شناسه خبر : 4174 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

برجام و بیداری ملی در ایرانیان
index:1|width:30|height:20|align:right در یادداشتی به قلم سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق نوشت: برجام فصل جدیدی را در بیداری ملی ایرانی‌ها نسبت به قطعنامه‌های بین‌المللی گشوده است. امروز در ایران شاهد تحولی هستیم که از نظر من کاملاً در راستای منافع ملی ایران است زیرا که حالا دیگر کلمه به کلمه قطع‌نامه‌های بین‌المللی توسط مخالفان و موافقان بررسی و در سطح رسانه‌ها این‌چنین گسترده بحث می‌شود. امروز مخالف و موافق اجماع دارند که تحریم‌ها مضر بوده و باید برداشته شود. امروز مخالف و موافق، مصوبات سازمان‌های بین‌المللی را مهم و برای‌ منافع ملی ایران تعیین‌کننده تلقی می‌کنند، نکات منفی و مثبت را موشکافی و مسوولان و افکار عمومی ایران را آگاه و به دنیا هم نشان می‌دهند ایران یک جامعه هوشیار و زنده دارد.

تعلیق حکم بخشداران زن در خوزستان
index:2|width:30|height:20|align:right نوشت: به دنبال انتصاب هشت نفر به عنوان بخشداران زن در استان خوزستان احکام این انتصابات تعلیق شد. یک مقام مسوول ضمن اعلام این خبر و با این ادعا که به دنبال این احکام بخشداران از سوی استاندار خوزستان، علما و نمایندگان خبرگان در استان خوزستان نسبت به این پدیده و این حجم و تعداد انتصاب بخشدار زن، وزیر کشور دستور به مسکوت ماندن و توقف این احکام و انتصاب‌ها داده است... بعد از اطلاع‌رسانی انتصاب این بخشداران خانم، ظاهراً علمای استان خوزستان و تعدادی از چهره‌های فرهنگی اظهار گلایه کردند که در نتیجه با رساندن پیام این چهره‌ها به وزیر کشور حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر تاکید کرد: «وزارت کشور مایل به ناراحتی چهره‌های فرهنگی و علمای استان خوزستان نیست.»

روحانی و پوتین در فهرست راستگوها
index:3|width:25|height:20|align:right نوشت: بر اساس نتایج یک نظرسنجی در آلمان آنگلا مرکل، صدر‌اعظم آلمان، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، دروغگوترین سیاستمداران جهان و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، صادق‌ترین و راستگوترین سیاستمداران جهان هستند. یک پایگاه اینترنتی مردمی در آلمان با برگزاری یک نظر‌سنجی با عنوان «چه کسی دروغگوی سال است» از مردم خواست با توجه به حوادث سال 2015 بگویند چه کسی را مورد اعتماد می‌دانند. مردم ۴۰ کشور مختلف در این نظرسنجی مشارکت داشته‌اند و ۳۹ درصد از شرکت‌کنندگان مرکل، ۲۱ درصد اوباما و ۱۸ درصد نیز اردوغان را دروغگوی سال نامیدند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل با هشت درصد در سکوی بعدی دروغگوی سال قرار گرفت.

به‌یادماندنی‌ترین استیضاح‌ها
index:4|width:40|height:20|align:right به نقل از محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس نوشت: استیضاح وزرای‌ آقای خاتمی جنجالی‌تر بودند. استیضاح آقای مهاجرانی، رای‌ نیاورد. اما استیضاح نوری رای‌ آورد. دلیل استیضاح این دو مورد بیشتر سیاسی بود. مهاجرانی و نوری در دولت اصلاحات جزو وزرای‌ قوی بودند... درباره ریاست مجالس هم باید بگویم آقای هاشمی توان و اقتدارش بالا بود اما خیلی دموکرات نبود و دموکراتیک برخورد نمی‌کرد... آقای کروبی اما خیلی صاف و ساده بود. ...آقای کروبی از این جهت خیلی در اداره مجلس اذیت می‌شد... آقای ناطق اما مسلط بود ... آقای حداد‌عادل هم به نسبت خودشان بد نبودند... آقای لاریجانی با اینکه پارلمانی نبود بلافاصله که وارد مجلس شد، رئیس‌ شد و ما مقداری نگران بودیم، اما به زودی نگرانی‌ها رفع شد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها