شناسه خبر : 18679 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه‌ها

کاهش ۲۵درصدی هزینه‌های مردم در حوزه سلامت
index:1|width:70|height:20|align:right نوشت: حالا که ۱۰ ماه از اجرای طرح تحول نظام سلامت گذشته، موسسه ملی تحقیقات سلامت، در دو نظر‌سنجی که یکی از آنها در تابستان و دیگری در پاییز انجام شده ‌است، میزان رضایت مردم را از بخش‌های مختلف این طرح سنجید. نکته قابل توجه در این نظرسنجی، افزایش ۱۵درصدی رضایت مردم از تابستان تا پاییز امسال است. به طوری‌که در تابستان ۷۳ درصد مردم و در پاییز ۸۸ درصد مردم از خدمات بستری راضی بودند... بررسی صورت‌گرفته در تابستان ۹۳ نشان داد میانگین پرداختی مردم در مناطق شهری و روستایی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل بیش از ۲۵ درصد کاهش یافته است.‌ درصد خانوارهایی که دچار هزینه کمرشکن یا فقرزا به علت هزینه‌های سلامت می‌شدند نیز کاهش یافته است... طبق این نظرسنجی پرستاران بیشترین نارضایتی را از طرح داشته‌اند.

دانشگاه‌ها سه روز زنانه و سه روز مردانه
index:2|width:70|height:20|align:right نوشت: احمد علم‌الهدی ضمن مخالفت با برگزاری کنسرت در مشهد گفت برگزاری چنین مراسمی مطرب‌بازی است. امام جمعه مشهد در ادامه تاکید کرد: مقابله با ناهنجاری‌ها یک وظیفه عمومی است و با این دید مانور فرهنگی لازم داریم، اینکه می‌گویم در مشهد کنسرت برگزار نشود اعمال قدرت و زور نیست بلکه حرف طلبگی من است و ما مساله‌ای با موسیقی نداریم ولی مساله کنسرت، مطرب‌بازی است. سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امام‌جمعه اصفهان هم در سخنانی اعلام کرد: «اختلاط دختر و پسر در دانشگاه اشتباه است، زیرا ما در اوایل انقلاب دانشگاه‌ها و امکانات زیادی نداشتیم و مجبور بودیم که کلاس‌ها را مختلط برگزار کنیم، اما در حال حاضر دانشگاه‌های زیادی در شهرها وجود دارد و می‌توان دانشگاه‌ها را سه روز زنانه و سه روز مردانه کرد.»

صدای زنانه عامل ردصلاحیت استاد دانشگاه
index:3|width:70|height:20|align:right شرق نوشت: «دکتر قاسم اکسیری‌فرد»، «شریفی» تمام‌عیار است. این فارغ‌التحصیل دکترا از موسسه سیسی ایتالیا در بهمن‌ماه ۱۳۹۲، جذب دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر شد. اما در سال ۱۳۹۳، با شوک عجیبی مواجه شد. او از نظر صلاحیت فردی و عمومی در کمیته بررسی صلاحیت عمومی استادان رد شده است. او می‌گوید پس از دوندگی‌های زیاد دریافتم کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه‌نصیر صلاحیت فردی من را رد کرده‌اند، چرا؟ چون من صدایم نازک است و به‌اصطلاح آنان صدای زنانه‌ای دارم و احتمال داده‌اند در کلاس درس مورد تمسخر دانشجویان قرار بگیرم.» رزومه اکسیری‌فرد نشان می‌دهد، او در فیزیک یک ‌نخبه یا یک‌ نابغه است. او دکترایش را در رشته ذرات بنیادین گرفته و پژوهشگر مقیم پژوهشگاه دانش‌های بنیادین است.»

مداحی امیرالمومنین نیز برای برخی شبهه دارد
index:4|width:70|height:20|align:right علی جنتی وزیر ارشاد به لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها در گوشه‌ و کنار کشور واکنش نشان داد و گفت: «متاسفانه جریانی امروز به عنوان جریان ضدهنری در کشور به راه افتاده است و به خصوص در برگزاری کنسرت‌های موسیقی با کارشکنی روبه‌رو هستیم... در حوزه موسیقی و هنرهای دیگر اختلاف نظرهای متعددی وجود دارد و برخی از آقایان ممکن است اگر ما قلمی را به صورت موزون روی میز بزنیم، بگویند اشکال شرعی دارد. قبل از انقلاب شاهد بودم که مداحی در شب میلاد امیرالمومنین (ع) از جایش بلند شد تا مداحی کند، اما یکی از آقایان علما اشاره کرد که بنشین، این شبهه شرعی دارد... برخی ممکن است موسیقی را حرام بدانند؛ اما اینجا حکومت اسلامی است... ملاک وزارت ما در این زمینه فتاواهای مقام معظم رهبری است...»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها