شناسه خبر : 2163 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

سفیر روسیه در آنکارا ترور شد

نمایش وحشت

بیشتر به یک اثر هنری شبیه بود تا یک جنایت. این حس شاید به دلیل مشاهده کامل صحنه ترور در بیننده القا می‌شد.

بیشتر به یک اثر هنری شبیه بود تا یک جنایت. این حس شاید به دلیل مشاهده کامل صحنه ترور در بیننده القا می‌شد. در حالی که دوربین‌ها در حال ضبط سخنرانی آندری کارلوف سفیر روسیه، در نمایشگاهی در آنکارا بودند، در پس‌زمینه او مردی دیده می‌شد، البته زمان زیادی طول نکشید که مولود 22‌ساله به تنهایی تمام قاب دوربین را به خود اختصاص دهد. طی چند ثانیه محافظ پشت سر کارلوف اسلحه کمری خود را در‌آورده و به سمت آقای سفیر شلیک می‌کند. گالری در وحشت فرو می‌رود و این ضارب است که فریاد می‌زند‌: «حلب را فراموش نکنید، سوریه را فراموش نکنید.»
بر اساس اعلام کرملین پس از این تیراندازی به سوی سفیر روسیه، بار دیگر صدای شلیک گلوله‌هایی به گوش رسیده است و فرد ضارب در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده است.
در پی این حرکت تروریستی، وزارت خارجه ترکیه ضمن اعلام انزجار از این اقدام تروریستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد این حمله بر روابط دوستانه روسیه و ترکیه سایه نخواهد انداخت و بانیان این حادثه در پیشگاه عدالت ترکیه محاکمه خواهند شد. از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی تلویزیونی خود در واکنش به ترور آندری کارلوف، اظهار داشت، این اقدام با هدف آسیب زدن به فرآیند عادی‌سازی روابط ترکیه و روسیه و خارج کردن مذاکرات صلح سوریه از مسیر خود صورت گرفته است. تنها واکنش به این جنایت این خواهد بود که تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم تقویت شود. ترور سفیر روسیه در آنکارا همچنین موجی از محکومیت‌ها و واکنش‌ مقامات کشورهای مختلف را به دنبال داشت. فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز در بیانیه‌ای به شدت این حمله تروریستی را محکوم کرده و بر حمایت خود از روسیه برای مقابله با این اقدامات شنیع تاکید کرد. بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نیز به نوبه خود این حمله را محکوم کرده و گفت هیچ توجیهی برای حمله به دیپلمات‌ها وجود ندارد. دونالد ترامپ نیز در این خصوص اعلام کرد، این قتل به دست تروریست‌های افراطی انجام شده و نقض تمام قوانین نظم متمدنانه است. با توجه به اینکه این اتفاق در نمایشگاه تصویر روسیه از نگاه ترک‌ها رخ داد، اما آیا واقعاً مردم ترکیه چنین تصویری از روس‌ها دارند؟

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها