شناسه خبر : 19856 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

مقام معظم رهبری: سلامت قوه قضائیه در درجه اول اهمیت قرار دارد

شرط اول قدم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، عصر چهارشنبه در دیدار رئیس و مسوولان قوه قضائیه، سلامت دستگاه قضا و تلاش مستمر برای جلب رضایت مردم را وظیفه مهم و هدف اساسی قوه قضائیه خواندند و خطاب به مسوولان دستگاه قضایی گفتند: سلامت قوه قضائیه را در درجه اول اهمیت قرار دهید و آن را یک کار اساسی بدانید. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر ضرورت اطلاع‌رسانی در خصوص برخورد با افراد خاطی در داخل دستگاه قضایی تاکید کردند. رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: معدود افرادی که در داخل قوه قضائیه مرتکب فساد و اقدامات خلاف می‌شوند، علاوه بر خیانت به مدیران و کارکنان خدوم و زحمتکش دستگاه قضایی، به مردم نیز ظلم می‌کنند.
ایشان، فعال‌تر شدن قوه قضائیه در پیگیری حقوقی قضایای بین‌المللی را ضروری دانستند و افزودند: پیگیری حقوق پایمال‌شده ملت ایران به علت تحریم‌ها، در دستور کار قضایی قرار گیرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به حکم دادگاه‌های آمریکا برای دست‌اندازی به دارایی‌های ملت ایران به بهانه‌های واهی و اتهامات بی‌اساس، خاطرنشان کردند: تضییع حقوق ملت ایران به واسطه تحریم‌ها، واقعیتی است که باید در سطح جهانی پیگیری قضایی شود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای احیای حقوق بشر اسلامی را در سطح جهان، وظیفه دیگر دستگاه قضا خواندند و خاطرنشان کردند: حقوق بشری که غرب می‌گوید بر مبنای غلطی تنظیم شده و لازم است حقوق بشر اسلامی با پایه‌های متقن و عقلانی در افکار عمومی جهان و مجامع حقوقی تبیین و پیگیری شود. ایشان اعلام رسمی «چشم بستن سازمان ملل بر جنایت جاری و کودک‌کشی در یمن را در ازای گرفتن پول از برخی کشورها»، باعث شرمندگی بشریت خواندند و افزودند: این رسوایی، ضد حقوق واقعی بشر است و باید در سطح جهان، روی آن کار حقوقی و قضایی کنیم.
رهبر انقلاب در پایان در نوعی جمع‌بندی از سخنانشان، تاکید کردند: قوه قضائیه باید صد درصد انقلابی باشد و انقلابی عمل کند. ایشان خاطرنشان کردند: البته انقلابی‌گری برخلاف نظر و تبلیغ برخی‌ها، تندروی نیست بلکه انقلابی‌گری یعنی «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن».

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها