شناسه خبر : 17429 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها - ۳

انتقاد روحانی از تضییع حقوق شهروندی
سفیرنیوز نوشت: حسن روحانی در مناظره فرهنگی سیما از برخی اقدامات ناجا انتقاد کرد. وی تاکید کرد: «... اساس حقوق شهروندی این است که همه ایرانیان از حقوق شهروندی مساوی برخوردار شوند. مساله مهم دیگر حریم خصوصی است. تعجب می‌کنم که نیروی انتظامی گفته بود برای جمع‌آوری ماهواره می‌توانند روی پشت‌بام مردم بروند چون متعلق به یک آپارتمان است و متعلق به یک نفر نیست! من تعجب می‌کنم. پشت‌بام‌ها مشاع هستند. خود کسانی که دیش‌ها را جمع می‌کردند به این نتیجه رسیدند که این کار فایده ندارد و 50 درصد مردم رسانه‌های بیگانه را می‌بینند. بنابراین ورود به حریم خصوصی مردم، بی‌توجیه است. باید به مردم حق دفاع بدهیم وگرنه حیثیت و حریم خصوصی مردم نقض می‌شود.»


شعار مشارکت در فیلم جلیلی
نوشت: فیلم تبلیغاتی سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با محوریت آخرین سفر او برای ملاقات با کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست تیم مذاکره‌کننده 1+5 با ایران بود. «هیچی» پاسخ سعید جلیلی به اولین سوالی بود که در این فیلم تبلیغاتی از او این‌گونه پرسیده شد: «وقتی مقابل خبرنگارها و عکاس‌ها قرار می‌گیرید چه احساسی دارید؟». ضرباهنگ این فیلم از اواسط آن انتخاباتی شد و با پاسخ چند کشاورز و دامدار درباره اینکه رئیس‌جمهور به نظر آنها چه ویژگی باید داشته باشد ادامه یافت. «با خدا باشه. وجدان داشته باشه و حق مردم را بده.» ... یک کشاورز شمالی هم در پاسخ به اینکه «رئیس‌جمهور ایران چه کسی باشد» شعار حزب مشارکت را تکرار کرد و گفت: «ایران برای همه ایرانیان مال یک نفر نباشه...»


اشراقی: تمایلم به عارف است
با زهرا اشراقی گفت‌وگویی انجام داده است. در بخشی از این گفت‌وگو آمده است: «اکنون دو نامزد در انتخابات پیش‌رو داریم که یکی اصلاح‌طلب و دیگری نزدیک به جریان اصلاحات است. در نتیجه باید بر سر این دو بزرگوار یعنی جناب دکتر عارف و جناب دکتر روحانی اجماع صورت بگیرد. مطمئن هستم و امید دارم که این اجماع صورت خواهد گرفت. همه گروه‌های اصلاح‌طلب و شوراهای نزدیک به این جریان چشم به آقایان خاتمی و هاشمی دوخته‌اند... من به شخصه با توجه به شناختی که از آقای دکتر عارف دارم مطمئن هستم که ایشان حتماً به اجماع تن می‌دهند... تمایل من به دکتر عارف است اما هرچه نظر جمع باشد باید همان را بپذیریم. دکتر عارف هم تابع نظر جمع است. نباید از کاری که می‌کنیم پشیمان باشیم باید از کاری که نمی‌کنیم پشیمان شویم.»


خدا همه ما را لعنت کند
نوشت: سیدمحمد غرضی در بخشی از مناظره فرهنگی سیما به انتقاد از سیاست‌های فرهنگی کشور پرداخت. وی تاکید کرد: «...خدا لعنت کند رضا‌خان را که لفظ اجباری را آورد. هنوز هم ما فکر می‌کنیم که اگر وقت جوانان را بگیریم و گماشته این و آن بشوند درست می‌شود. مگر دنیا به سمت لشگرسازی حرفه‌ای نرفته است؟ تمام دنیا وقتی عزیزان‌شان به سن 18 سال می‌رسند یک مهارتی دارند و می‌روند سر کار. اما در کشور ما تا 18سالگی ‌رها می‌کنیم و یا با یک سری محفوظات رهایشان می‌کنیم. پهلوی‌ها رفتند اما فرهنگ‌شان مانده است. باید برویم برای اینها مهارت بیافرینیم. لیسانس‌ها را چه کنیم؟ گریه می‌کنیم. لعنت بر ما که آدم‌هایمان را به جای اینکه ببریم به سمت نرم‌افزار می‌بریم به سمت سخت‌افزار.»

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها