شناسه خبر : 16156 لینک کوتاه
تاریخ انتشار:

بریده روزنامه ها

فروش هلی‌کوپتر آپاچی در تهران
index:1|width:50|height:20|align:right نوشت: تمامی تجهیزات ارتش آمریکا در بازار گمرک جنوب تهران به فروش می‌رسد. دیلی‌استار به نقل از یک فروشنده این منطقه مدعی شد: «...ما هرچه ارتش آمریکا در اختیار دارد می‌توانیم از فردی در افغانستان طی دو هفته تهیه کنیم... ما وسایل ارتش آمریکا را از لباس تا سلاح‌ها در بازار می‌فروشیم... یک بار سعی کردیم که یک هلی‌کوپتر آپاچی را بفروشیم. این فروشندگان که در مورد تجارت غیرقانونی سلاح سخن می‌گفتند، حاضر به افشای نام‌شان نشدند. وسایلی که این فروشندگان در اختیار داشتند، برچسب‌های برند آمریکایی را داشت که مانند تجهیزات وزارت دفاع آمریکا و اورجینال بود. در بازار گمرک حدود 50 فروشگاه در حال فروش تجهیزات ارتش آمریکا در کنار دیگر محصولات از سراسر جهان هستند.»

خیر کردن مشروب در آمریکا
index:2|width:50|height:20|align:right نوشت: محمدتقی مصباح‌یزدی در نطقی اعلام کرد: «خدا خواسته است مردم خودشان جامعه را اصلاح کنند. من اعتراف می‌کنم که حوزه و روحانیت هم کمبودهایی دارد که نمی‌توانیم از آن دفاع کنیم و اگر تقصیر نباشد، قصورهایی است که نمی‌توانیم از آنها دفاع کنیم... در جهان امروز دو قطب کاملاً مخالف وجود دارند که با هم اختلاف مستقیم دارند... من خودم در آمریکا شاهد بودم مردم در شب استقلال آمریکا، کارهایی که باید در خانه انجام دهند، در خیابان انجام می‌دادند و حتی مشروبات را خیر می‌کردند و برای هیچ کاری مزاحم‌شان نمی‌شدند. امروز دشمن با ماهواره‌ها و اینترنت و امثالهم در حال فعالیت است و هر چه هم فیلتر کنند و مقابله کنند به جایی نمی‌رسد. باید با کار ایجابی در مقابل اینها عمل کرد.»

شایعه کناره‌گیری وزیر صنعت
index:3|width:50|height:20|align:right نوشت: منابع نزدیک به محمدرضا نعمت‌زاده در وزارت صنعت خبر از خروج او از ایران قبل از تعطیلات نوروزی می‌دهند و می‌گویند او به دلیل کهولت سن برای انجام امور درمانی به آلمان سفر کرده است. نعمت‌زاده در این سفر ظاهراً گوش و سیستم شنوایی خود را به تیغ جراحان سپرده است. در عین حال، برخی از نزدیکان او در وزارت صنعت می‌گویند پس از بازگشت از سفر، قرار است از وزارت صنعت، معدن و تجارت خداحافظی کرده و رضا ویسه معاون اقتصادی معاون اول رئیس‌جمهور، جایگزین او شود. بیژن زنگنه و نعمت‌زاده دو اسپانسر اصلی ستادهای انتخاباتی موسوی در انتخابات دهم و روحانی در انتخابات یازدهم بوده‌اند و انتصاب آنها برای پاسخ به زحمات آنها در انتخابات بوده است.

در مسیر اوراق کردن تاسیسات هسته‌ای هستیم
index:4|width:50|height:20|align:right در سرمقاله خود با عنوان «سایه پیش روی» به قلم حسین شریعتمداری نوشت: «امروز آمریکایی‌ها به جد از تیم هسته‌ای کشورمان می‌خواهند که الف- تعداد سانتریفیوژهای فعال کمتر از چهار هزار دستگاه باشد! ب- مواد هسته‌ای ذخیره‌شده -اورانیوم زیر پنج درصد- بیشتر از دو هزار کیلو نباشد! ج- پذیرش پروتکل الحاقی... تن دادن به این خواسته غیرقانونی حریف که متاسفانه برخی خبرها از پذیرش -دست‌کم ضمنی- آن از سوی تیم کشورمان حکایت می‌کند، یعنی، دست کشیدن از غنی‌سازی صنعتی و کاهش فعالیت هسته‌ای ایران در حد آزمایشگاهی! در این صورت، باید تاسیسات فعال هسته‌ای کشورمان را برای همیشه از چرخه قانونی خارج کرده و اوراق کنیم ... آمریکایی‌ها در مذاکرات به صراحت از واژه اوراق کردن -DISMANTLE- بهره گرفته‌اند.»



دراین پرونده بخوانید ...

دیدگاه تان را بنویسید

 

پربیننده ترین اخبار این شماره

پربیننده ترین اخبار تمام شماره ها