شناسه خبر : 16313 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

افراطی‌های مجلس بااعتدال‌گرایان کنار خواهند آمد؟

ادامه تنش‌ها

دولت تدبیر و امید که با رای میلیونی ملت ایران در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحقق حماسه سیاسی بر سر کار آمد، سال ۱۳۹۲ را زیر فشارها و هجمه‌های مختلف پشت سر گذاشت.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی/رئیس‌ فراکسیون ایثارگران مجلس

دولت تدبیر و امید که با رای میلیونی ملت ایران در پی رهنمودهای مقام معظم رهبری برای تحقق حماسه سیاسی بر سر کار آمد، سال 1392 را زیر فشارها و هجمه‌های مختلف پشت سر گذاشت. شکی نیست که دولت دکتر روحانی بحق امید را در جامعه ایجاد کرد و نشر داد. با وجود اینکه رهبر انقلاب تاکید فرمودند که همه باید به این دولت کمک کنند، اما متاسفانه کمک مناسبی از جانب برخی جریان‌ها در درون مجلس نیز به این دولت نشد و بعضاً با سوالات وقت و بی‌وقت کارت زردهایی با علامت سوال‌های فراوان و تهدیدهای بی‌سرانجام به استیضاح وزیران دولت داده شد. در این میان نباید از یاد برد که قوه مقننه با وجود رسالت نظارتی که دارد باید توجه داشته باشد رویه‌ای که با دولت تدبیر و امید در پیش گرفت در افکار عمومی چندان مورد پسند نیست. سال آتی سالی بس مهم برای کشور است. فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اجرا می‌شود و دولت حسن روحانی در پیچ بسیار مهمی قرار می‌گیرد. البته رفتار روحانی و وزرایش در سال اخیر به کرات نشان داده است که برخلاف دولت قبل این بار با دولتی روبه‌رو هستیم که قانون را به رسمیت می‌شناسد. با این نگاه می‌توان اعتماد داشت که دولت تدبیر و امید در سال آتی موفق خواهد بود.
اگر چه انتقادات بعضاً به دولت بسیار تند می‌شود اما از رئیس‌ محترم دولت و وزرای ایشان انتظار می‌رود سعه‌صدر در پیش گیرند و قضاوت در خصوص رفتار منتقدان را به مردم واگذار کنند. از اساس رویه حضور مداوم وزرای دولت در کمیسیون‌ها نشان از این مساله دارد که مجلس و دولت در سال آتی روزهای دور از تنشی را سپری خواهند کرد. گذشته از این توجه دولت تدبیر و امید به آنچه طی هشت سال گذشته بر کشور روا داشته شده است می‌تواند نقشه راه مطمئن و خوبی برای حرکت در سال 93 باشد. شاید روند رو به پیشرفت دولت جایی برای بهانه‌گیری داشته باشد اما منتقدان باید به یاد داشته باشند چه وضعیت مدیریتی طی هشت سال گذشته بر کشور حاکم بوده و دولت روحانی با چه مسائلی روبه‌رو است. تا به این لحظه تنش‌های ارزی و اقتصادی تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. بودجه سنواتی به موقع به مجلس رسیده است و در روزهایی که در سال‌های قبل بودجه تازه به مجلس می‌رسید، بودجه توسط رئیس‌ مجلس به رئیس‌جمهور ابلاغ شد. روحانی و وزرایش هر روز با بهانه‌گیری مجلس را از راس امور پایین نکشیده و برای قوا و دستگاه‌های دیگر خط و نشان نکشیده‌اند. عزم دولت روحانی برای اصلاح شیوه اجرای قانون هدفمندی دیده شده است و سیاست خارجی رو به رشدی را در پیش گرفته‌ایم. سال 93 در صورت ادامه پایبندی دولت تدبیر و امید روزهای روشنی برای این دولت و بالطبع برای مردم زیر سایه رهبر انقلاب خواهد بود.
با این حال، درباره نوع تعامل افراطی‌های مجلس باید تاکید کنم که با وجود سر و صدای زیاد، آنها در عمل عُده و عِده زیادی ندارند و نمی‌توانند بدون همکاری بخشی از فراکسیون‌های اصولگرا تغییر چندانی در مناسبات دولت و مجلس به وجود بیاورند. اگر در سال آینده فراکسیون اصولگرایان با انسجام و تحرک بیشتر، ابتکار عمل را از این گروه بگیرد، می‌توان امیدوار بود که در مدت زمان معقول، سر و صداهای این جریان نیز فروکش کند و دولت و مجلس به مسائل مهم‌تری مانند بهبود معیشت ملت بپردازند. به اعتقاد بنده جریان افراطی در سال آتی در صورت اتخاذ تدبیر مناسب توسط مجلس و دولت به انزوا خواهد رفت.

دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها