شناسه خبر : 19394 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۱

در انتخابات ۲۴ خرداد پرسش اصلی و اساسی آن بود که آیا مردم از سیاست‌های اصولگرایان حاکم رضایت دارند یا نه؟

سوال اصلی انتخابات 24 خرداد
در یادداشتی به قلم صادق زیباکلام نوشت: در انتخابات 24 خرداد پرسش اصلی و اساسی آن بود که آیا مردم از سیاست‌های اصولگرایان حاکم رضایت دارند یا نه؟ هر طور که به صحنه انتخابات 24 خرداد نگاه کنیم، مردم به اصولگرایان حاکم و سیاست‌هایشان یک «نه» بزرگ گفتند. دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر سعید جلیلی، دو نامزد اصلی اصولگرای حکومتی بودند و دو نفر روی هم توانستند حدود 15 درصد رای بیاورند... اصولگرایان به تنها مساله‌ای که نپرداختند ارزیابی سوال از خود و نقد عملکردشان بود. گویی این مسوولان کشور دیگری بوده‌اند که در انتخاباتشان با «نه» مردم‌شان روبه‌رو شده‌اند،... همه ضعف‌ها، ناکارآمدی‌ها، بی‌تدبیری‌ها و سیاست‌های اشتباه هشت سال گذشته را به پای احمدی‌نژاد ریختند.

تقاضای سه‌باره احمدی‌نژاد برای حکم حکومتی
نوشت: عبدالله حاجی‌صادقی، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در همایش اساتید بسیجی قم اعلام کرد: دولت احمدی‌نژاد با انجام برخی اقدامات افراطی از اصولگرایی خارج شده و زمانی به این دولت انتقاد کردیم که اصلاح‌طلب شده بود. به احمدی‌نژاد گفتم شما که با گفتمان انقلاب وارد عرصه شدید چرا در رویه خود تغییر دادید ...احمدی‌نژاد سه بار برای حکم حکومتی خدمت رهبری رفت و چانه‌زنی کرد اما رهبری خواسته رئیس‌جمهور را قبول نکردند ... در این دوره از انتخابات شاهد بودیم که برخی از شخصیت‌های نظام رد‌صلاحیت شدند و این در شرایطی بود که در گذشته با حکم حکومتی برخی را برمی‌گرداندند، ولی امروز نظام به حدی رسیده است که نیازی به صدور حکم حکومتی نیست و این مساله نشان‌دهنده اوج اقتدار و ثبات نظام است.

روایتی از پیشنهاد قالیباف به روحانی
نوشت: با گذشت چند روز از انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری از گوشه و کنار محافل سیاسی شنیده‌ها و ناگفته‌های جذابی از پشت پرده انتخابات پرشور 24 خرداد به گوش می‌رسد... پس از آشکار شدن سیر صعودی حسن روحانی در نظرسنجی‌ها، محمدباقر قالیباف به روحانی پیشنهاد کناره‌گیری از ادامه رقابت‌ها به شرط دریافت سمت معاون اولی کابینه به اضافه پنج وزارتخانه دولت آینده را داده است...حسن روحانی به این پیشنهاد با لحنی توام با شوخی چنین پاسخ داده بود: شما کناره‌گیری کنید من معاون اولی به اضافه شش وزارتخانه را به شما می‌دهم. ظاهراً پیشنهاد قالیباف به کناره‌گیری رقبا محدود به حسن روحانی نبود، شهردار تهران یک روز پیش از ارائه این پیشنهاد، پیشنهاد مشابهی هم به ولایتی داده بود.

بر اهل سنت بسیار سخت گذشت
گفت‌وگویی با مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان داشته است. در بخشی از این مصاحبه آمده است: «در دوران اصلاحات اهل سنت توانستند آزادی داشته باشند و از آن استفاده کردند. در واقع فضای آزاد برای همه ایرانیان بود. آزادی‌های سیاسی بیشتر شد و تشکل‌ها بیشتر فعالیت کردند. اهل سنت هم از آن فضا استفاده کرد...آن دوران شرایط به مراتب بهتر از هشت سال دوره اصولگرایان بود. در هشت سال اصولگرایان به اهل سنت بیشترین فشارها وارد شد. فضای کشور بسته شد و به خصوص در سال‌های اخیر فشار بیشتری تحمل کردند. بخشی از مشکلات بین تمام ایرانیان مشترک بود اما فشار مضاعف بر ما وارد شد. افرادی که به مناطق سنی‌نشین می‌آمدند تعصب زیادی داشتند.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها