شناسه خبر : 4627 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۴

شوخی شوک‌درمانی با معیشت مردم
در یادداشتی به قلم فرشاد مومنی نوشت: در دولت فعلی بخش اعظم ادعاهای مجریان سیاست حذف یارانه‌ها و جایگزین کردن پرداخت نقدی آن بود که می‌خواهند این کار به صورت «هدفمند» انجام شود. دولتی‌ها ادعا می‌کردند مهم‌ترین هدف این کار، دفاع از حقوق محرومان و برقراری عدالت اجتماعی بوده است. اگر به واقع گوشی برای شنیدن و چشمی برای دیدن وجود داشته باشد آیا جای آن نیست که لااقل از این زاویه، به آنچه با کمال ‌تاسف همچنان مورد اصرار مسوولان دولتی است، پرداخته شود؟ پیامدهای شوخی‌ای که «شوک‌درمانی» با معیشت مردم آغاز کرد از کانال ردگیری آثار آن در جمعیت پنج‌برابری افرادی که فقط از ناحیه هزینه‌های کمرشکن درمان به زیر «خط فقر» افتاده‌اند، به وضوح قابل ردگیری است.

دولت‌ها با اقتصاد چه کردند؟
در یادداشتی به قلم ولی درویشی نوشت: کیست که نداند دولت اصلاح‌طلبی به‌رغم سقوط قیمت نفت به ۹ دلار، از نظر اقتصادی دستاوردهایی داشت به عظمت پارس جنوبی و ایجاد اشتغال ناشی از آن، افتتاح فرودگاه امام، به‌رغم همه سنگ‌اندازی‌ها، سوآپ نفت و گاز، حجم انبوه مبادلات اقتصادی با اروپا و آسیای میانه و... اما کیست که نداند درآمد بیش از ۷۵۰ میلیارد‌دلاری دولت اصولگرایان یعنی چه؟ کیست که نداند راه‌اندازی چند پروژه و ناتمام رها کردن سایر پروژه‌ها یعنی چه؟ کیست که نداند اجرای ناقص طرح هدفمندی یارانه‌ها یعنی چه؟ کاندیداهای اصولگرای انتخابات پاسخ دهند که مملکت در این دو سال اخیر چنان ویران شد؟ اقتصاد و سیاست و روابط خارجی کشور در همین دو سال اخیر چنان تاسف‌برانگیز شد.


جهش انتخاباتی در بورس
در گزارشی نوشت: 40 روز مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم شاخص کل بورس وارد کانال 45‌ هزار‌واحدی شده است و همچنان می‌تازد؛ رکوردهای تاریخی پشت‌سرهمی که دلیل‌شان معلوم نیست و کارشناسان را انگشت به دهان نگه داشته است. پس از شائبه انتخاباتی بودن افزایش سرمایه شبهه‌انگیز و عرضه ابهام‌آمیز هلدینگ خلیج ‌فارس در نزدیکی انتخابات، برخی می‌گویند در آستانه انتخابات امسال سهام عدالت قرار است از نمادهای پرفروغ و رکوردشکن این روزها بین مردم توزیع شود. از یادها نرفته است که پس از نشست مطبوعاتی تاریخی آقای احمدی‌نژاد، دلار وارد کانال سه هزار‌تومانی شد. پس چرا در این مدت پالایشی‌های بورسی نترکاندند، در آستانه انتخابات یادشان افتاده که سود و قیمت‌شان را چند برابر کنند؟

افشاگری در برنامه زنده تلویزیونی
گزارش داد: برنامه پایش که با حضور احد عظیم‌زاده صاحب برند «فرش عظیم‌زاده»، کارآفرین برتر ملی و یکی از ثروتمندترین مردان ایران پخش شد با حاشیه‌های جالبی همراه بود. احد عظیم‌زاده در این برنامه، یکی از نفیس‌ترین فرش‌های جهان را با خود به استودیو آورده بود. وی درباره این فرش گفت: این فرش را دو هنرمند در ۱۴ سال و یک ماه بافته‌اند. وی در ادامه برنامه با اشاره به موانع و سختی‌های پیش پای خود گفت: من برای اخذ تسهیلات به سراغ مدیر عامل یکی از بانک‌ها رفتم که وی به من گفت به جای اینکه از رئیس‌جمهور و وزیر و ... نامه بیاوری به من مایه بده تا با درخواستت موافقت کنم!

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید