شناسه خبر : 17466 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

خاتمی نقش بازرگان سال 66 را اجرا می‌کند
جوان: در سرمقاله خود نوشت: ...مشی تجدیدنظرطلبان بعد از فتنه 1388 با نظام، مانند مشی نهضت آزادی با نظام بعد از زمستان 1366 است. بدون تردید امروز خاتمی نقش مرحوم بازرگان بعد از زمستان 1366 را بازی می‌کند و حجاریان با استعفا از حزب مشارکت نقش مرحوم عزت‌الله سحابی را بازی می‌کند. یکی بر سیاست اخلاقی تاکید می‌کند و نظام را فاقد آن می‌داند و دیگری روش مسالمت‌آمیز را برای کنشگری مدنی ناهمسو تجویز می‌کند. حسن روحانی در زمین‌گیر کردن تجدیدنظرطلبان تا حدودی موفق بوده است. اما در جذب نیروهای انقلاب خصوصاً در حوزه جوانان نه‌تنها موفق نبوده، بلکه در تحریک آنان علیه خود گام‌های بلندی را برداشته است که این تحریک نه در حوزه عملکرد مدیریتی بلکه در محاوره‌ها و خطابه‌های او صورت گرفته است.

مردم‌سالاری مورد نظر ما
سخن ما: در یادداشتی از سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور پیشین نوشت: «...در مردم‌سالاری مورد نظر ما، حتماً باید فضایل اخلاقی به خصوص از سوی دولتمردان مدنظر باشد. فقدان اخلاق در جهان دنیازده و سودگرای امروز موجب خسارت‌های فراوان برای مردم جهان شده است و نمونه‌های آن را در تجاوزگری، اشغال و سرکوب و تحقیر ملت‌ها و حمایت از تجاوزگران و قدرت‌های فاسدی که تامین‌کننده منافع قدرت‌های بزرگ هستند، از یک‌سو و بالاخره رواج امواج سهمگین ترور و خشونت بی‌رحم که متاسفانه در این سوی عالم توسط ظاهرپرستان متعصب و عقب‌مانده از زمان و حقیقت اعمال می‌شود، می‌بینیم. در چنین جهانی اهتمام به اخلاق و توجیه افکار عمومی نسبت به آن و به ادب و حق و حرمت یکایک افراد جامعه بشری امری حیاتی است.»

چه کسی تضمین داده، مملکت بیمه امام زمان است
index:1|width:50|height:20|align:right در یادداشتی نوشت: وضعیت منطقه و درست در همسایگی ما چه در غرب و چه در شرق شرایط به گونه‌ای خطرناک و طراحی‌شده، در حال بروز و ظهور است... یکی از اهداف اصلی این نقشه‌های شوم، تهدید تمامیت ارضی و آرمان‌های جمهوری اسلامی است... به غلط نتیجه نگیریم که مملکت ما بیمه امام زمان (عج) است و هرگز آسیبی به آن نمی‌رسد. چه کسی چنین تضمینی داده است؟ اگر ما به دست خود دسته‌دسته هیزم آز و امیال شخصی را بر آتش اختلاف می‌ریزیم، چرا از امام زمان و مقدسات، برای توجیه خطاهای خود، هزینه‌ها کرده و ادعاهای بی‌اساس داریم؟ حفظ این نظام که به فرموده امام عزیز راحل (ره) از اهم واجبات است، تنها و تنها در سایه وحدت و همدلی خود ما به دست می‌آید ولاغیر.

می‌خواهند دولت را در نوجوانی ذبح کنند
index:2|width:60|height:20|align:right نوشت: مرتضی بانک معاون کل سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: برخی فکر می‌کنند اعتدال معنای انفعال دارد در صورتی که اعتدال عمل‌گرایی بر اساس برنامه‌ریزی و قاطعیت در اجرای برنامه‌ها است... متاسفانه در دولت‌های نهم و دهم امور، شخص‌محور اداره و به کارشناسی توجه کمتری شد و از این بابت خسارات فراوانی به جامعه وارد شد... متاسفانه دولت قبلی با وجود درآمد 700 میلیارد دلاری، هزاران پروژه ناتمام به دولت یازدهم تحویل داده است... در بحث مسکن مهر 40 هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانکی استفاده شد و این پروژه‌ها نیاز به 50 هزار میلیارد تومان دیگر برای خاتمه دارد... مخالفان قصد دارند تا این دولت را در نوجوانی ذبح کنند.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها