شناسه خبر : 19273 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

ششمین همایش سیاست‌های پولی و چالش‌های بانکداری برگزار شد

هم‌تراز برجام

ششمین همایش «سیاست‌های پولی، چالش‌های بانکداری و تولید» با حضور چهار ضلع درگیر در مساله بانکداری برگزار شد. همایشی برای چاره‌اندیشی در خصوص چالش‌های نظام بانکی که برخی ضرورت حل آن را هم‌تراز با برجام در سیاست خارجی می‌دانند.

ششمین همایش «سیاست‌های پولی، چالش‌های بانکداری و تولید» با حضور چهار ضلع درگیر در مساله بانکداری برگزار شد. همایشی برای چاره‌اندیشی در خصوص چالش‌های نظام بانکی که برخی ضرورت حل آن را هم‌تراز با برجام در سیاست خارجی می‌دانند.
این همایش پنجم بهمن‌ماه به همت گروه رسانه‌ای دنیای اقتصاد برگزار شد. همایشی که در آن چهار ضلع درگیر در مساله بانکداری گرد هم آمدند تا به بررسی چالش‌های نظام بانکداری و راهکارهای حل این چالش‌ها بپردازند. در یک ضلع این همایش، سیاستگذاران نظام بانکی قرار داشتند و در اضلاع دیگر اقتصاددانان، بانکداران و تولیدکنندگان. سیاستگذاران، از ضرورت به کارگیری نسل‌های جدید نظارتی سخن گفتند. بانکداران دغدغه‌های خود را مطرح کردند، صاحب‌نظران، سناریوهای پیش‌روی اصلاح نظام بانکی را ترسیم کردند و فعالان اقتصادی، انتظار خود را از نظام بانکی مطلوب ارائه دادند. در نهایت موضوعی که به‌عنوان خروجی همایش ششم، طرح شد اصلاح نظام بانکی با تکیه بر برون‌گرایی اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی است. مکانیسم‌های شفاف‌ساز و طراحی مدل تعامل حاکمیت با نظام بانکی نیز از دیگر خروجی‌های این همایش بود. همچنین در این همایش از دو منظر بر حل مشکلات بانکداری تاکید شد؛ یکی از منظر داخلی و تسهیل تامین مالی برای رسیدن به رشد اقتصادی پایدار، و دیگری از منظر بیرونی و استانداردسازی بانک‌ها در حوزه سلامت بانکی که لازمه ارتباط با بانک‌های خارجی است. در این همایش ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی؛ مسعود نیلی، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور؛ علی‌اکبر کمیجانی، قائم‌مقام بانک مرکزی؛ علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی؛ موسی ‌غنی‌نژاد، اقتصاددان؛ پرویز عقیلی، رئیس بانک خاورمیانه؛ حمید تهرانفر، قائم‌مقام بانک صادرات؛ علی میرزاخانی، سردبیر دنیای اقتصاد و برخی چهره‌های دیگر حضور داشتند.
علی میرزاخانی به‌عنوان دبیر همایش بر خروج از دور باطل سیاستگذاری تاکید کرد و گفت در صورت دست نیافتن به اجماع نظری درخصوص نحوه مواجهه صحیح با معضلات نظام بانکی، اقتصاد کشور به دور باطل تصمیمات غلط و بحران‌های اقتصادی بازمی‌گردد. رئیس کل بانک مرکزی نیز از رونمایی مدل جدید نظارتی تا پایان سال خبر داد که طبق آن نظارت بر شبکه بانکی از حالت سنتی به حالت هوشمند تغییر ماهیت خواهد داد. مسعود نیلی نیز با تاکید بر ضرورت کاهش تورم حجم بالای نقدینگی که از درون نظام بانکی ایجاد می‌شود و اصلاح نظام بانکی که باید در دستور کار قرار گیرد، تاکید کرد.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها