شناسه خبر : 6225 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

کار دشوار اصولگرایان
در گفت‌وگویی با حسین مرعشی به نقل از او نوشت: اصولگرایان یک رای پایه‌ای 25 درصدی دارند که خیلی مهم است. اگر مشارکت در حد ۵۰ درصد باشد، شانس آنها بالا می‌رود و اگر بالای ۵۰ درصد باشد، شانس آنها کمتر است. اگر بتوانند کاندیدای محبوبی را معرفی کنند که در برخورد با روحانی جانب انصاف را رعایت و مسائل مهمی مانند سیاست خارجی و برجام را به‌عنوان دستاورد تلقی کند، همچنین در برخی مسائل هم نشان دهد از روحانی جدی‌تر است، مانند گشایش کارهای کشور، آن وقت می‌تواند بخشی از آرای میانه را جمع کند. اصولگرایان اگر نتوانند آرای میانه را جذب کنند و فقط به رای جناح خود متکی باشند، کارشان ساده نیست.
بررسی پرونده مرتضوی با قاضی جدید
نوشت: وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی گفت: قاضی رسیدگی‌کننده به بخشی از پرونده شکایت ما از سعید مرتضوی بازنشسته شد و پرونده نزد قاضی جدید در حال بررسی است. مجتبی نظری گفت: بخشی از پرونده سعید مرتضوی که در رابطه با تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی بود سال گذشته با اعتراض ما و مرتضوی به شعبه ۲۲ دادگاه تجدیدنظر ارسال شد. در این خصوص میان مستشاران و رئیس شعبه اختلاف‌نظر وجود داشت، البته قاضی پرونده تا مرحله صدور رای اقدام کرده بود، اما به دلیل اینکه وی بازنشسته شد، قاضی جدیدی تصدی شعبه را بر عهده گرفت و قرار است پس از مطالعه پرونده رای نهایی را صادر کند.
فیل، موش زایید
در گفت‌وگو با اکبر ترکان به نقل از او نوشت: دوست داشتم آقای احمدی‌نژاد با برنامه برای کشور بیاید و حرف‌های جدی درباره اقتصاد داشته باشد. تیمشان در این چهار سال در دفتری که دارند رفت و آمد کردند و جلسه گذاشتند، انتظارم این بود که با یک برنامه قوی بیایند و فضای انتخابات را گرم کنند اما دست خالی آمدند. اعضای جمنا هم زمانی که دور هم جمع شدند، طمطراق زیادی داشتند و فکر می‌کردیم با یک برنامه و پیشنهادهای عالی حضور پیدا می‌کنند که متاسفانه در آن طرف هم فیل موش زایید. نه آقای رئیسی نه بذرپاش و نه ضرغامی برنامه‌ای برای انتخابات ندارند فقط می‌گویند ما نمی‌خواهیم دوره روحانی تکرار شود.
امید احمدی‌نژاد به پیروزی روحانی
به قلم فیاض زاهد نوشت: احمدی‌نژاد قصد دارد از رد صلاحیت بقایی استفاده کند و با اعلام آن به نظام دهن‌کجی می‌کند، با رد صلاحیت بقایی، احمدی‌نژاد سهم خود را از اصولگرایان پس می‌گیرد. ایده‌آل احمدی‌نژاد این است که روحانی رای بیاورد. او می‌داند اگر روحانی در انتخابات پیروز شود، می‌تواند به آینده امیدوارتر شود. زیرا چهار سال دیگر می‌آید و می‌گوید با توجه به انتخابات 84 و 88 تنها کسی که می‌تواند در مقابل اصلاح‌طلبان بایستد من هستم و اصولگرایان را مجبور می‌کند از او حمایت کنند. اما اگر روحانی در انتخابات پیش‌رو شکست بخورد، پرونده احمدی‌نژاد برای همیشه بسته خواهد شد. بخش عمده بازی احمدی‌نژاد معطوف به آینده است.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها