شناسه خبر : 5961 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

ناطق گفت: شیر مادر حلالت
آسمان با حسین مرعشی از اعضای کارگزاران مصاحبه کرده ‌است. او می‌گوید: «.... جای یک اقتصاددان برجسته در تیم اقتصادی دولت خالی است... ستاد اقتصادی دولت تناسبش با بدنه ضعیف است... آقای ناطق‌نوری پس از شنیدن نماز جمعه آیت‌الله هاشمی در سال 1388 گفت همین طور که جمله به جمله آقای هاشمی را گوش می‌کردم، می‌گفتم شیر مادر حلالت، خدا خیرت بدهد، بارک‌الله، احسنت. می‌گفت آقای هاشمی با این خطبه معجزه کرد ... ببینید نتیجه آن خطبه آرام‌بخش، متین، رسا، راهگشا و کارساز این شد که آقای هاشمی دیگر نیاید خطبه بخواند... بالاخره قطاری که راه افتاده یکسری ریزش خواهد داشت، من آخرین نفری هستم که ته صف را جمع می‌کنم و هرکسی کنار ماند و رنجید همه اینها را ته صف دوباره جمع می‌کنم.»

روز واقعه نزدیک است
در سرمقاله خود به قلم حسین شریعتمداری نوشت: ... حمله نظامی به سوریه با توجه به ماهیت شناخته‌شده کشورهای حمله‌کننده، مرزهای تفرقه‌افکنانه شیعه و سنی و عرب و عجم را از بین می‌برد و فروپاشی پروژه مشترک آمریکایی- اسرائیلی در مصر از جمله پیامدهای قطعی آن خواهد بود... آیا نباید حماقت احتمالی آمریکا و متحدانش را به فال نیک گرفت؟ و آیا نمی‌توان مطمئن بود دشمنان دیرینه اسلام و مسلمین با پای خود به مهلکه‌ای پای می‌گذارند که سال‌هاست ملت‌های مسلمان در انتظار آن بوده‌اند؟ همه شواهد حکایت از آن دارند که اگر هیاهوی اخیر، عملیات روانی نباشد، روز واقعه نزدیک شده و انتظارهای چندین و چند‌ساله برای انتقام رو به پایان است.

چرا از رحیمی نامی نیامد
در سرمقاله خود نوشت: «از روزی که خبر احکام دادگاه پرونده معروف بیمه منتشر شد، این سوال به اذهان عمومی راه پیدا کرد که چرا خبری از متهم دانه‌درشت این پرونده یعنی آقای محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور سابق به افکار عمومی داده نشده و سخنی از او در میان نیست؟ اکنون هدف از مطرح ساختن موضوع اتهام رحیمی و ضرورت رسیدگی به آن و اعلام حکم قطعی پرونده او این نیست که خواستار اعلام مجرمیت و محکومیت و مجازات او باشیم. این، قوه قضائیه است که می‌تواند حکم صادر کند و شخص متهم را مجرم تشخیص دهد یا تبرئه کند و او را مستحق مجازات بداند و یا نداند. آنچه در این مقاله دنبال می‌کنیم این است که قوه قضائیه باید درباره هر متهمی، اعم از مردم عادی و مسوولان، شفاف عمل کند.»

حقوق 16میلیونی در بانک توسعه تعاون
نوشت: اخیراً مطابق دستورالعملی عجیب و سوال‌برانگیز بانک توسعه تعاون اقدام به استخدام بیش از 1100 نفر کرده است که جذب این میزان نیرو در طول فعالیت بانک و قبل از آن صندوق تعاون بی‌سابقه بوده است. علاوه بر موضوع جذب‌های غیرقانونی و خارج از قاعده، پرداخت‌های کلان به برخی مدیران ارشد بانک توسعه و تعاون خود موضوع قابل تاملی است. خالی از لطف نیست که مردم بدانند در اقدامی کم‌سابقه میزان حقوق پرداختی به یکی از مدیران ارشد بانک توسعه و تعاون به سقف 16میلیون تومان رسید که این رقم صرف‌نظر از پاداش‌ها و سایر پرداختی‌ها به برخی مدیران بانک است. پرداخت وام‌ها و تسهیلات کلان بانکی به افراد خاص، از جمله تخلفات دیگر این مدیریت است.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها