شناسه خبر : 20645 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

قالیباف در برابر یک انتخاب
index:1|width:40|height:20|align:right نوشت: سیاست یک بام و دوهوا بارها توسط مردم مردود دانسته شده و هرگاه رویه کسی این‌گونه است (مردم) پاسخ معناداری به آن فرد داده‌اند... تلاش هشت‌ساله قالیباف در شهرداری تهران برای اخذ کرسی ریاست‌جمهوری بی‌نتیجه ماند. در واقع این اشتباه استراتژیک او به جایی رسید که نتوانست هیچ جناحی را صد درصد در جلب حمایت خود حفظ کند. پس از دو سال او امروز نیز ظاهراً سری پرسودا برای انتخابات آتی دارد. این را می‌توان از حملات هفته گذشته‌اش به دولت روحانی فهمید. شهردار تهران از یک‌سو با اصلاح‌طلبان شورا رابطه خوبی برقرار کرده، از طرفی هم با رای اصولگرایان شورای شهر شهردار تهران شده است (اما) او یک بار برای همیشه باید خط خویش را از این حرکت مارپیچی به جاده‌ای یکدست هر چند کم‌طرفدار منتقل کند.

چتر بزرگ بر سر اصلاح‌طلبان
index:2|width:40|height:20|align:right در یادداشتی به قلم غلامعباس توسلی نوشت: احزاب و گروه‌های سیاسی موتور محرکه انتخابات هستند و هر زمان در انتخابات حضور داشته‌اند شور و نشاط بسیاری نیز بر این فضا حاکم شده است و هرگاه فضا برای حضور احزاب و جناح‌های مختلف بسته بوده، عرصه مشارکت نیز از آن شور و نشاط دور افتاده است... با رفع موانع در انتخابات سال 92 و حضور پرشور (احزاب و شخصیت‌های) اصلاح‌طلب مشارکتی شکل گرفت که کمتر کسی انتظار آن را داشت... این تاثیرگذاری در انتخابات مجلس نیز می‌تواند قابل تصور باشد. این ظرفیت وجود دارد که (اصلاح‌طلبان) بتوانند اکثریت کرسی‌های بهارستان را از آن خود کنند. چتر بزرگان بر سر اصلاح‌طلبان نکته مثبتی است که قطعاً می‌تواند موفقیتی دیگر را برای آنان حاصل کند.

«یکتا» کانون نقد دولت یازدهم
index:3|width:35|height:20|align:right یادداشتی از عبدالرضا داوری منتشر کرده که می‌نویسد: «فعالیت رسمی و علنی وزرا و معاونان رئیس دولت نهم و دهم در قالب تشکل «یکتا» را باید به دلایل زیر به عنوان خبری خوب در جبهه نیروهای انقلاب دانست: اولین تجربه همکاری مشترک سیاسی نیروهای ارشد دولت نهم و دهم که به صورت علنی و با تابلوی مشخص صورت می‌گیرد. «یکتا» می‌تواند گفتمان خدمت را در میان نیروهای انقلاب بسط داده و با اصالت دادن به مطالبات مردم، گفتمان جبهه انقلاب را در تراز مردم ارتقا دهند. به دلیل بهره‌مندی از تجارب اداره کشور، از این به بعد تخصصی‌ترین کانون نقد عملکرد دولت یازدهم خواهد بود. وجهه تکنوکراتیک و اجرایی نیروهای انقلاب را تقویت خواهد کرد و به شبهات درباره دولت قبل پاسخ می‌دهد.»

پایان عصر راست‌گرایی سنتی
index:4|width:40|height:20|align:right با اشاره به ظهور «یکتا» در کنار جبهه پایداری نوشت: «اصولگرایان با جریان تازه‌ای روبه‌رو شدند، جریانی که حکایت از یک شکاف بزرگ در جریان راست ایران (دارد). به نظر می‌رسد راست‌گرایان در حال یک پوست‌اندازی مهم سیاسی هستند که می‌تواند مسیر آنها در آینده ایران را تغییر دهد. ظهور این جریان‌ها با گفتمان افراطی حتی باعث شده که اصولگرایان سنتی همچون حزب موتلفه اسلامی نیز به سمت آنها گرایش پیدا کنند (زیرا) در غیاب چهره‌های معتدل، این نیروهای تندرو هستند که عنان کار را به دست می‌گیرند (البته) این تندروی‌ها باعث شده بسیاری از نیروهای معتدل این جریان به سمت اصلاح‌طلبان کشیده شوند. (اکنون) گفتمان رادیکال گفتمان اصولگرایی را با خطر مواجه کرده و اگر سنتی‌ها فکری نکنند به زودی بازی را خواهند باخت.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها