن معتمدنژاد گفت: اگر در قید حیات باشد، نمی‌توانیم.

index:2|width:|height:40|align:right روزانه ۳۰۰ ایرانی سکته مغزی می‌کنند
نوشت: علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: طبق مطالعات انجام‌شده در کشور روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر در ایران دچار سکته مغزی می‌شوند و با توجه به سالمند شدن جامعه این عارضه در آینده افزایش خواهد داشت بنابراین ایجاد مراکز اختصاصی درمان سکته مغزی الزامی است... مقدار زیادی از خطرات ابتلا به سکته‌های مغزی و قلبی با یکدیگر مشترک است که فشار خون، دیابت، چربی خون بالا، چاقی، تغییر سبک زندگی و تغذیه نامناسب شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سکته‌های مغزی را افزایش می‌دهد... بالغ بر ۶۰‌ درصد افرادی که در کشور ما مبتلا به فشار خون هستند از بیماری خود اطلاع ‌ندارند... در صورت اهمیت ندادن به این مساله ممکن است فشار خون بالا به صورت سکته مغزی خود را نشان دهد.


index:3|width:|height:40|align:right پیامک از عاشقون
نوشت: به‌رغم ممنوعیت قانونی ارسال پیامک به دارندگان تلفن همراه بدون اجازه مالکان آنها؛ بار دیگر پیامک سایت عاشقون برای صیغه و عقد موقت به صورت انبوه به افراد بسیاری ارسال شده است که فردی با یک اسم مجعول؛ افراد را به ایجاد ارتباط از کانال عضویت در سایت دعوت می‌کند. این سایت با اخذ ۳۰ هزار تومان و پرداخت الکترونیکی بانک سامان، موجبات آشنایی مردان و زنان اعم از زن و مرد متاهل و مجرد را برای ایجاد ارتباط فراهم می‌کند. این اقدامات ضد‌فرهنگی و زشت در خلاء فرهنگ‌سازی ازدواج به همراه عدم ایجاد بستر مناسب آن مانند اشتغال‌زایی برای جوانان، آسیب‌های بزرگی را به فرهنگ مظلوم دینی وارد می‌کند. اکنون سوال این است که چرا این سایت فیلتر نمی‌شود اما در مقابل، سایت‌های بسیار علمی و پژوهشی فیلتر می‌شوند؟


index:4|width:|height:40|align:right مانکن استرالیایی در پرس‌تی‌وی
نوشت: خبر استخدام خبرنگار جدید شبکه انگلیسی‌زبان صدا ‌و ‌سیما با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. عکس‌های « ادوینا گریس‌استوری» مانکن سابق لباس استرالیایی و خبرنگار فعلی پرس‌تی‌وی در بین کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد. با توجه به اینکه ایرانیان برای استخدام در سازمان صدا و سیما باید از چند مرحله گزینش عبور کنند، استخدام یک مدل سابق در این شبکه توجه افکار عمومی را جلب کرده است. تا پیش از استخدام این مدل لباس استرالیایی، چند و چون خبرنگاران این رسانه چندان مهم نبود. ایرانیان مخاطب این شبکه انگلیسی‌زبان نیستند. اما خبرنگار جدید ‌سیمای جمهوری اسلامی توجه کثیری را به خود جلب کرده است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها