شناسه خبر : 4690 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

نبرد با آمریکا رویای مردان انقلابی است
index:1|width:70|height:15|align:right نوشت: سردار عزیز جعفری فرمانده کل سپاه در واکنش به تهدیدات اخیر وزیر خارجه آمریکا خطاب به جان کری گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما می‌رسد، هم کارشناسان سیاسی و هم صاحب‌نظران امنیتی آمریکا، گزینه نظامی را برای ایران تنها گزینه مناسب روی میز می‌دانند ولی استفاده از آن را در عمل به صلاح امنیت ملی آمریکا نمی‌دانند... آقای کری! این را بدانید که نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رویای مردان مومن و انقلابی در سراسر جهان است. تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند. بعید می‌دانم مردان عاقل شما، اجازه دهند آمریکا که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار می‌گیرد، گزینه مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند.

احمدی‌نژاد و ماجرای کارد و کیک
index:2|width:60|height:33|align:right نوشت: محسن رفیق‌دوست، وزیر سپاه دوران دفاع مقدس در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: «... من طی هشت سال گذشته در بیش از 50 یا 60 مصاحبه به دولت نهم و دهم حمله کردم. در نامه‌ای به آقا هم این مسائل را بیان کردم. آقا در سخنرانی‌شان فرمودند آمار دولت را زیر سوال نبرید. به آقا گفتم آیا منظورتان من هستم. گفتند: نخیر تو کار خودت را بکن... آقای فروزنده گفت آخر سال سوم رفتم پیش احمدی‌نژاد. گفتم چرا با روحانیت و مراجع بد هستی. گفت آنها به چه دردی می‌خورند. آنها وضع‌شان روبه راه است و شکم‌شان سیر. من در دور دوم کارد را می‌گذارم کمر کیک... سعیدی‌کیا که در دولت نهم وزیر مسکن بود، در ابتدای سال چهارم گفت که زیر آسمان کبود ضدولایت فقیه‌تر از این آقا (احمدی‌نژاد) نداریم.»

جسارت آمریکا از وادادگی روحانی است
index:3|width:60|height:33|align:right در یادداشتی به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «... جسارت آمریکا از برخی وادادگی‌ها و پیام‌های خوش‌بینانه رئیس‌جمهور محترم و شماری از دولتمردان ریشه گرفته است. به عنوان مثال در حالی که رئیس‌جمهور محترم کشورمان در حاشیه اجلاس داووس و در مصاحبه‌ با تلویزیون سراسری سوئیس، احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در ایران را منتفی نمی‌داند و از این طریق برای دولتمردان آمریکایی پیام ‌دوستی! می‌فرستد، جان‌ کری وزیر امور خارجه آمریکا با کمال وقاحت و در همان اجلاس می‌گوید؛ به ایران اجازه غنی‌سازی و بهره‌گیری از رآکتور آب سنگین اراک را نمی‌دهیم! و سپس با اشاره به این که ادعای وی بخشی از توافقنامه ژنو است -که متاسفانه هست! - جمهوری اسلامی ایران را به حمله نظامی در صورت نقض توافقنامه، تهدید می‌کند.»

از صلح حدیبیه تا صلح هسته‌ای
index:4|width:60|height:25|align:right در یادداشتی به قلم محمد قوچانی نوشت: «همان افرادی که تدبیر امام خمینی در خاتمه‌ جنگ تحمیلی بعد از دو دهه چون داغ بر دل آنها نشسته است... همین افراد برای هولوکاست هسته‌ای اشک می‌ریزند و درباره‌ پنهانکاری دیپلماتیک هشدار می‌دهند... صلح امام حسن تنها نرمش قهرمانانه تاریخ اسلام نبود. قبل از آن پیامبر گرامی اسلام با صلح حدیبیه بدون آنکه ذره‌ای از اصل اسلام کوتاه بیاید به صلحی تاریخی دست زد تا در پناه آن مدینه‌النبی و جامعه اسلامی را تقویت کند. فتح مکه بدون شک محصول صلح حدیبیه بود که در آغاز به چشم‌ افراطی‌ها و مخالفان اسلام عقب‌نشینی بود، اما آن صلح از پیروزی در صد جنگ برتر بود. صلح هسته‌ای ادامه همان تجربه است. ما هم به فناوری هسته‌ای دست یافته‌ایم و هم به جنگ تن نداده‌ایم.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها