شناسه خبر : 18654 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

گمانه‌زنی‌ها هیلاری کلینتون را پیروز انتخابات آمریکا می‌دانند

ترامپ در سراشیبی

با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رای‌گیری‌های زودرس، تب انتخاباتی در این کشور وارد مرحله گمانه‌زنی‌های محافل مطبوعاتی از نتایج احتمالی شده و صحبت از پیروزی نهایی نامزد دموکرات‌ها به میان آمده ولی ادامه ماجرای ای‌میل‌های هیلاری کلینتون نیز، همچنان مساله‌‌ای جدی است.

با نزدیک شدن تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رای‌گیری‌های زودرس، تب انتخاباتی در این کشور وارد مرحله گمانه‌زنی‌های محافل مطبوعاتی از نتایج احتمالی شده و صحبت از پیروزی نهایی نامزد دموکرات‌ها به میان آمده ولی ادامه ماجرای ای‌میل‌های هیلاری کلینتون نیز، همچنان مساله‌‌ای جدی است. این در حالی است که نامزد جمهوریخواهان، دونالد ترامپ باز هم ادعای احتمال تقلب در انتخابات را طرح کرده است. در واکنش به این اظهارات ترامپ، باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا او را متهم کرد که در اذهان عمومی، بذر تردید و سوءظن درباره صحت انتخابات می‌کارد. اوباما تشدید هشدارهای پیشگیرانه ترامپ در مورد تقلب در انتخابات را امری بی‌سابقه در تاریخ مدرن سیاست آمریکا خواند و از نامزد جمهوریخواه خواست تا شکوه و شکایت را متوقف و بر آرای مردم تمرکز کند.
رئیس‌جمهوری آمریکا بعدازظهر سه‌شنبه 18 اکتبر در یک نشست مطبوعاتی و در کنار مهمان خود نخست‌وزیر ایتالیا خطاب به دونالد ترامپ افزود: «شما پیش از آنکه بازی انتخابات تمام شود، ناله سر داده‌ای؟ بنابراین از آن توانایی که لازمه مقام ریاست جمهوری است برخوردار نیستی.» باراک اوباما همچنین ترامپ را متهم کرد که «تحسین از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و تمجید از سیاست‌های او را تا اندازه‌ای به کار برده که در حیات سیاسی آمریکا سابقه نداشته است». رئیس جمهوری آمریکا از واکنش برخی از قانونگذاران جمهوریخواه در مورد موضع کاندیدای این حزب در قبال روسیه هم ابراز شگفتی کرد و آن را آزاردهنده توصیف کرد. روزنامه پولیتیکو معتقد است که هر دو کاندیدای جمهوریخواه و دموکرات همچنان با تاریخی‌ترین میزان عدم محبوبیت در میان رای‌دهندگان آمریکایی دست به گریبانند و روشن نیست که چه تعداد از رای‌دهندگان به کاندیدای مورد نظر خود وفادار خواهند ماند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می‌گوید که جمهوریخواهان می‌توانند از تازه‌ترین تحول در ماجرای ای‌میل‌های خانم کلینتون بهره‌برداری کنند و جمعی از کسانی را که هنوز در انتخاب کاندیدای مطلوب خود تردید دارند، به سوی خود جلب کند. دونالد ترامپ کاندیدای جمهوریخواهان شیوه عملکرد دولت در رسیدگی به موضوع ای‌میل‌های هیلاری کلینتون را «بزرگ‌ترین بی‌عدالتی» توصیف کرده است. در کنار تحولات شتاب‌آلودی که به کارزار انتخابات نیرو می‌بخشد، روز سه‌شنبه ملانیا ترامپ در نخستین اظهارنظرش درباره اتهام‌های آزار جنسی از سوی تعدادی از زنان علیه همسرش، ضمن رد این ادعا‌ها گفت قربانی اصلی این جنجال‌ها او و دونالد ترامپ هستند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها