شناسه خبر : 21266 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۳

محمدرضا باهنر که در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به مازندران رفته، مدعی شده است

شناخت مشایی هشت واحد درسی دانشگاهی می‌خواهد
نوشت: محمدرضا باهنر که در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به مازندران رفته، مدعی شده است: در بحث فتنه ما دو نفر را محدود می‌دانیم، ولی برخی‌ها در دوران فتنه خوب کار کردند، برخی بی‌تفاوت بودند و برخی دیگر نیز کمک کردند و اعلام می‌کنم که خاتمی از سران فتنه نیست! البته امتحان خوبی هم پس نداد و باید جبران کند... شناخت رحیم‌مشایی هفت تا هشت واحد درسی دانشگاهی می‌خواهد. اینکه می‌آید یا نمی‌آید، باید از خودش بپرسید و اگر به نتیجه رسیدید، به ما هم بگویید... مشایی یکسری انحرافات فکری و موضعی دارد! او می‌تواند مسوولیت محدودی در نظام داشته باشد، اما در مقام ریاست‌جمهوری فرد باید دارای فکری حساس و روشن باشد که نظر ایشان در چارچوب منافع و مسائل نظام نیست.

حجاب زوری عفاف نمی‌آورد
نوشت: محمد سعیدی‌کیا کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری از وضعیت فعلی فرهنگی و اجرایی کشور انتقاد کرد. وی گفت: با توجه به شناختم از کشور و تجربه چهار‌دوره وزارت، به این جمع‌بندی رسیده‌ام که می‌شود کشور را بهتر از وضع موجود اداره کرد... اگر به جامعه نگاه کنیم می‌بینیم در بخش فرهنگ تولیدی متناسب با نیاز کشور وجود ندارد. ما در تولید علم موفق بودیم اما در تولید معرفت خیر. تولید علم بدون تولید معرفت، نتیجه‌اش جامعه امروز ماست... گشت ارشاد نباید دست پلیس باشد بلکه باید با آرامش و به زیبایی برای مردم امر به معروف کرد. حجاب باید باعث عفاف شود. حجابی که با زور به وجود آید به همراه خود عفاف ندارد. امام (ره) فرمودند زنان ما با حیایی که دارند حجاب را انتخاب می‌کنند.


تایید صلاحیت مشایی، نشانه ختم انقلاب
با علی مطهری گفت‌و‌گویی داشته است. این نماینده اصولگرای مجلس در این گفت‌و‌گو تاکید می‌کند: «...‌من مشایی را رجل سیاسی نمی‌دانم. کسی که مدتی رئیس میراث فرهنگی بوده و برای مدتی نیز ریاست دفتر رئیس‌جمهوری را بر عهده داشته، نمی‌تواند رجل سیاسی باشد. اشتباه بسیار بزرگی است اگر که شورای نگهبان، اسفندیار رحیم‌مشایی را به عنوان رجل سیاسی قبول کند. این شخص صلاحیت رئیس‌جمهور شدن ندارد و اگر شورای نگهبان وی را تایید صلاحیت کند، باید ختم انقلاب را اعلام کنیم... آقای خاتمی از این نظر که می‌تواند آرا را به سمت خود جلب کند، مناسب است. حتی اگر رد ‌صلاحیت نیز بشود، باز می‌تواند مفید باشد چرا‌که با این اتفاق فضای سیاسی کشور شفاف‌تر و وضعیت حکومت نیز روشن‌تر می‌شود.»


index:2|width:|height:40|align:right استخاره گرفتم که بیایم
نوشت: علی فلاحیان نماینده مجلس خبرگان در دیداری با نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه خیلی از افراد به من گفتند وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی نشوم، اظهار داشت: استدلال آنها این بود که رای نمی‌آورم و موجب خرد شدن رای‌ها می‌شوم... من برای ورود به عرصه رقابت‌ها و اعلام کاندیداتوری خود استخاره کردم و با توجه به آیه‌ای که آمده تکلیف خود را بر نام‌نویسی و ورود به انتخابات دانستم و یکی از اطرافیان که برای من استخاره گرفته بود اعلام کرد افرادی که اطراف تو را گرفته‌اند باور به پیروزی شما ندارند. اما وارد میدان رقابت‌ها شوید که پیروز خواهید شد... اگر خود را از لحاظ روحی و معنوی آماده نکنیم ممکن است این منصب‌ها ما را جهنمی ‌کند...

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها