شناسه خبر : 3617 لینک کوتاه

بریده روزنامه‌ها

روایت جدید از انتخاب رهبری
نوشت: هاشمی‌رفسنجانی گفت: وقتی امام تصمیم گرفت آیت‌الله منتظری نباشند ما یک شب در یک جمع پنج نفره برای شام خدمت امام رسیدیم و گفتیم همه آمادگی پیدا کردیم که یک روز اگر خدای ناکرده شما نباشید مرجع داشته باشیم. امام گفت شما دارید. وقتی ما پرسیدیم چه کسی است؟ گفتند همین آقای خامنه‌ای. همان شبی که امام فوت کرده بود همه جمع شدیم، مریدان آیت‌الله گلپایگانی هم آمده بودند. ١٤ نفر بودند و همه آیت‌الله گلپایگانی را امضا کردند. ما با ایشان مخالفتی نداشتیم ولی ایشان برای انقلاب، مبارزه و مدیریت کشور کار نکرده بودند. پس به سراغ آقای خامنه‌ای رفتیم و ایشان رای بسیار خوبی آورد.

خط و نشان میرسلیم برای روحانی
نوشت: سید‌مصطفی میر‌سلیم، نامزد حزب موتلفه گفت:عمده گرفتاری‌های موجود در کشور ناشی از این است که برخی آقایان به‌گونه‌ای نطق می‌کنند که گویی خود را در شأن رهبری می‌دانند. زمانی با یکی از آقایان به دیدار مرحوم عسگراولادی رفتیم؛ در آن جلسه مرحوم عسگراولادی گفت شما آقایان، بزرگوار هستید ولی نمی‌توانید خود را در شأن و جایگاه رهبری بدانید. بارها در دیدارهای رسمی مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام آن بزرگواری که پیش از فرمایشات رهبر انقلاب سخنرانی می‌کند، به‌گونه‌ای سخن می‌گوید که انگار خودش رهبر این مملکت است. اگر آقایان مسوول نتوانستند در مبارزه با فساد موفق باشند به این دلیل است که خودشان در این مساله گرفتار شده‌اند.

فراکسیون برجام و نابرجام مجلس
نوشت: سعید حجاریان گفت: عده‌ای می‌خواهند داستان فیش‌های حقوقی نامتعارف را تا انتخابات کش بدهند و عده‌ای می‌خواهند از این مساله ماهی بگیرند، اما نهنگ‌های گنده‌ای را که در موضوعات اقتصادی پیش از این شاهد آن بوده‌ایم نمی‌بینند. من معتقدم مجلس ما دو فراکسیون دارد، برجام و نابرجام. برجامی‌ها طرفدار دولت هستند و با آقای روحانی همراهند. البته یک عده قلیلی وجود دارند که نابرجامی هستند. من مثل بقیه دوستانم فکر نمی‌کنم که اصلاح‌طلبان در انتخابات هیات رئیسه مجلس شکست خورده‌اند، چون برای من در این دوره از مجلس اصلاح‌طلبی مهم نبوده، بلکه برای بنده نرمال‌سازی اهمیت داشته و دارد. من برجامی‌ها را حامی دولت می‌دانم؛ چه عارف، چه لاریجانی.

30 اصولگرا در حال‌ گرم‌کردن هستند
نوشت: محمدرضا با‌هنر گفت: به غیر از آقای میرسلیم نام حدود 20 تا 30 نفر را شنیده‌ام که خودشان را برای انتخابات ریاست‌جمهوری گرم می‌کنند. از فعالان جبهه‌های مختلف، وزرای دولت‌های نهم‌و‌دهم و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی افرادی هستند که در مظان کاندیداتوری قرار دارند. احتمالاً به این سمت می‌رویم که کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری همان کاندیدای نهایی و واحد اصولگرایان باشد. حزب موتلفه بارها اعلام کرده با اصولگرایان همراه خواهد بود. طبیعی است که چانه‌زنی کنند تا کاندیدای نهایی کاندیدای خودشان باشد اما اگر نظر نهایی روی کاندیدای آنها نباشد بعید می‌دانم موتلفه بر کاندیدای خود اصرار کند.





دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها